Urdebatten / Urforum
Censur... - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Censur... (/showthread.php?tid=80567)

Sider: 1 2 3 4 5 6

RE: Censur... - Avantismo - 04-11-2015

Der er vel forskel på at være saglig kritisk og så være personlig.

RE: Censur... - phrede - 04-11-2015

(04-11-2015, 10:48 PM)maclerche Skrev:
(04-11-2015, 10:12 PM)phrede Skrev:  så er vi nødt til at håndhæve at folk ikke må forfølges og at folks indtægtskilder ikke skal trues. (Det hører nemlig under good guys/ bad guys området af forum).

Og der må man så heller ikke skrive noget kritisk …..

Selvfølgelig må man da det :)

RE: Censur... - TioMalo - 05-11-2015

Longbear skrev et meget, meget godt indlæg - vist den sidste før tråden blev bortcensureret. Han skrev om det at hvis man ønsker debat, skal man have en vis mental robusthed pga. at alt der dukker op kan ikke være positivt og harmløst. Og hvis det stilles som krav, ender det hele op i de der "ih og oh hvor er din Rolex Sub bare flot / sprød / smuk" som er, som det eneste indehold, hån om deltagernes viden og intellekt.
Hvis der debatteres, flyver der per automatik nogle rådne tomater på scenen.

Angående "vintageure.dk´s autoritative og topstyrede dårlig arv" som stødte Phrede (helt forgæves, du var jo en af de voksne og moderate moderatorer som absolut IKKE spillede parkeringsvagt) sivede ud og blødte i de sidste tider før sammenlægningen. Sammenlægningen kunne desværre ikke rette op i de dårlige minder folk havde fra vintageure.dk´s forum; mange havde blevet ekskluderet, bortcensureret og rettet som skolebørn og generelt behandlet meget uværdig i tidens løb... Vintage var et gammelt foretagende (ca. 15+ år) som i hine tider bannede brugere på livstid hvis man havde et link til en anden, urrelateret side i sit indlæg. Tro eller ej. Jeg var der fra ca. day one.
Jeg opfattede omgangsmåden stiv og grafikken uappellerende og kedelig i vintageure.dk´s sidste tider. Så kom Kim på banen med sin flot side hvor man ikke blev slået på fingrene med lineal og nye brugere strømmede til big time. Kim nåede at skabe en flot produkt og det eneste der manglede var de gamle horologisk vidende ronkedorer som ikke ville flytte over og som i den sidste ende var de eneste "faste beboere" på vintage.
Jeg ved ikke hvad der skete men det er nu ikke så svær at gætte; Kim fik et godt tilbud fra den ny ejer af den gamle vintageure, siderne blev lagt sammen men - desværre - der blev ikke brugt Kims flot og let design som basis for den ny side. Nej, der blev brugt den gamle vintageure forums platform (? eller noget meget lignende) og nu har vi et kedeligt og gråt design som i den grad påminder alle om den salige Jan Kirks side. Vintageure var noget nyt den gang det begyndte i ultimo 90´ene og den var DK´s første og eneste urside. Desværre den fulgte ikke udviklingen og isolerede sig med stive og stupide regler og når der så dukkede op en moderne side med fri politik ang. ytringer, gik den gamle side i rigor mortis, dødsstivhed.
Folk savner den lette ånde og flotte design Kim skabte.
Det er nok DET alle de her hentydninger til sammenlægningens skadelige resultater betyder.

Det er ikke for sent at friske op.... oder was ?

Mvh. John

RE: Censur... - baun - 05-11-2015

Langt indlæg John - dog uden nogen særlig god analyse og konklusionen er også forkert.

Urdebatten går ikke i stå fordi der censureres eller fordi designet er umoderne, men fordi meget af den lette snak, nu foregår på FB.

Men du kom da af med en del "gamle fimsere" :-) Håber det lettede. De har vist klemt længe.

RE: Censur... - KimT - 05-11-2015

(05-11-2015, 11:36 AM)TioMalo Skrev: Jeg ved ikke hvad der skete men det er nu ikke så svær at gætte; Kim fik et godt tilbud fra den ny ejer af den gamle vintageure, siderne blev lagt sammen men - desværre - der blev ikke brugt Kims flot og let design som basis for den ny side. Nej, der blev brugt den gamle vintageure forums platform (? eller noget meget lignende) og nu har vi et kedeligt og gråt design som i den grad påminder alle om den salige Jan Kirks side.
Mvh. John

Lige lidt kommentarer til dit indlæg John Icon_blink

For en god orden skyld var det mig der tog initiativ til sammenlægningen af Itstime og Vintageure og ikke Thomas (ejeren af Vintageure.dk) som jeg tidligere nævnte i en tråd lige inden sammenlægningen. Kort fortalt var de primære grunde der motiverede mig til at tage kontakt til Thomas det enorme tidsforbrug, mit helbred og min familie. Efter en blodprop i hjernen var jeg nød til at ændre min hverdag og at afhænde ItsTime.dk/Urdebatten.dk var en del af dette.

