|
Sprogbruget på urforum - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78) +--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81) +--- Tråd: Sprogbruget på urforum (/showthread.php?tid=75380) |
Re: Sprogbruget på urforum - baun - 18-02-2011 jacob jensen Skrev:Jeg har aldrig i et indlæg fra willy set at han har hånet personen han har tydelig vist hvis han var uenig ja,men aldrig gået efter manden Måske skulle vi stoppe her. Det er ikke rimeligt at føre en debat om en person, som ikke kan tage til genmæle, i et åbent forum. Det må vi respektere. vh Baun Re: Sprogbruget på urforum - jacob jensen - 18-02-2011 Det er nok ikke nødvendigt sige det men bare for der ikke skal herske nogle tvivl jeg er 100% enig med Mikkel Re: Sprogbruget på urforum - Larzovic - 18-02-2011 Så hvad så nu? Må vi kun klappe i vores små fedtede hænder og fortælle folk at deres nye diver er enorm fed? Det her forum er reduceret til et ligegyldigt chatrum, hvor enkelte folk har oparbejdet en form for særstatus. Folk som willy var en friskt pust. Bevarres, han var provokerende, men han var det på en fed og humorristisk måde. I al fald fik han rusket liv i et forum, der efterhånden er gennemsyret af samme slags ligegyldigheder. Det var så også fint, jeg kan selv vælge og vrage hvad jeg vil læse, og det gør jeg. Derfor har jeg heller ikke brokket mig. Men at man fjerner bestemte personer fordi de ikke er mainstream nok, det er sgu for latterligt. Dette er min mening, mange er sikkert uenige. Men må jeg stadig have lov at have min mening? Jeg tror jeg holder en frivillig pause fra dette cirkus. ps. Censuren har aldrig virket for nogen i længden, og det ender med at tage livet af det system der varetager den. Friheden er censuren langt overlegen, og det tror jeg også vintageure en dag vil opdage. Re: Sprogbruget på urforum - Gooman - 18-02-2011 Larzovic Skrev:Så hvad så nu? Må vi kun klappe i vores små fedtede hænder og fortælle folk at deres nye diver er enorm fed? Kunne ikke ha' sagt det bedre selv... Re: Sprogbruget på urforum - DonWerner - 18-02-2011 Jeg er enig med Larzovic, synes det er dybt problematisk at man fjerner en bruger fra sitet på det grundlag. Jeg er ikke tilhænger af willys sprogbrug, men og banne ham fra forummet er i mine øjne en overreaktion. Re: Sprogbruget på urforum - baun - 18-02-2011 Det har intet med yttringsfrihed eller censur i den forstand at gøre, men det det lyder jo godt at henvise til det. Det handler jo ikke om hvad man udtrykker, men om hvordan man gør det. Jeg er for så vidt enig i at det er beskæmmende, at vi ikke kan kan føre en ordentlig og sober debat, uden at være grove og uhøflige. Man kan selvfølgelig spørge: "Kunne vi ikke bare være ligeglade med omgangstonen?" Eller: "Man kan jo bare lade være at læse med, hvis man ikke bryder sig om jargongen". Man man kan vel med samme ret spørge: "Skulle det være så vanskeligt, lige at moderere sig en smule og ikke provokere" - Der er jo trods alt mange der foretrækker en sober og ordentlig tone. Jeg synes personligt at Jans begrundelse holder vand. Det lyder, for mig, som om Willy helt bevidst har provokeret også moderatorene, ved ikke at tage venlige henstillinger til efterretning. Tværtimod. vh Baun Re: Sprogbruget på urforum - sunhill - 18-02-2011 Baun Skrev:Det har intet med yttringsfrihed eller censur i den forstand at gøre, men det det lyder jo godt at henvise til det. Citat:Willy har fortalt mig at han ikke har modtaget nogen form for venlig henstilling, og det indlæg som han skrev som var begrundelse for at blive smidt ud af dette forum var hans sædvanlige form for humor. Det var for at vi alle kunne grine!!!!!!! og en debat forum i et såkaldt demokratisk land er for at alle kan komme med deres indlæg uden nogen form for censor. Sunhill Re: Sprogbruget på urforum - DonWerner - 18-02-2011 Baun Skrev:Jeg synes personligt at Jans begrundelse holder vand. Det lyder, for mig, som om Willy helt bevidst har provokeret også moderatorene, ved ikke at tage venlige henstillinger til efterretning. Tværtimod. Men har han fået nogle henstillinger fra moderatorene? For mig og se er han blevet slettet fra forummet uden advarsler og det synes jeg er problematisk. Re: Sprogbruget på urforum - Larzovic - 19-02-2011 Baun, Såfremt abstraktionsniveauet tillader det, er det selvfølgelig ikke svært at se at dette er et glimrende eksempel på, at folks frihed til at ytre sig frit tages fra dem, samt at det forringer debattens endelige niveau. For hvad ender vi med? Vi ender med lidt a la det vi har i dag. Et dødt forum. Et forum med de samme indlæg igen og igen, de samme "se min nye store klokke" tråde, osv osv, altsammen styret hårdt af eliten, bakket op af dens trofaste lakajer. Jeg har set mange debatforums blive ødelagt. Langt de fleste blev ødelagt af moderatorer med storhedsvanvid. De endte med at være et lille rygklapper chatrum, hvor de få tilbageværende brugere kendte hinanden og sad og klappede hinandens rygge gule og blå. Men debat var der egentlig ikke noget af. Parsdoksalt nok er moderatorerne en større trussel for kvaliteten af forum, end dets brugere. Du kan ikke beskytte forummet uden at tyrranisere det samtidig. Det værste man kan gøre ved et debatforum er at tage friheden fra dets brugere. Det de ender med at have tilbage er ikke ønskværdigt. Re: Sprogbruget på urforum - baun - 19-02-2011 Det er jo lidt svært at vide hvordan det ville udvikle sig uden moderatorene, Jeg er ikke så skråsikker som du Larzovic (du ved jo præcis hvad der skal til). Jeg kan kun gætte. Men jeg kunne sagtens forestille mig at udviklingen kunne gå i mere og mere useriøs retning, med få "alvidende" skrivbenter med meget kontante og snævre synspunkter. Dabatten ville være fyldt af meget grovkornet humor og meget lidt saglig debat. Kun et gæt fra min side. De seriøse skribenter, som har forladt forum - eller skriver mindre nu end tidligere, har vist ikke givet udtryk for at det skyldes moderatorenes utidige indblanden eller at forum var blevet for seriøst og for fagligt. vh Baun |