Urdebatten / Urforum
Hvordan har i det, med det nye urforum - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Hvordan har i det, med det nye urforum (/showthread.php?tid=79866)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

RE: Hvordan har i det, med det nye urforum - Mikbodsof - 02-05-2015

(02-05-2015, 03:25 PM)mnielse Skrev: [quote='Mikbodsof' pid='274243' dateline='1430572080']
Tjah
Jeg er ikke begejstret for det nye forum, det er blevet ringere primært for mig der mest var på its time forum.
Mener du de sidder der var ud over urdebatten.dk, altså indlæg på itstime.dk? Det er nedlagt og kommer tilbage igen på den nye platform der skal udskifte det gamle vintageure.dk. Bemærk at vintageure.dk handler om ure og ikke specifikt "gamle ure". 

Det er ligesom om at der for meget Vintage ur forum der træder igennem på det nye forum.
Farverne eller urene?

Funktionelt er der en del der halter.
Er igang med at rette fejl, ellers er der samme funktionalitet + lidt mere i forhold til det gamle urdebatten.dk
Det er godt at høre at det resterende fra its time kommer med over.
Det er ikke så meget farverne, der var også en del indlæg fra nogle personer fra vintage ure jeg godt kunne undvære

RE: Hvordan har i det, med det nye urforum - TDN - 02-05-2015

Tak, men det er jo tungt at skulle den vej hver gang, kan det ikke lægges ned ved nye svar? det må da være mere vigtigt end åben Venneliste m.v., der er jo flere der efterlyser det :-)

RE: Hvordan har i det, med det nye urforum - mnielse - 02-05-2015

(02-05-2015, 03:34 PM)TDN Skrev: Tak, men det er jo tungt at skulle den vej hver gang, kan det ikke lægges ned ved nye svar? det må da være mere vigtigt end åben Venneliste m.v., der er jo flere der efterlyser det :-)

Det var ikke nogen tosset ide, det vil jeg ændre om kort tid. 

RE: Hvordan har i det, med det nye urforum - mnielse - 02-05-2015

(02-05-2015, 03:30 PM)Mikbodsof Skrev:
(02-05-2015, 03:25 PM)mnielse Skrev: [quote='Mikbodsof' pid='274243' dateline='1430572080']
Tjah
Jeg er ikke begejstret for det nye forum, det er blevet ringere primært for mig der mest var på its time forum.
Mener du de sidder der var ud over urdebatten.dk, altså indlæg på itstime.dk? Det er nedlagt og kommer tilbage igen på den nye platform der skal udskifte det gamle vintageure.dk. Bemærk at vintageure.dk handler om ure og ikke specifikt "gamle ure". 

Det er ligesom om at der for meget Vintage ur forum der træder igennem på det nye forum.
Farverne eller urene?

Er igang med at rette fejl, ellers er der samme funktionalitet + lidt mere i forhold til det gamle urdebatten.dk
Det er ikke så meget farverne, der var også en del indlæg fra nogle personer fra vintage ure jeg godt kunne undvære

Ha ha der kan jeg ikke hjælpe. Vi er vel et horologisk fællesskab, der udviser tolerance og forståelse for hinanden Icon_rygklap

RE: Hvordan har i det, med det nye urforum - Mikbodsof - 02-05-2015

(02-05-2015, 03:43 PM)mnielse Skrev:
(02-05-2015, 03:30 PM)Mikbodsof Skrev:
Tjah

Farverne eller urene?

Ha ha der kan jeg ikke hjælpe. Vi er vel et horologisk fællesskab, der udviser tolerance og forståelse for hinanden Icon_rygklap
Det ved jeg og respekterer

Hvordan har i det, med det nye urforum - KimT - 02-05-2015

Hej gutter

Tit er det ikke nødvendigt at have de tidligere indlæg med som citat og det kan virke voldsomt at have de samme indlæg citeret i en masse indlæg efter hinanden. I har citeret hinanden i mange svar i denne tråd, men det er også lidt anderledes her i det nye software, hvor der er flere muligheder.

Trykkes der på "Svar" inde i det tidligere indlæg citeres det og kommer altså med i ens nye indlæg.

Trykker man på "Nyt svar" under indlægget citerer man ikke det tidligere indlæg, hvilket i mange tilfælde ikke er nødvendigt.

Derudover er det er der en knap son hedder "Citer" og dens funktion er beskrevet her http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=79838

Klik på billedet for at få det større.

İmage

RE: Hvordan har i det, med det nye urforum - baun - 06-05-2015

Er det ikke en fejl at man kommer ind på den første (gamle) side når man åbner en tråd.  eller?

Hvordan har i det, med det nye urforum - KimT - 06-05-2015

Det fungerer helt som i det gamle. Tryk på det sidste sidenummer til højre for trådens navn, eller på den lille grønne pil til venstre for navnet. Sidenummeret får dig til sidste side og pilen får dig til det første indlæg i tråden DU ikke har læst.

RE: Hvordan har i det, med det nye urforum - baun - 06-05-2015

Icon_flov har måske ramt den grønne pil. Smart funktion

RE: Hvordan har i det, med det nye urforum - bjorn_e58 - 06-05-2015

Folks,

Jeg har fundet en simplere/alternativ måde at klare det med citat eller ikke-citat, når man svarer på en post.  I bruger-indstillinger kan man sætte, at man vil have vist "hurtig-svar" kassen:

İmage

Når du så læser en tråd, vil du have en tekst-box efter alle tidligere posts, hvor du med det samme kan begynde at skrive:

İmage

Hvis du ønsker at citere en tidligere post, scroller du til den pågældende post og klikker på det lille symbol med et plustegn og ordet "Citer":

İmage

Herved bliver teksten "Citer indlæg nu" under tekst-boxen synlig, så du kan klikke på den, hvorved citatet kommer ind i din tekst.

/Bjørn.