|
Det klassiske spørgsmål: Grails? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Det klassiske spørgsmål: Grails? (/showthread.php?tid=83361) |
Det klassiske spørgsmål: Grails? - KimT - 31-08-2020 (31-08-2020, 10:04 AM)onkeldunkel Skrev: Desværre kræver det også at jeg sælger et organ før jeg får råd til et... Med min livsstil tror jeg desværre ikke nogen af mine organer kan finansere det ur
RE: Det klassiske spørgsmål: Grails? - Stensbjerg - 31-08-2020 Med min livsstil især til jeg blev 40 tror jeg ikke på at mine organer kan betalte nogle af mine grails. Men som Simon Spies sagde, godt man dansede mens man kunne, og brug alle organer fuldt ud inden du tager herfra. Det sidste "råd" følger jeg dog ikke, jeg er full blow famile far i dag og tilmeldt organ donor, så må fagfolk når tiden kommer afgøre om de i det hele taget kan bruge noget. Jeg er også glad for de muligheder jeg pt har for at spænde på håndleddet, så vi er ude i første verdens problemer = ingen problemer. Det klassiske spørgsmål: Grails? - sweeperdk - 31-08-2020 For mig er grail lig med tæt på uopnåeligt, og da jeg er en mand med simpel smag, går mit valg på det her
Det klassiske spørgsmål: Grails? - cfnissen - 31-08-2020 (30-08-2020, 08:01 PM)jonasw Skrev: Jeg ser en masse fine ure jeg aldrig har hørt om eller set før. Jeg er ny i horologiens verden, og ved desværre for lidt endnu til at bedømme hvad mit grail skulle være. Patek Aquanaut synes jeg er ret fed. Yes! Der er så mange spændende retninger du kan gå i. God rejse! Aquanaut er også et godt sted at starte. Og open casebacks er altid godt. Her er en af mine favoritter ![]() Som du kan se, så ender du med at gå med urene omvendt på, hvis du bliver ved længe nok ![]() Og ja, det er F. P. Journe, der er på spil her. Claus (31-08-2020, 10:04 AM)onkeldunkel Skrev: God tråd og Claus, din sidste grail har været til salg MEGET længe hos Unique Watches i DK. Jeg kan nemlig også virkelig godt lide den og har den nemlig på min huskeliste på C24 :-). Den står til 60K på C24 og 56K direkte på deres hjemmeside. Det er da en overkommelig pris for en grail :-) Hmmm. Måske er der grail og så er der Grail....? Yep, det er klart en mere overkommelig pris (i dette forum, fjernt fra den almindelige tyngdekraft ). Den har bidt sig fast i mig den model - og så er det for mig en grail (med småt). En eller anden dag, så er den i samlingen. Grails (med stort) er nok - for mig - de noget vildere ure, hvor der skal tages et længere tilløb, både finansielt og forståelsesmæssigt. Her er den Octa jeg nævner ovenfor et godt eksempel. Det er klar en ‘acquired taste’ som man ville sige på engelsk. Der findes masser af ure, der er smukkere, men for mig er kombinationen af metallet, ambitionen bag og den generelle kompromisløshed stærkt tiltrækkende - og klart på bekostning af mere ‘normale’ valg i denne klasse. Claus (31-08-2020, 11:37 AM)Stensbjerg Skrev: Skal vi helt ud i hellige grails begivenheder som f. Eks at bestille et ur hos Roger W Smith (Journe er også i den liga for mig) Roger Smith havde jeg hørt om, men Masahiro ikke så meget. Hold da op. Så lærte jeg noget igen. Tak! (31-08-2020, 05:38 PM)sweeperdk Skrev: For mig er grail lig med tæt på uopnåeligt, og da jeg er en mand med simpel smag, går mit valg på det her Hæhæ. Simpel smag. Yeah right ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Det klassiske spørgsmål: Grails? - Stensbjerg - 01-09-2020 Det var så lidt ![]() Han er bare for vild og viser hvad der sker når en asiat tager et håndværk dybt alvorligt ![]() ![]() Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk RE: Det klassiske spørgsmål: Grails? - Larsb - 01-09-2020 Det er et svært spørgsmål, du stiller der, Claus. Frit valg på alle hylder: så er vi I Gruebel Forsey eller Vianney Halter, men så taler vi eurojackpot. Ellers er jeg meget lun på et Ulysses Nardin Freak. Det kan måske klares med en pænt stor lotto gevinst, eller også kunne det være en FreakX. Og så er der endelig det mere realistisk. Så er vi på GO Panomatic Lunar. O så er der jo Alain Silberstein. Hans chronoer er så vilde; Bauhause på en halt anden måde end Nomos. RE: Det klassiske spørgsmål: Grails? - MichaelA - 02-09-2020 (01-09-2020, 08:59 PM)Larsb Skrev: Frit valg på alle hylder: så er vi I Gruebel Forsey eller Vianney Halter, men så taler vi eurojackpot. Ja for pokker! Deres GMT Earth byttede jeg måske en nyre for. RE: Det klassiske spørgsmål: Grails? - Larsb - 02-09-2020 Så skal du sælge den dyrt Det klassiske spørgsmål: Grails? - cfnissen - 05-09-2020 Kom i tanke om denne i dag - en IWC Minute Repeater. Kender ikke referencen (5242?) men for pokker, den er smuk, og med en af de ultimative komplikationer. Den kunne måske også finde vej til min grail liste ![]() ![]() Faldt i gryden som barn. Elsker konsekvenserne. Se mere på Instagram - @cfnissen Det klassiske spørgsmål: Grails? - onkeldunkel - 06-09-2020 Er vild med minute repeatere, men det er altså også meget at give 150K+ i forhold til denne her (5454), bare for at uret kan ‘sige’ klokken ;-) ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk |