|
Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72) +--- Tråd: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! (/showthread.php?tid=77815) |
Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - Sociologen - 12-11-2012 Jeg kender godt til Panerais historie, herunder Stallones betydning for at mærket nu er mainstream/tilgængelig for "masserne". Interessant teori at JLC producerer Panerais in house-værker. Ny viden for mig, men altid rart at blive klogere Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - willy - 12-11-2012 Sociologen Skrev:Jeg kender godt til Panerais historie, herunder Stallones betydning for at mærket nu er mainstream/tilgængelig for "masserne".That JLC developed the calibers is common knowledge . You can google it yourself . If JLC deliver the calibers to Panerai is something that both brands would deny . JLC never tell who they deliver to . And if you read what i said , it is not a criticism of the quality of Pams top calibers . And sometimes not everthing i learn about watches comes from the net . I do know people in the watch business , and i get a few tips there . There are not many true manufacturers in the watch trade . A caliber developed by one brand and produced by another brand can be just as good as the original . I have no doubt that one day Panerai will have the expertise and money to maybe develop and produce a true inhouse caliber . Not that it matters so much . Willy Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - Sociologen - 13-11-2012 willy Skrev:That JLC developed the calibers is common knowledge . You can google it yourself . If JLC deliver the calibers to Panerai is something that both brands would deny . JLC never tell who they deliver to . And if you read what i said , it is not a criticism of the quality of Pams top calibers . And sometimes not everthing i learn about watches comes from the net . I do know people in the watch business , and i get a few tips there . There are not many true manufacturers in the watch trade . A caliber developed by one brand and produced by another brand can be just as good as the original . I have no doubt that one day Panerai will have the expertise and money to maybe develop and produce a true inhouse caliber . Not that it matters so much . WillyJeg har spurgt på Paneristi, om de kender til, at JLC producerer urværker for Paneristi. En stor andel af de, der svarer, kender intet til forholdet, endsige har hørt rygtet, og selv blandt en gruppe, som jeg finder meget vidende om Panerai, er det altså ikke "common knowledge". Med alle er meget begejstret og ser meget gerne, at netop JLC producerer værkerne. Dog kunne det være fedt med noget tekst online, som vi alle kan læse om forholdet, og skeptikerne kan se "beviser". Indtil da må vi jo bare glæde os over den blåstempling, det er, at JLC (muligvis) producerer in house-værker for Officine Panerai... Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - willy - 13-11-2012 Sociologen Skrev:My guess is that JLC deliver to Panerai . But it is not a guess that JLC developed the new Pam calibers , that is a fact i have read several times . I read it once in a watch year book when the calibers were introduced . Like you say Panerists should be pleased they work together with JLC . Becoming a manufacturer of calibers is not easy, it takes huge investment and know how . Why would the Richmond group that own both brands invest a fortune in Panerai to make calibers when JLC can do the job for them .willy Skrev:That JLC developed the calibers is common knowledge . You can google it yourself . If JLC deliver the calibers to Panerai is something that both brands would deny . JLC never tell who they deliver to . And if you read what i said , it is not a criticism of the quality of Pams top calibers . And sometimes not everthing i learn about watches comes from the net . I do know people in the watch business , and i get a few tips there . There are not many true manufacturers in the watch trade . A caliber developed by one brand and produced by another brand can be just as good as the original . I have no doubt that one day Panerai will have the expertise and money to maybe develop and produce a true inhouse caliber . Not that it matters so much . WillyJeg har spurgt på Paneristi, om de kender til, at JLC producerer urværker for Paneristi. En stor andel af de, der svarer, kender intet til forholdet, endsige har hørt rygtet, og selv blandt en gruppe, som jeg finder meget vidende om Panerai, er det altså ikke "common knowledge". Med alle er meget begejstret og ser meget gerne, at netop JLC producerer værkerne. Dog kunne det være fedt med noget tekst online, som vi alle kan læse om forholdet, og skeptikerne kan se "beviser". Indtil da må vi jo bare glæde os over den blåstempling, det er, at JLC (muligvis) producerer in house-værker for Officine Panerai... JLC supply to many well known brands , and they never tell the public who they supply . But they cannot hide the truth in the long run , and it becomes common knowledge . I have never seen Panerai on any list featuring caliber manufacturers , have you ? But if i buy a Pam again i will buy one with a decent caliber in it , and not the cheap crap they have been putting in their watches for years . It would be ok if the watches were a fair price but they are not . Willy Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - Claus Tukjær - 13-11-2012 Utroligt at der har været problemer med Panerai inhouse værker når de bliver leveret af JLC Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - willy - 13-11-2012 Claus Tukjær Skrev:Utroligt at der har været problemer med Panerai inhouse værker når de bliver leveret af JLCMaybe they are delivered in kits and assembled by Panerai . If you need to see a link get googling . They are out there . Some people would like us all to keep a record of everything we read . But when you have a good memory you do not need to do this . And a question for you .Are Panerai in your opinion a caliber manufacturer ? And if so prove it . Willy Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - AndersC - 13-11-2012 Jeg mener at ha' læst et sted at det er Piaget, som fremstiller værker (inhouse) til Panerai. Kan ikke huske hvor jeg så det, men formentlig på en tysksproget side. Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - Claus Tukjær - 13-11-2012 Hvis du ikke skal bevise noget, skal jeg vel heller ikke Jeg vil gerne have et link til et bevis på at JLC levere til Panerai. Måske du har ret, men jeg kan desværre ikke nøjes med at du engang har læst det Men her er et link, hvori der står: Citat:P.3000 Hele linket: [url]"http://www.watchtalkforums.info/forums/panerai-forum/44306.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.watchtalkforums.info/forums/ ... /44306.htm[/url] Imødekommer gerne et link der understøtter din påstand, Rodney. Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - Kristofferj - 13-11-2012 Jeg ved ikke om man kan kalde det for et decideret JLC værk, men Richmont har uden tvivl trukket på viden fra deres andre brands. Ligesom Omega får en masse af deres inhouse lavet hos Nivarox. Derfor syntes jeg ikke man kan kalde konglomerat mærkerne for ægte inhouse da de ikke laver det hele under eget "tag". Ægte inhouse finder man hos PP, ALS eller de helt små urmagere som François-Paul Journe, Philippe Dufour eller Daniel Roth. Re: Hvad sker der for Panerai - PAM318!! - Sociologen - 13-11-2012 willy Skrev:I have never seen Panerai on any list featuring caliber manufacturers , have you ?Her er eksempler fra to Panerai-apps, hvor det fremgår, at de er "Entirely designed, developed and produced in the Officine Panerai Manufacture [...]" ![]() Edit: I deres "årbog 2010" skriver Panerai selv: "[...]Panerai P.9000 calibre, executed entirely by by Panerai [...]" (side 99) |