Mht. til design, så er det stadig den samme platform - som både Urdebatten og Urforum brugte tidligere - der bruges i dag, dog med lidt flere funktioner idet det er en nyere version. Den største forskel er faktisk farverne (sort kontra blå) og at der ikke er nogle reklamer på selve forummet som der var på Urdebatten tidligere. Man kan selvfølgelig altid diskutere farverne da det jo er en smagssag, men baggrunden for valget, som jeg i øvrigt er enig i, er at disse farver passer til den nye moderniserede version af vintageure.dk, således at der er en sammenhæng.

Med hensyn til moderationen, så er det faktisk det mere "laid back" regelsæt fra Urdebatten der fungere i dag og der er efter min mening højt til loftet og plads til lidt af hvert. I forhold til den konkrete "sag" som ligger til baggrund for denne tråd, kan man altid diskutere hvad der var den bedste løsning og der vil altid være for og imod den vej moderatoren nu vælger. Men sket er sket og lad os nu prøve at se fremad, komme udover gamle stridigheder, tale/skrive pænt til hinanden og måske endda tro på at vi er blevet en erfaring rigere der fremadrettet kan hjælpe os alle til at skabe og drive et super forum. 

En sidste ting - jeg er stadig "hjælpe" moderator herinde (hvis nogle undrede sig over min manglende deltagelse i tråden der nu er slettet), men valgte at erklære mig inhabil i den konkrete sag (efter aftale med Phrede), da jeg har personlige relationer, historik, tidligere konflikter m.v. i forhold til de involverede parter. Jeg ville dermed have svært ved at være 100% upartisk og så duer det ikke at være moderator efter min mening - det håber jeg på forståelse for.

RE: Censur... - TioMalo - 05-11-2015

"Urdebatten går ikke i stå fordi der censureres eller fordi designet er umoderne, men fordi meget af den lette snak, nu foregår på FB."
Spændende, Per, spændende. I så fald fungerer urdebatten mod alle de gængse mekanikker ang. besøgsvilligheden på netfora med fokus i et bestemt (hobby-) emne.

@ Kim; netop - vi skal se fremad. Det gør dog den lidt nemmere hvis man kender historien bag de DK urfora.
Og, jeg undskylder mit (fejlagtigt) gæt ang. grunde til sammenlægningen. Det som har betydning i sagen er at den lette tone og fremgangsmåde fra din gammel side kunne ikke videreføres hertil. Desværre.

Og meget kort; når vi nu ønsker det bedste og vil udvikle siden - inkl. debatkulturen her - skal vi huske at debat betyder også at man godt kan krydse kårde og at være uenige.

Mvh. John

RE: Censur... - willy - 05-11-2015

Amazing! I just recieved a warning from Phrede.No explanation,just the words YOU HAVE NOW BEEN WARNED.
 Ok we can all go over the top now and again in a debate,and personal attacks are in my opinion out of place on a site like this.But i just cannot comprehend what it is i have written that warrants this almost Stasi like warning.Maybe the next you will read,is that i have been excluded again.And without any explanation Icon_smil

(04-11-2015, 10:12 PM)phrede Skrev:
(04-11-2015, 06:34 PM)willy Skrev:
(04-11-2015, 06:08 PM)phrede Skrev: Hehe hvad har I gang i, gutter? Vi kan jo ikke tillade at folk bliver "mobbet". Det kald det censur eller moderation...

Kom nu bare frisk igen med højt humør  Icon_flag
I am also against censorship in any form.Why wipe the whole thread instead of just wiping personall remarks?
We get no where and change nothing by doing this.It is like a form of collective punishment.
                                     Why let just a few destoy a interesting thread because of their personal feelings.If you think that any of my contributions to the thread were over the line,then you could wipe them,and give me a warning.And you should do the same for anyone else who steps over the mark.
                                         By censoring the whole thread,you have just let the guilty go free by punishing the collective.And you have changed nothing,because it will happen again.We have rules on this site about personal remarks,i suggest you inforce them,instead of using something that should have disapeared in the middle ages.Punish the guilty,even if it is me!

