Hvad sker der for Panerai - PAM318!!
#1
Hej

Kan ikke se at denne sag har været oppe i dette forum.

Hvad sker der for Panerai?!?! Icon_e_sad

Har et Panerai reserveret hos Klarlund men nu kommer jeg i tvivl om et er værd at spilde mere tid og penge på dette mærke Icon_evil

Er der nogen herinde som kan forklare dette?

The mysterious PAM318
318 pictures update
Svar
#2
feilersen Skrev:Hej

Kan ikke se at denne sag har været oppe i dette forum.

Hvad sker der for Panerai?!?! Icon_e_sad

Har et Panerai reserveret hos Klarlund men nu kommer jeg i tvivl om et er værd at spilde mere tid og penge på dette mærke Icon_evil

Er der nogen herinde som kan forklare dette?
The mysterious PAM318
318 pictures update
Hej Frederik:)
Jeg har gennemkikket værket fra et "billig manualt optræk", Panarai, der blev skilt af, og finish er middel. Men når det er sagt bruger de meget gode dele til deres ure, og især COSC værkerne er af ypperste kvalitet i materialer og finish lidt bedre end middel.
Hvis du ser på et Rolexurværk, så er finish heller ikke andet end middel, men materialerne er af superhøj kvalitet. Så kort sagt. Vær ikke nervøs for at købe dit Panarai. Det er af en kvalitet, der holder de næste 50 år, og reservedelsgarantien er 15 - 20 år. Om værket er inhouse eller ej er i kvalitetsøjemed fuldstændigt ligegyldigt. Seiko har altid haft inhouseværker lige fra deres 600 kr. ure og til deres 40.000 kr ure, så det i sig selv er ikke et udtryk for kvalitet, men det er et udtryk for en fabrik, der er stor nok til at kunne lave sine egne værker, og stor nok til at købe det, der skal til for at lave sine egne værker. Det er prestigefyldt. Men mht. COSC er det ikke bare præcsionen, der er i højsædet. Der er også krav til at bruge de bedste dele inden for nogle dele af urværket, og derfor er en del Panarai temmelig dyre. Kort sagt. Køb dit panarai. Det er et dejligt ur Icon_e_wink
VH
Nicholas
Svar
#3
Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised

Hvis det der er rigtigt, er der INGEN undskyldninger Icon_rolleyes

Svarer jo til at købe en Porsche, og så åbne motorrummet for at konstatere at der ligger en gammel 1200ccm motor i fra en VW bobbel.

Er det virkelig rigtigt?!? ...nej vel?? Icon_e_surprised
Svar
#4
Jeg har set den post før, og den skulle være god nok. Alle PAM318 har det usle værk:(
Svar
#5
Stenstrup Skrev:Hej Frederik:)
Jeg har gennemkikket værket fra et "billig manualt optræk", Panarai, der blev skilt af, og finish er middel. Men når det er sagt bruger de meget gode dele til deres ure, og især COSC værkerne er af ypperste kvalitet i materialer og finish lidt bedre end middel.
Hvis du ser på et Rolexurværk, så er finish heller ikke andet end middel, men materialerne er af superhøj kvalitet. Så kort sagt. Vær ikke nervøs for at købe dit Panarai. Det er af en kvalitet, der holder de næste 50 år, og reservedelsgarantien er 15 - 20 år. Om værket er inhouse eller ej er i kvalitetsøjemed fuldstændigt ligegyldigt. Seiko har altid haft inhouseværker lige fra deres 600 kr. ure og til deres 40.000 kr ure, så det i sig selv er ikke et udtryk for kvalitet, men det er et udtryk for en fabrik, der er stor nok til at kunne lave sine egne værker, og stor nok til at købe det, der skal til for at lave sine egne værker. Det er prestigefyldt. Men mht. COSC er det ikke bare præcsionen, der er i højsædet. Der er også krav til at bruge de bedste dele inden for nogle dele af urværket, og derfor er en del Panarai temmelig dyre. Kort sagt. Køb dit panarai. Det er et dejligt ur Icon_e_wink
VH
Nicholas

Tak for svar, men har du læst indholdet på de 2 sider jeg henviser til?
Svar
#6
Claus_K Skrev::shock: Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised

Hvis det der er rigtigt, er der INGEN undskyldninger Icon_rolleyes

Svarer jo til at købe en Porsche, og så åbne motorrummet for at konstatere at der ligger en gammel 1200ccm motor i fra en VW bobbel.

Er det virkelig rigtigt?!? ...nej vel?? Icon_e_surprised

Hej Claus

Jeg er helt enig, det er simpelthen for langt ude. Jeg håber at Panerai har en god forklaring for ellers prøver de da virkelig at tage r.ven på deres trofaste kunder..
Svar
#7
feilersen Skrev:
Stenstrup Skrev:Hej Frederik:)
Jeg har gennemkikket værket fra et "billig manualt optræk", Panarai, der blev skilt af, og finish er middel. Men når det er sagt bruger de meget gode dele til deres ure, og især COSC værkerne er af ypperste kvalitet i materialer og finish lidt bedre end middel.
Hvis du ser på et Rolexurværk, så er finish heller ikke andet end middel, men materialerne er af superhøj kvalitet. Så kort sagt. Vær ikke nervøs for at købe dit Panarai. Det er af en kvalitet, der holder de næste 50 år, og reservedelsgarantien er 15 - 20 år. Om værket er inhouse eller ej er i kvalitetsøjemed fuldstændigt ligegyldigt. Seiko har altid haft inhouseværker lige fra deres 600 kr. ure og til deres 40.000 kr ure, så det i sig selv er ikke et udtryk for kvalitet, men det er et udtryk for en fabrik, der er stor nok til at kunne lave sine egne værker, og stor nok til at købe det, der skal til for at lave sine egne værker. Det er prestigefyldt. Men mht. COSC er det ikke bare præcsionen, der er i højsædet. Der er også krav til at bruge de bedste dele inden for nogle dele af urværket, og derfor er en del Panarai temmelig dyre. Kort sagt. Køb dit panarai. Det er et dejligt ur Icon_e_wink
VH
Nicholas

Tak for svar, men har du læst indholdet på de 2 sider jeg henviser til?
Ja, og det i 318 er ikke dekoreret, og så vidt jeg husker var der 150 af dem i den tilstand, men det har ikke været normen. De er åbentbart sluppet ud, sikkert med vilje, da det ikke betyder noget for urets kvalitet om skruerne er malet blå på den speicalle måde det foregår, og at der ikke er laserinskrift i værket. Men det er en sjusket beslutning synes jeg, og minder mig om Omegas dårlige kvalitestest af deres ure når værker er isat i uret. Panarai troede nok aldrig at nogen ville åbne og se urværket. Det må være svært umiddelbart at se om sådan et værk er ægte, men det ved man hurtigt når det er skilt af, hvilket er hurtigt med sådan et primittivt opbygget værk, som alligevel er meget stærk dels pga. dette, men også pga. de gode bevægelige dele, der er brugt.
VH

Nicholas
Svar
#8
Om et værk er dekoreret eller ej, påvirker hverken kvaliteten eller holdbarheden af værket.

De flest køber ure uden at ane det mindste om værkerne der ligger deri.
Heriblandt mig selv.....!

Jeg har rigtig købt mange ure, uden at vide det mindste om hvilket værk, der lå i disse.

Det har bla betydet, at til trods for PP's tilnærmelser, har jeg 'desværre' for en del år siden 'kommet' til at købe et gammelt Panerai.

Købet har efterfølgende vist sig, at være den bedste investering jeg nogensinde har gjort.

Og jeg har til dato IKKE ved selvsyn set dét kedelige '(slave') ETA værk, der ligger i mit kostbareste ur. Og hvorfor så ikke.....??

