Urdebatten / Urforum
Tissot PR100 Autoquartz - nyt batteri - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Tissot PR100 Autoquartz - nyt batteri (/showthread.php?tid=82289)

Sider: 1 2 3

Tissot PR100 Autoquartz - nyt batteri - KimT - 13-02-2018

Og til dem der måtte være nysgerrige herinde, så er Pers svar at der er tre og ikke to skruer.

İmage

RE: Tissot PR100 Autoquartz - nyt batteri - Lars - 14-02-2018

Og nu inden du brænder fingrene alt for meget, så husk det er IKKE et batteri, men en "akkumulator", eller skal vi kalde det et genopladeligt "batteri".
Så køb nu ikke bare et eller andet Ucar 371, eller hvilket mærke du nu kan finde. De er nemlig ikke til at genoplade i denne caliber.
Og husk lige at tjekke strømforbruget inden du skifter det, for det kan jo være det har for stort et strømforbrug, så hjælper det ikke meget med en ny strømforsyning..... Icon_blink
Mvh
Lars

Tissot PR100 Autoquartz - nyt batteri - ALGJ - 14-02-2018

(14-02-2018, 01:59 AM)Lars Skrev: Og nu inden du brænder fingrene alt for meget, så husk det er IKKE et batteri, men en "akkumulator", eller skal vi kalde det et genopladeligt "batteri".
Så køb nu ikke bare et eller andet Ucar 371, eller hvilket mærke du nu kan finde. De er nemlig ikke til at genoplade i denne caliber.
Og husk lige at tjekke strømforbruget inden du skifter det, for det kan jo være det har for stort et strømforbrug, så hjælper det ikke meget med en ny strømforsyning..... Icon_blink
Mvh
Lars

Tjek strømforbrug? Hvordan gøres det?

Jeg er med på det med at det er en capicitator.

Mvh.
Anders

RE: Tissot PR100 Autoquartz - nyt batteri - Lars - 14-02-2018

Du tilfører spænding ude fra, samme sted som capasitoren tilfører, dog uden monteret capasitor, den vil “stjæle” strømmen, og måle derigennem hvor meget strøm det bruger.
Jeg kan pt ikke hjælpe med hvorstort strømforbruget maks må være. Prøv at google efter en manual, ofte kan de findes... Icon_smil
Mvh
Lars

Tissot PR100 Autoquartz - nyt batteri - ALGJ - 14-02-2018

Jeg har ikke mulighed for at tilføre spænding og måle det? Eller jeg tror ikke jeg har udstyr til det.

Men du skal have mange tak for svaret.

Mvh.
Anders

Tissot PR100 Autoquartz - nyt batteri - ALGJ - 20-02-2018

Så vil jeg lige komme med en update.

Uret er nu samlet og det kører. Stor tak til jer alle for hjælpen. Det har været en sjov rejse, og jeg er ekstremt glad for, at jeg ikke skulle skilles med uret allerede nu.

Her har i lige et billede af resultatet.

İmage

Mvh.
Anders

Tissot PR100 Autoquartz - nyt batteri - KimT - 20-02-2018

Fedt fest fedt at du fik det i gang igen. Og samtidig er det jo også en god erfaring.

Tissot PR100 Autoquartz - nyt batteri - tg - 20-02-2018

Jeg kan ret godt lide hænderne på det ur. Fedt du fik det til at spille igen.

Sendt fra min E5823 med Tapatalk

Tissot PR100 Autoquartz - nyt batteri - ALGJ - 21-02-2018

Tak begge 2. Jeg er bare glad for uret. Hvis jeg skulle købe et ur lige nu, så ville de aldrig komme i betragtning, men det har fulgt mig i snart 15-20 år, så selvfølgelig har det en plads i mit ur-hjerte.

Mvh.
Anders

RE: Tissot PR100 Autoquartz - nyt batteri - Lars - 21-02-2018

Og når det går galt, så burde det kunne laves.
Med mindre reservedelene er udgået og ikke kan skaffes..... så er det vi siger leve internettet.....men det kan blive en lang rejse, rigtig lang..... Icon_e_confused
Men dejligt for dig at du fik gang i det igen, tillykke med det... Icon_e_biggrin1
Mvh
Lars