|
Sprogbruget på urforum - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78) +--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81) +--- Tråd: Sprogbruget på urforum (/showthread.php?tid=75380) |
Re: Sprogbruget på urforum - jazzman - 16-02-2011 En stor del af os herinde, har også mødt hinanden flere gange irl. Og de "værste" bidragsydere, er som regel dem der ikke dukker op til GTG. Argh, er det ikke at skære alle over en kam? Bare fordi du ikke har mødt dem til GTG o.a De værste er vel dem der starter en krig op om rolex vs omega, eller andre mærker. Re: Sprogbruget på urforum - KimT - 16-02-2011 Jeg siger jo ikke at alle der ikke deltager i GTG, er sådan Men dem som skaber de "værste" episoder er gerne folk som gemmer sig bag skærmen. Re: Sprogbruget på urforum - Morten G. - 16-02-2011 peter Skrev:Hej Jeg er helt enig Peter. Ved at bruge et engelsk udtryk "Fucking" eller et fransk "Merde" kommer en sprogliggørelse eller italesættelse let til at fremstå ufarlig. Nej lad os kalde tingene ved deres rette navn. Så vi fremover får betegnelser som "kneppe lækker klokke". For det er vel ikke så slemt - vel? Generelt synes jeg dog sprogbrugen er ok her på sitet om man deltager i GTG eller ej. VH Morten Re: Sprogbruget på urforum - Avantismo - 16-02-2011 På audiclub, hvor jeg også skriver, er der lagt en lidt sjov funktion ind i sitet. Hvis man bruger bestemte ord "oversætter" sitet automatisk ordet til et mere moderat ordvalg. Blot et par eksempler : Satan = Søren Sex = Peddirørsfletning Lort = Lagkage. Måske en mulighed. Sitet benytter samme platform som dette forum. Ellers er jeg enig med Willy i at hvis man holder det om ure og ikke bliver personlige, så skal moderatorerne vel nok gribe ind, hvis sproget bliver for broget. Blot min holdning. Re: Sprogbruget på urforum - jacob jensen - 16-02-2011 Willy er desværre dags dato blevet smidt af forummet mener det er rigtigt trist både fordi han besad en bred viden om urverden og mærkerne og den ærlige form han kørte sine indlæg i Re: Sprogbruget på urforum - HG - 16-02-2011 Jeg syntes at man skal holde en sober tone. Man kender ikke folk og man kan hurtigt blive misforstået. Behandl folk som du selv vil behandles, det kommer man langt med Når det er sagt, så er vi forskellige. Og det der er ok nogle steder er ikke det andre steder. Mht. Willy, som sikkert er "kilden eller kernen" her, så læser jeg ikke hans indlæg.... Jeg har intet imod ham, men jeg gider ikke læse Engelsk på et Dansk forum. Hvis jeg vil går jeg på TZ eller lign. Re: Sprogbruget på urforum - KlausM - 16-02-2011 Trist willy ikke er på forum mere og hvis det skyldes sprogbrug har han jo fået "advarsler" nok. Mvh Klaus Re: Sprogbruget på urforum - Peter - 18-02-2011 Hej Jeg tror at det er de færreste der kommer til at savne Willy, da han utallige gange har hånet folk med deres meninger omkring både ure, og iøvrigt også om biler. MVH Peter Re: Sprogbruget på urforum - jacob jensen - 18-02-2011 Jeg har aldrig i et indlæg fra willy set at han har hånet personen han har tydelig vist hvis han var uenig ja,men aldrig gået efter manden har du et eller flere link der kan underbygge din påstand Peter Re: Sprogbruget på urforum - mikkelbl - 18-02-2011 Willy er tilsyneladende ikke den eneste som er blevet "neutraliseret" - er der mon fundet en mild version af "de lange knives nat" sted? Jeg synes det er en skam, at de farverige ikke får et rum. De har ofte en lidt firkantet holdning, men samtidigt er de tit og ofte også dem mest den største faglighed. Det er en skam for Vintageure, at spamchattere, rygklappere og wannabies stille og roligt tager over. /Mikkel |