|
Seiko 6139-7060 flyback chrono - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71) +--- Tråd: Seiko 6139-7060 flyback chrono (/showthread.php?tid=69884) |
- hannover_dk - 14-09-2008 Jamen Jopete du tror jo jeg er i krig med Japan Det er jeg ikke - jeg ved ex godt at Japanske biler er noget af det mest driftsikre man kan få Der er ikke noget galt i en strategi om at være fast followers mere end at ville være først om alting Japan er heller ikke fast followers på alle områder - det er mere en klar Kinesisk strategi - som sparer massser af penge. Japan er tidligt ude med mange ting. Det viste Seiko ur er bare slet ikke udtryk for det. Det er udtryk for at de godt ville have et kolonnehjul - men ikke udtryk for innnovation. Jeg synes det er et flot ur - og går det godt er alle vel lykkelige - Det var bare synd hvis tråden med Seikos link skulle føre til at de nu løbe med æren for verdens første kolonnehjuls automat Jeg har masser af Japanske ting jeg er glade for. Og givet også kinesiske vh - Joepete - 14-09-2008 Hannover, jeg er glad for at høre, at du ikke tiltrækker kamikaze piloter til landet ... Min tråd havde nu heller ikke til hensigt, at uddele førstepræmien i "hvem kom først med automatisk kolonnehjulschronograph med vertikal kopling" kategorien til Seiko ... Når det er sagt, så kunne det nu være interessant at få tingene helt på plads: Seiko hævder de kom først, og du hævder Zenith var først. Objektive data må da være til at fremskaffe ... ? Ville egentlig bare have et par kommentarer om mit nyerhvervede, velkørende Seiko ur ... og det har jeg så sandelig fået. Tak for det ! - hannover_dk - 14-09-2008 Du kan se årene 1970 fra Seiko iflg. rannf og 1969 fra Zenith. En sægning vil kun vise zenith som først tror jeg hvis du går efter FIRST AUTOMATIC CHRONOGRAPH - jeg tror end ikke du behøver tillæge noget med kolonne for jeg tror den første i alle fald var kolonne. Seiko skriver heller ikke var først men at de kombinerede vertikal kobling med kolone som de første - men det er for mig at se en detalje i den sammenhæng - og det er ret klart også når man læser deres side, at andre var før ude med kolonne og automatik kombi. En lidt svær sammenligning i det hele taget - Seikos er meget simpel af en kronograf at være i det hele taget med kun en subidal - Zeniths med 3 subdials - dato o.s.v er en helt anden type Ked af hvis den sag gjorde du ikke fik andre kommentarer - men de kommer vel. Jeg synes som jeg skrev at det er et flot ur- flot kasse og skive - langt mindre flot maskine - MEN absolut sjovt med en så tidlig kolonnehjuls sag fra Japan - så jeg ville også ha købt den hvis jeg så den - forudsat den lå i noget med ca 200 Euro segmentet. Virker alt - stop flyback og re-set perfekt? vh - Joepete - 14-09-2008 Start, stop og flyback virker upåklageligt - ligesom urværket også går godt. Det støjer sjovt nok lidt mindre end de nyere 7S26´ere når jeg holder det til øret og bevæger håndleddet. Så må jeg sige, at jeg stadig er imponeret over komforten af sådan en suwa urkasse ! |