Fordi jeg er sk*de ligeglad, om et par skruer er farvet blåmeller ej!!
Uret er det flotteste og fedeste ur jeg har set, og om det svinger med den ene eller den anden frekvens og lign. rager mig en papand :0))

Kh Peter

PS En opfordring herfra er, at forsøge at acceptere at der er andre meninger en ens egen indsnævrede mening/holdning
Svar
#9
peh Skrev:Fordi jeg er sk*de ligeglad, om et par skruer er farvet blåmeller ej!!
Uret er det flotteste og fedeste ur jeg har set, og om det svinger med den ene eller den anden frekvens og lign. rager mig en papand :0))

Kh Peter

PS En opfordring herfra er, at forsøge at acceptere at der er andre meninger en ens egen indsnævrede mening/holdning

Problemet er jo bare, at hvis det ikke var for de fine ures flotte finish - og deraf kvalitet - så er der intet der retfærdiggør deres høje pris. Så kan man ligeså godt købe et af mikromærkerne i samme stil og materiale, men til under 2.000.-

Det er jo ingen hemmelighed at en betragtelig del af urets pris, går til arbejdsindsatsen på selve værket. Når Panerai pludselig laver en buksetrækker, og smider et værk i til 2-300kr., så holder regnestykket jo ikke.

Tilbage til min pointe omkring Porschen. En Porsche med en gammel bobbel-motor vil også få dig fra A til B. Hvis den var væsentlig billigere - og Porsche ville være sig selv bekendt - kunne der måske endda være et marked til den. Men at tage en fuldblods sportsvogn, og bare smide en gammel møgmotor i uden at gøre kunden opmærksom på det - og så sælge den til sædvanlig høj pris... det ville de ikke slippe godt af sted med... og det skal Panerai heller ikke.

...jeg synes det er aldeles utilgiveligt - og hvis det viser sig at være rigtigt, har jeg købt mit sidste Panerai.
Svar
#10
Claus_K Skrev:Tilbage til min pointe omkring Porschen. En Porsche med en gammel bobbel-motor vil også få dig fra A til B. Hvis den var væsentlig billigere - og Porsche ville være sig selv bekendt - kunne der måske endda være et marked til den. Men at tage en fuldblods sportsvogn, og bare smide en gammel møgmotor i uden at gøre kunden opmærksom på det - og så sælge den til sædvanlig høj pris... det ville de ikke slippe godt af sted med... og det skal Panerai heller ikke.


Synes ikke helt sammenligningen holder - en Porsche med "boble motor" vil ikke kunne få dig fra 0-100 på 6 sekunder. Men pointen i artiklerne ovenfor og de øvrige posts er vel, at nok er finishen ikke på toppen, men kvaliteten af "mekanikken" er der ikke noget at pege fingre af !

Synes måske (hvis vi skal blive i "bil-metaforernes verden"), at sammenligningen mere er, at man måske har købt en Porsche, hvor motorrummet ikke er forkromet og poleret, men hvor den stadig kan køre lige op med andre lignende "køretøjer" Icon_e_wink

Jeg har selv en Pam 176 og nyder at kunne betragte værket gennem glasbagkassen - finishen er nydelig, selvom det jo altså også "bare" er et pyntet ETA værk. At PEH og andre ikke tæller finish ligeså højt, er deres sag. Og om du har købt dit sidste Pam på denne baggrund er din sag.

Og selvom jeg er enig i, at der er noget særligt over et ur med "in house" værk, så er der ikke nogen berettigelse i at rynke på næsen af ETA værker - de leverer varen og er nemme og billige at servicere. Det tæller også i min bog !

At det pågældende ur indeholder et ETA baseret værk uden blå skruer og uden særlig finish påvirker altså ikke kvaliteten af værket, hvis vigtigste funktion jo altså stadig er at drive uret og holde tiden !!
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)