05-12-2008, 06:37 PM
Bruger I/vi vores dykker ure?
Det jeg tænker på er om vi egentligt bruger vores dykkerure eller om vi har et billigere alternativ når vi går i vandet?
Når jeg kigger div tråde igennem her, så slår det mig så mange dykkerure der er. Og derfor får jeg tanken om I/vi tør bruge dem i vandet og om I/vi gør det
Folk har masser af:
Rolex Sub. ure, vandtæt til 300m. Deep Sea 3900m.
Omega Seamaster ure, vandtæt til 300m. PO til 600m
Og så er der mange ure fra 1000m og nedefter (det hedder det vil når man kommer under vand
, ikk`?)
Mig Selv, så har jeg ikke noget problem med at bruge de ure jeg har haft. Mine ure er "brugs" ure.
Jeg har selv brugt Omega Seamaster og Panerai begge 300m. Jeg har brugt Omega PO 600m, og Seiko (flere modeller 200m mener jeg).
Dog ville jeg nok ikke bruge et ur ældre end 10 år. Hvorfor ved jeg ikke, for hvis uret er lavet til at dykke med og at vi, som forbruger, sørger for at uret er vedligholdt, alm. service og udskiftninger af pakninger mv., hvis man bruger uret under vand, så bør det vel holde
Blot en tanke
Hvem ville dykke med et Blancpain Fifty Fathoms (300m)
Ja, jeg ville selvom prisen er 50-60K+
Eller et Rolex Sub. model XXX (Sjælden årgang 196X)
Nej, der der ville jeg nok ikke
Mht dykning, så har jeg aldrig været under 4 m og kommer det heller ikke - tror jeg.
Så det er udgangspunktet for mig, den kan jo være anderledes for jer.
Det jeg tænker på er om vi egentligt bruger vores dykkerure eller om vi har et billigere alternativ når vi går i vandet?
Når jeg kigger div tråde igennem her, så slår det mig så mange dykkerure der er. Og derfor får jeg tanken om I/vi tør bruge dem i vandet og om I/vi gør det
Folk har masser af:
Rolex Sub. ure, vandtæt til 300m. Deep Sea 3900m.
Omega Seamaster ure, vandtæt til 300m. PO til 600m
Og så er der mange ure fra 1000m og nedefter (det hedder det vil når man kommer under vand
Mig Selv, så har jeg ikke noget problem med at bruge de ure jeg har haft. Mine ure er "brugs" ure.
Jeg har selv brugt Omega Seamaster og Panerai begge 300m. Jeg har brugt Omega PO 600m, og Seiko (flere modeller 200m mener jeg).
Dog ville jeg nok ikke bruge et ur ældre end 10 år. Hvorfor ved jeg ikke, for hvis uret er lavet til at dykke med og at vi, som forbruger, sørger for at uret er vedligholdt, alm. service og udskiftninger af pakninger mv., hvis man bruger uret under vand, så bør det vel holde
Blot en tanke
Hvem ville dykke med et Blancpain Fifty Fathoms (300m)
Ja, jeg ville selvom prisen er 50-60K+
Eller et Rolex Sub. model XXX (Sjælden årgang 196X)
Nej, der der ville jeg nok ikke
Mht dykning, så har jeg aldrig været under 4 m og kommer det heller ikke - tror jeg.
Så det er udgangspunktet for mig, den kan jo være anderledes for jer.
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)