Urdebatten / Urforum
Omega Seamaster 2894.52.91 eller 2896.51.91 - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Omega Seamaster 2894.52.91 eller 2896.51.91 (/showthread.php?tid=69680)

Sider: 1 2

Omega Seamaster 2894.52.91 eller 2896.51.91 - RJ_phpbb3_import15786 - 22-08-2008

Jeg har kig på Omega Seamaster 2894.52.91 som jeg synes er et utrolig lækkert ur! I den forbindelse er jeg også faldet over ref. 2896.51.91.

İmage İmage

Jeg ved ikke om det er den olympiske ånd der er over mig i disse dage, men jeg må indrømme at jeg umiddelbart synes endnu bedre om skivedesignet på 2896.51.91 Icon_e_wink Samtidig er værket i denne model caliber 3303 hvilket jeg mener at have læst er en anelse finere/bedre end caliber 3301 som ligger i 2894.52.91 er det korrekt?

Mit spørgsmål går nu på om det vil være en dårlig idé at vælge denne forholdsvis "sjældne" udgave i forhold til den normale - ikke mindst set i forhold til gensalgsværdien, hvis jeg skulle finde på at sælge uret igen om nogle år - eller om man skal købe med hjertet og vælge det design der tiltaler en mest?

Er der iøvrigt nogen der har noget godt/dårligt at sige modellerne/værkerne?

En anden ting: Ingen af modellerne fremgår af Omegas 2008 katalog, men findes begge på deres hjemmeside - er der nogen der ved om modellerne er ved at udgå?

Håber I har nogle input til mit dilemma Icon_e_smile

/RJ

- Magnum - 23-08-2008

Begge modeller er udgået, så hvis du skal have et nyt, så skal du skynde dig. Det er den sorte James Bond der tager over.

3303 har en flottere finish end 3301, men umiddelbart er kvaliteten den samme. Der er ikke glasbagkasse, så det betyder ikke det store.

Personligt så synes jeg olympiaden er sjovest, men tror det er nemmere at kunne sælge den klassiske videre. Det er ikke alle det kan lide det store røde Omega logo.

- hannover_dk - 23-08-2008

Jeg har det som Magnum - jeg kan bedst - enda langt bedst - lide olympiaden med det røde logo.
Jeg vil egentlig tro gensalg er hipper som happer - der er nok flere af den almindelige end olympiaden til brugt salg - så selv om jeg er enig i der nok er flest traditionalister som vil ha den almindelige tror jeg det udligner sig prismæssigt

Væld den du bedst kan lide - og som sjovt nok Magnum og jeg også bedst kan lide - så måske er det i virkeligheden den flest bedst kan lide?

vh

- RJ_phpbb3_import15786 - 24-08-2008

Hej Magnum og hannover_dk

Tak for jeres svar. Det kunne jo næsten tyde på at det er olympiaden der er den populære model Icon_e_wink Jeg er også vild med det store røde Omega logo. Også arabertallene synes jeg klæder uret utrolig godt! Sjovt at man ikke ser denne model oftere...

Havde godt en lumsk mistanke om at modellerne var på vej ud. Vil det betyde at de vil være stort set umulige at opdrive hos en forhandler, hvis jeg skulle købe et nyt? Går ikke udfra jeg kan finde en olympiade hos en forhandler i DK - den skal vel bestilles hjem?

Er nu umiddelbart mest interesseret i at købe et nyere brugt, men har ikke kunne finde olympiaden til salg nogen steder, er der evt. nogen der har et bud på hvor jeg kan finde et sådan?

Endnu engang tusind tak for jeres hurtige svar.

/RJ

- johnfyn - 25-08-2008

Nej nej nej, nu må der lidt modvægt til - jeg synes "olympiade"-modellen er alt for pyntet! Det virker som om der er nogen der har sagt. "Kan vi ikke også få plads til....?" og "Det kunne også være lækkert med....!" eller "Hvad med at vi lavede.....?"
Der er sikkert mange gode ideer, men det ser ud som om der har manglet en chef-designer til at sortere i dem....jeg er mest til det enkle uden alt for meget bling-bling....

- hannover_dk - 25-08-2008

Jeg ved ikke - det overbroderede skal så være det røde. Arabertal er ikke i mine øjne overbroderet mod stregmarkeringer - og ten lange lille tekst på den traditionelle er erstattet af enklere tekst.

Røde visere i subdials - også fint nok - Men det er jo det smag og behag er til for. For min skyld må ure gerne stikke lidt ud - men ikke f.eks. som mange ny zeniths gå amok
vh

- RJ_phpbb3_import15786 - 25-08-2008

Jeg vil give hannover_dk ret. Synes bestemt ikke at arabertallene eller det røde logo for den sags skyld gør uret overpyntet, tværtimod synes jeg at det giver det et mere "vintage" look. OL ringene på sekundviseren vil jeg medgive virker noget pyntede - men sådan er det jo - smag og behag. Ville jo også være kedeligt hvis vi alle gik rundt med det samme ur Icon_e_biggrin

Men er der ikke nogen der har et bud på hvor man kan finde OL -modellen - gerne lettere brugt? Eller evt. en forhandler der ligger inde med en ny?

/RJ

Omega - columbo - 25-08-2008

Jeg tror man stadig kan få dem. Har du kontaktet en forhandler

- RJ_phpbb3_import15786 - 25-08-2008

Hej Colombo

Nej jeg har ikke kontaktet forhandlere endnu, men hvis du mener den stadigvæk er til at få fat i, vil jeg da se at komme igang Icon_e_wink

/RJ

- Seamus_phpbb3_import15747 - 25-08-2008

Jeg er mest til Olympiade udgaven, måske lige bortset fra ringene på chronograph viseren, men ellers synes jeg det ser rigtigt flot ud med det røde logo, røde visere og arabertal.

Thomas