Urdebatten / Urforum
Kronograf ure/bruger i funktionen? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Kronograf ure/bruger i funktionen? (/showthread.php?tid=58691)

Sider: 1 2

Kronograf ure/bruger i funktionen? - Henrik A - 19-01-2013

Jeg tænke på, er der nogle af jer der køber kronograf ure, fordi i bruger stopurs funktionen til noget?

Jeg må nok gå til bekendelse her.. Jeg køber kronograf ure af og til, og når det sker er det udelukkende på grund af udseende.. Bruger aldrig stopurs funktionen til noget.. Er der andre der har det lige som mig på dette område?

Re: Kronograf ure/bruger i funktionen? - Pedellen - 19-01-2013

Hej Henrik

Jeg må tilstå at jeg med få undtagelser har det på nøjagtig samme måde. På nogle modeller er der for få detaljer til at uret virker attraktivt i min optik.

Mvh Ole

Re: Kronograf ure/bruger i funktionen? - Kristofferj - 19-01-2013

Bryger tidstagning i form af stopur eller dykkerlynette næten hver dag. Madlavling, motion, eller sex. Til alle tre dicipliner er det meget anvendeligt Icon_razz

Re: Kronograf ure/bruger i funktionen? - baun - 19-01-2013

Hmmm....

Jeg har opgivet at bruge det.

Ofte har jeg startet det for at tage tid på et eller andet - og så glemmer jeg at checkke det når jeg er færdig med det jeg skulle måle tiden på.

Selvfølgelig handler det til en vis grad om design, men for mig mere om det langt mere krævende mekanik uret må indeholde. et almindeligt automatisk værk har mæske 80 dele - et kolonnehjulskonograf 3 gange så mange - eller mere. det er facinerende at man kan lave det.

Også fordi visse chronografet indgår i Omegas historie må jeg eje dem. Speedmaster er jo indlysende, men også et par andre:

İmage
İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

På en eller anden måde er Chronograferne jo en absolut del af Omega ur-historien

Og jeg undgår jo heller ikke chronogtrafer i IKON samlingen, men nu har jeg vist billed-spammet nok i denne tråd, sorry.

vh baun

Re: Kronograf ure/bruger i funktionen? - Henrik A - 19-01-2013

Dine billeder er altid velkomne i mine tråde baun!! Icon_e_biggrin1

Og til Kristoffer, den med tidstagning på sex havde jeg ikke lige set komme Icon_hello

Re: Kronograf ure/bruger i funktionen? - Miwes - 19-01-2013

Hej Henrik

Det er for rigtig mange et spørgsmål om urets look, mere end et reelt behov for stopurets funktion.....ved godt at det er et gæt, men sikkert ikke et dårlig gæt.

Ofte når det kommer til måling af tid, bruges der digitale ure, tænkt bare på de utallige sportsure.

Når jeg tænker tilbage på skolens idræt, så var brug for de analoge stopure, men aldrig så jeg et armbåndsur blive brugt til tidtagning, lige pånær når det galt sejlsport, for her var det faktisk ofte i brug.

I dag ved jeg ikke hvordan det forholder sig, men hvergang jeg er ude og fotografere ved større løb, så er det altid et eller andet digitalur der kommer til syne når uret stoppes på vej indover målstregen.

For mit eget vedkomne er køb af ur med stopur mere et spørgsmål om hvor kompleks uret er med sine mange funktioner, det er hvad jeg finder spændende og det påvirker også hvad jeg køber.

Vh. Michael

Re: Kronograf ure/bruger i funktionen? - Avantismo - 19-01-2013

Fede billeder.

Med hensyn til kronograffunktionen... Næææ bruger den aldrig.

Re: Kronograf ure/bruger i funktionen? - TimeToWatch.dk - 19-01-2013

For mig er det ren udseende at jeg syntes det er fedt. Funktionelt bruger jeg det aldrig. Skal der tages tid er det i forbindelse med løb/cykling, og så ender det her altid på armen Icon_rolleyes

İmage

/Mads

Re: Kronograf ure/bruger i funktionen? - T.Hansen - 19-01-2013

Jeg må tilslutte mig flertallet, har udelukkende kronografer af visuelle årsager Icon_flov

Hilsen Tom.

Re: Kronograf ure/bruger i funktionen? - HG - 19-01-2013

T.Hansen Skrev:Jeg må tilslutte mig flertallet, har udelukkende kronografer af visuelle årsager Icon_flov

Hilsen Tom.

Jeg bruger funktionen
İmage