Præcis som du siger! Reglerne blev ikke overholdt (og reglerne er mildest talt enkle) og advarsler er givet.

Vi moderatorer arbejder gratis og har ikke tid til at gå igennem en så lang tråd for så kun at ende med 5-6 super gode indlæg.
Alle ved -ok, generaliserende måske- at det blev for meget og uanset hvor enige vi er om at censur er noget fy, så er vi nødt til at håndhæve at folk ikke må forfølges og at folks indtægtskilder ikke skal trues. (Det hører nemlig under good guys/ bad guys området af forum).

- via iPhone
Tom is also a moderator here.And after Tom sent me a message,i stopped writing on the now closed thread.So i see no point in your warning,that comes about a week to late.And when we are writing on a completly different thread.We are adults here,not kindergarden children.Please have some respect for that.And a clear explanation about peoples incomes being threatened would be nice.To be honest i cannot see what you mean about that.

I would suggest we have a sensible debate about the subject censorship.Without any mud throwing.It could help to clear the air and kill a lot of past grievances.We need to understand our moderators and they need to understand our feelings.

RE: Censur... - phrede - 05-11-2015

(05-11-2015, 11:36 AM)TioMalo Skrev: Longbear skrev et meget, meget godt indlæg - vist den sidste før tråden blev bortcensureret. Han skrev om det at hvis man ønsker debat, skal man have en vis mental robusthed pga. at alt der dukker op kan ikke være positivt og harmløst. Og hvis det stilles som krav, ender det hele op i de der "ih og oh hvor er din Rolex Sub bare flot / sprød / smuk" som er, som det eneste indehold, hån om deltagernes viden og intellekt.
Hvis der debatteres, flyver der per automatik nogle rådne tomater på scenen.

Angående "vintageure.dk´s autoritative og topstyrede dårlig arv" som stødte Phrede (helt forgæves, du var jo en af de voksne og moderate moderatorer som absolut IKKE spillede parkeringsvagt) sivede ud og blødte i de sidste tider før sammenlægningen. Sammenlægningen kunne desværre ikke rette op i de dårlige minder folk havde fra vintageure.dk´s forum; mange havde blevet ekskluderet, bortcensureret og rettet som skolebørn og generelt behandlet meget uværdig i tidens løb... Vintage var et gammelt foretagende (ca. 15+ år) som i hine tider bannede brugere på livstid hvis man havde et link til en anden, urrelateret side i sit indlæg. Tro eller ej. Jeg var der fra ca. day one.
Jeg opfattede omgangsmåden stiv og grafikken uappellerende og kedelig i vintageure.dk´s sidste tider. Så kom Kim på banen med sin flot side hvor man ikke blev slået på fingrene med lineal og nye brugere strømmede til big time. Kim nåede at skabe en flot produkt og det eneste der manglede var de gamle horologisk vidende ronkedorer som ikke ville flytte over og som i den sidste ende var de eneste "faste beboere" på vintage.
Jeg ved ikke hvad der skete men det er nu ikke så svær at gætte; Kim fik et godt tilbud fra den ny ejer af den gamle vintageure, siderne blev lagt sammen men - desværre - der blev ikke brugt Kims flot og let design som basis for den ny side. Nej, der blev brugt den gamle vintageure forums platform (? eller noget meget lignende) og nu har vi et kedeligt og gråt design som i den grad påminder alle om den salige Jan Kirks side. Vintageure var noget nyt den gang det begyndte i ultimo 90´ene og den var DK´s første og eneste urside. Desværre den fulgte ikke udviklingen og isolerede sig med stive og stupide regler og når der så dukkede op en moderne side med fri politik ang. ytringer, gik den gamle side i rigor mortis, dødsstivhed.
Folk savner den lette ånde og flotte design Kim skabte.
Det er nok DET alle de her hentydninger til sammenlægningens skadelige resultater betyder.

Det er ikke for sent at friske op.... oder was ?

Mvh. John

Jeg er godt nok ked af at du opfatter mig som en hård og ofte censurerende moderator. Ud over spam, er dette den første tråd jeg har slettet.... og jeg har været moderator i et godt stykke tid nu.

Og det er min egen, super objektive, opfattelse af vi netop har et så reglløst forum som muligt, hvor vi blot beder om at man taler pænt til hinanden og ikke opfordrer til ulovligheder.

Det er klart at der er masser af trafik på FB, og det er da også fint. Mit håb var blot at vi så kunne få en højere grad af nørdethed herind...