Urdebatten / Urforum
Brugen af Dykkerure - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Brugen af Dykkerure (/showthread.php?tid=70500)

Sider: 1 2 3 4

- Sub-erman - 05-12-2008

Det svinger meget... Alt efter behovet, sæsonen og vejret.
Om vinteren cirka en gang om ugen. I de lyse timer oftest 4-5 gange om ugen.
Har dog lige haft barsel, så det blev til 4 uger uden dykning.

MVH

SK

- HG - 05-12-2008

Sub'erman Skrev:Det svinger meget... Alt efter behovet, sæsonen og vejret.
Om vinteren cirka en gang om ugen. I de lyse timer oftest 4-5 gange om ugen.
Har dog lige haft barsel, så det blev til 4 uger uden dykning.

MVH

SK

TILLYKKE, hvad blev det?

- Sub-erman - 06-12-2008

En smuk Prinsesse!! Icon_e_biggrin
İmage

MVH

SK

- gufle - 06-12-2008

Jeg har to dissiderede dykkerure et Panerai Submersible 1000 m og et Glashütte Original Sport Evolution Panodate.

Mit Panerai bruger jeg tit når jeg er i vandet, men jeg har ikke brugt mit GO i vandet selvom det er vandtæt til 200 m, da jeg føler mig trykkere ved at bruge mit Panerai som er et 1000 meters ur.

Jeg kunne aldrig drømme om at gå i vandet med min JLC Master Compressor Geographic eller min IWC Doppelchronograph selvom de er vandtætte til henholdsvis 100 meter og 60 meter.

- Claus_K - 06-12-2008

Som aktivt friluftsmenneske vil jeg ikke skulle "spekulere" over om hvorvidt jeg kan gøre "dit eller dat" med mit ur - hvis det ikke kan holde - vil jeg ikke ha' det.
Af samme årsag er dykkerure mine favoritter. Ikke fordi jeg dykker - men fordi det kan holde til alt - til vands, til lands og i luften.

Lidt ligesom at gå med livrem og seler, og dykkerur Icon_e_wink

Bla. mine nuværende favoritter i stalden:

Planet Ocean - det "pæne" brugsur
Certina DS2 - gamle dages "G-Shock"
Seiko Monster - det "billigere" alternativ

- Mester_phpbb3_import15772 - 06-12-2008

I alle de første år hvor jeg havde min Sub sad på armen næsten altid. Efter jeg har fået flere ure er jeg blevet lidt selektiv og det er vel osse meningen med flere ure synes jeg.
Nu sidder jeg på Gran Canaria og det er første gang Subben er blevet hjemme. I stedet har jeg mit nye Monster på som jeg synes er perfekt som sommer/ferie ur.

- hannover_dk - 06-12-2008

Sub'erman Skrev:En smuk Prinsesse!! Icon_e_biggrin

MVH

SK
Prinsessen er mere end bare smuk - stort tillykke

Nå - jeg svarede at jeg ikke dykker med mine vintage dykkerure. Det er i alle fald helt sandt.

Jeg ved ikke hvordan jeg ville forholde mig til at dykke med f.eks IWC 3536 fra Klaus M - som har holdt det 100% ridsefrit indtil jeg købte det af ham - jeg tror ikke jeg ville nænne det; selv om det jo ikke er gammelt nok til at være vintage i mine øjne (den gamle diskution - men vintage for mig er fra før quarts krisen = sådan noget med før 1970-75)

Jeg kunne derfor nok have krydset af også i den med ikke at dykke med noget til over 15.000.

Jeg dykker kun for sjovt og i dag kun med snorkel, og til det formål hr jeg, som en del ved, indkøbt 3 billige (under 60 euro) dykkerure for 7 år siden - så jeg og mine to voksne sønner napper et på armen, når vi hopper i baljen og snorkler ved sommerhuset. Ukompliceret - og den dag pakningerne ikke holder, kan vi tage det med et smil, men i nu 7 år har de holdt perfekt, og automatikken smækker dem igang så snart de kommer på armen, selv om de hviler det meste af året, og kun lige stilles og bruges når vi svømmer
Pinligt kan nogen mene - men de løser deres opgave
İmage
vh

- Sub-erman - 06-12-2008

hannover_dk Skrev:
Sub'erman Skrev:En smuk Prinsesse!! Icon_e_biggrin

MVH

SK
Prinsessen er mere end bare smuk - stort tillykke

Ja, ikke!!! Icon_e_biggrin

og Tak!!

MVH

SK

- bjorn_e58 - 06-12-2008

Jeg har næsten altid ur på armen når jeg er i vandet - og det gælder både svømmeturen eller dykkerturen som amatørdykker. Til dykkerturen eller i svømmehallen er det kun SD'en til en hurtig tur i bølgen blå kan jeg godt finde på at have min GMT2 på.

/Bjørn.

- TioMalo - 06-12-2008

Citat:Nu er sådan en afstemning jo anonym, men jeg tror ikke at folk med dykker ure i 20K+ klassen tager dem med i vandet, PÅ TRODS AF de er designet til det (husk at vi snakker dykkerure 200-300m ?+)

Men håber at min påstand er forkert.....

Din påstand er forkert (som du selv håber).
Kender en del folk herfra og - stort set - alle har dykkerure i prisklassen 33K + og bader glædeligt med dem.
Alt andet ville være en fornærmelse mod et ur som er bygget at dykke med !

Jeg har mine ure på hele tiden, døgnet rund og det med prisen har ikke noget med sagen at gøre.
Men, alle mine klokker efterses + pakningerne skiftes og smøres med silikone + urene trykprøves bagefter.
Når det er gjort og man husker at lukke drejekronen, er den hellige gral velbevaret.

Og selvfølgeligt går man med dykkerur pga. robustheden og pga. at det er vændtæt, men også pga. signalværdien (signalerer kvalitetsbevisthed, økonomisk overskud, maskulin / macho, sporty & strømliniethed).

Jo - jeg dykkede ivrigt. Engang.
Nu er det vildeste vandsport at bade junior i badekarret og deltage 2 gange om året en guidet dykkertour på ferien med 5 andre bløddyre. Icon_e_wink
Cheers - John