Afstemning: Bruger I/vi dykkerure?
Ja, jeg har dykkerure og bruger dem uanset pris og alder!
Ja, jeg har dykkerure og bruger dem uanset pris, men ældre/vintage bruger jeg ikke i vand
Ja, jeg har dykkerure og bruger dem, men kunne aldrig drømme om at tage et ur på til over 15.000 kr med i vandet!
Ja, jeg har dykkerure og bruger dem, men kunne aldrig drømme om at tage et ur på til over 10.000 kr med i vandet!
Ja, jeg har dykkerure og bruger dem, men kunne aldrig drømme om at tage et ur på til over 5.000 kr med i vandet!
Ja, jeg har dykkerure og bruger dem, men kunne aldrig drømme om at tage et ur på til over 2.000 kr med i vandet!
Nej, når jeg går i vandet tager jeg aldrig ur på!
Ja, da jeg er proff. dykker er et ur et nødvendigt værktøj for mig
Nej, men jeg har dykkerure fordi de er pæne og sender et signal som jeg syntes godt om
Ved ikke
[Vis resultater]
Afstemningen lukkes på: 25-06-4374

Brugen af Dykkerure
Bruger I/vi vores dykker ure?

Det jeg tænker på er om vi egentligt bruger vores dykkerure eller om vi har et billigere alternativ når vi går i vandet?

Når jeg kigger div tråde igennem her, så slår det mig så mange dykkerure der er. Og derfor får jeg tanken om I/vi tør bruge dem i vandet og om I/vi gør det

Folk har masser af:
Rolex Sub. ure, vandtæt til 300m. Deep Sea 3900m.
Omega Seamaster ure, vandtæt til 300m. PO til 600m
Og så er der mange ure fra 1000m og nedefter (det hedder det vil når man kommer under vand Icon_cool , ikk`?)

Mig Selv, så har jeg ikke noget problem med at bruge de ure jeg har haft. Mine ure er "brugs" ure.
Jeg har selv brugt Omega Seamaster og Panerai begge 300m. Jeg har brugt Omega PO 600m, og Seiko (flere modeller 200m mener jeg).

Dog ville jeg nok ikke bruge et ur ældre end 10 år. Hvorfor ved jeg ikke, for hvis uret er lavet til at dykke med og at vi, som forbruger, sørger for at uret er vedligholdt, alm. service og udskiftninger af pakninger mv., hvis man bruger uret under vand, så bør det vel holde Icon_exclaim

Blot en tanke Icon_idea Icon_question Icon_exclaim
Hvem ville dykke med et Blancpain Fifty Fathoms (300m) Icon_question
Ja, jeg ville selvom prisen er 50-60K+

Eller et Rolex Sub. model XXX (Sjælden årgang 196X)
Nej, der der ville jeg nok ikke Icon_cool

Mht dykning, så har jeg aldrig været under 4 m og kommer det heller ikke - tror jeg. Icon_cool Icon_cool
Så det er udgangspunktet for mig, den kan jo være anderledes for jer. Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Mine ure skal bruges, derfor har jeg altid et ur på, også når jeg er i bad.

Desværre har det vist sig at mit Debaufre Triton IKKE kunne tåle bruseren, selv om det burde være vandtæt indtil 300m....... Icon_evil

İmage

Og det var endda helt nyt..... Tror jeg fremover vil holde mig til "kvalitets" ure.....
Svar
Tukjær Skrev:Mine ure skal bruges, derfor har jeg altid et ur på, også når jeg er i bad.

Desværre har det vist sig at mit Debaufre Triton IKKE kunne tåle bruseren, selv om det burde være vandtæt indtil 300m....... Icon_evil Og det var endda helt nyt..... Tror jeg fremover vil holde mig til "kvalitets" ure.....

Spot on Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Svar
Jeg gør det sådan at mit ORIS til (18k nypris)ryger i med baljen
hvor imod mit memovox(nypris ca 53k) ikke ryger med i baljen Icon_e_biggrin

Har dog taget mulighed nr 1 fordi prisen ikke holder mine ure oven vande
da det er brugs ure Icon_cool

Meeen jeg er nok lidt øm over for memovoxen da den er lidt af et hjertebarn for mig Icon_redface Icon_cool
Svar
jacob jensen Skrev:Jeg gør det sådan at mit ORIS til (18k nypris)ryger i med baljen

Meeen jeg er nok lidt øm over for memovoxen da den er lidt af et hjertebarn for mig Icon_redface Icon_cool

Memovox`en er vel heller ikke et "rigtigt" dykkerur Icon_exclaim Icon_question Icon_exclaim Icon_idea Icon_question
Og jeg havde nok heller ikke taget den med i vandet selvom den er vandtæt til 100m.

Nu er sådan en afstemning jo anonym, men jeg tror ikke at folk med dykker ure i 20K+ klassen tager dem med i vandet, PÅ TRODS AF de er designet til det (husk at vi snakker dykkerure 200-300m ?+)

Men håber at min påstand er forkert..... Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Svar
Dress/diver 100m og indvendig krans Icon_cool
men ellers enig der er ikke RIGTIG meget tool ur over det Icon_e_biggrin
Svar
jacob jensen Skrev:Dress/diver 100m og indvendig krans Icon_cool
men ellers enig der er ikke RIGTIG meget tool ur over det Icon_e_biggrin

Nemlig Icon_cool Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Svar
HG Skrev:
jacob jensen Skrev:Jeg gør det sådan at mit ORIS til (18k nypris)ryger i med baljen

Memovox`en er vel heller ikke et "rigtigt" dykkerur Icon_exclaim Icon_question Icon_exclaim Icon_idea Icon_question
Og jeg havde nok heller ikke taget den med i vandet selvom den er vandtæt til 100m.

Nu er sådan en afstemning jo anonym, men jeg tror ikke at folk med dykker ure i 20K+ klassen tager dem med i vandet, PÅ TRODS AF de er designet til det (husk at vi snakker dykkerure 200-300m ?+)

Men håber at min påstand er forkert..... Icon_cool

IWC Aquatimer'eren kommer helt sikkert i vandet, og den koster omkring 32k.....
Svar
med undtagelse af mine Seiko monstre, koster alle mine ure 20+ k; og alle kommer seføli med på arb. Ikke mit sub 16613 i starten, men efter et år gjorde også det...

mvh
SK
/SK
Svar
Sub'erman Skrev:med undtagelse af mine Seiko monstre, koster alle mine ure 20+ k; og alle kommer seføli med på arb. Ikke mit sub 16613 i starten, men efter et år gjorde også det...

mvh
SK

Dit svar var nok det eneste jeg havde forventet Icon_cool , du bruger urene på en anden måde end os andre Icon_cool
Dykker du hver dag eller er det engang om ugen?
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)