Urdebatten / Urforum
Speedmaster spørgsmål - 105012-66 - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Speedmaster spørgsmål - 105012-66 (/showthread.php?tid=70174)

Sider: 1 2 3 4

- hannover_dk - 19-10-2008

KlausM Skrev:SWISS MADE = Replacement dial. Skive og visere er blevet skiftet ved service.
Den korrekte skive for perioden skal have knækket og metal logo.
Bagkasse og lynette indlæg ser korrekt ud.
Til den pris ville jeg hellere går efter den ægte vare.
Mvh
Klaus
Enig hele vejen. Lige for en sikkerhedsskyld. Det der med Swiss made uden de to T - er vel ikke i sig selv altid replacement dial (hvis nogen skulle fejltolke det sådan)

Selv i tritiumtiden har Omega en del skiver med bare Swiss på sig (taler ikke Speedmaster men mange af de ældre med ex 30 maskine i) - også når man ser originale reklamer. Men hér er det klart der skal T T på siderne i en tidsoriginal til uret + knækket
Lidt underligt - sælger plejer at svare hurtigt - men har ikke i 24 timer reageret på spørgsmål om hvordan skiven + sekundviser kan hænge sammen med urets ref - med påpegning af fejlene - han plejer at være hurtig. Jeg melder tilbage når han svarer

vh

- bsa - 19-10-2008

Det er rigtigt, de første speedy havde kun "SWISS MADE"
jeg mener før 105.002, og ja sekundviser skal være dråbeformet.

Vh Dennis

- GTwatch - 20-10-2008

Nå, den kunne vi godt blive enige om - sandsynligvis en redial.

Men se så lige denne:
###### Auktions billeder og beskrivelse indsat af Linkcentral redaktør ######
OMEGA SPEEDMASTER PROFESSIONAL
Bei watchauktion24 nun die legendäre OMEGA SPEEDMASTER Professional "Pre-Moon" aus dem Jahre 1967.
Dieser absolute Klassiker unter den OMEGA Sammler-Chronographen verfügt über das OMEGA Kaliber 861 und ist mit dem original OMEGA Stahlgliederband mit signierter Faltschließe ausgestattet.

Marke: OMEGA
Modell: SPEEDMASTER Professional "Pre-Moon"
Werk: Handaufzug, OMEGA-Kaliber 861, 17 Juwele
Gehäuse: Edelstahl, Durchmesser 40mm ohne Krone gemessen, verschraubter Boden, signierte Krone
Band: OMEGA Stahlgliederband mit signierter Speedmaster-Professional Faltschließe
Glas: Plexiglas
Funktionen: Stunden, Minuten und kleine Sekunde an der 9, Chronographen-Sekunde aus der Mitte, Lünette mit Tachymeter-Skala

İmage
İmage
İmage
İmage
###### Slut på indsatte auktions billeder og beskrivelse. - Linkcentral redaktøren ######

Er det blot en 145.012-67SP bagkasse, der er smækket på en tidlig cal. 861? Eller har I set 67SP'ere på cal. 861 før?

Hvis ikke det er set før, hvordan kan et så anerkendt auktionshus skrive således.

Pas på derude Icon_e_confused

P.S. læg mærke til "Pie Pan" skive - T Swiss Made T, metal-logo, cal. 861, etc. Flot patinering iøvrigt.

- hannover_dk - 20-10-2008

GTwatch Skrev:Nå, den kunne vi godt blive enige om - sandsynligvis en redial.

Men se så lige denne:
http://cgi.ebay.de/OMEGA-SPEEDMASTER-Professional-Pre-Moon-von-1967-Top_W0QQitemZ390001770581QQcmdZViewItem?hash=item390001770581&_trkparms=72%3A1232%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14
Virker E-Bay linket ikke længere? - Klik HER

Er det blot en 145.012-67SP bagkasse, der er smækket på en tidlig cal. 861? Eller har I set 67SP'ere på cal. 861 før?

Hvis ikke det er set før, hvordan kan et så anerkendt auktionshus skrive således.

Pas på derude Icon_e_confused

P.S. læg mærke til "Pie Pan" skive - T Swiss Made T, metal-logo, cal. 861, etc. Flot patinering iøvrigt.
Nix aldrig hørt om - og nu har vi jo tabt tillid til sælgeren. Forbløffende flot patineret skive o.s.v. - bagplade meget slidt - men 861 burde vel absolut ikke befinde sig der.

Han har stadigt ikke svaret på mit spørgsmål ang. den anden han havde med skiftet og forkert skive - så han duer ikke desværre - trods pænt feedback.
Han er måske ikke selv klar over de der små forskelle - så ja Pas på derude er berettiget
vh

- GTwatch - 20-10-2008

Det skal siges, at skive, logo, visere og værk passer til en tidlig 861'er. Så hvis man ligger inde med en 145.022 bagkasse og en cal. 321 med replacement (145.0012) bagkasse - ja, så har man to originale ure Icon_e_wink

- KlausM - 20-10-2008

Denne ligner en 145.012 (cal. 321) på alt på nær værket. Ref. 145.012 SKAL være en cal. 321.
Uret kan ikke være dateret efter værket men bagkassen. Værket må være nyere.
Mit gæt er at der er lagt en cal. 861 ned i. Fup og fidus!
Mvh
Klaus

- GTwatch - 20-10-2008

KlausM Skrev:Denne ligner en 145.012 (cal. 321) på alt på nær værket. Ref. 145.012 SKAL være en cal. 321.
Mvh
Klaus
Er kasserne til cal. 321 og cal. 861 ens? Eller er der forskellig afstand mellem pusherne?

GTwatch Skrev:
KlausM Skrev:Denne ligner en 145.012 (cal. 321) på alt på nær værket. Ref. 145.012 SKAL være en cal. 321.
Mvh
Klaus
Er kasserne til cal. 321 og cal. 861 ens? Eller er der forskellig afstand mellem pusherne?
Mener pusherne sidder ens, men er ikke helt sikker. Derimod mener jeg at en skive fra 321 ikke uden lidt modifikationer burde passe på en 861 maskine - men jeg mener godt de kan modificeres til at passe.Måske noget med aksel-længde har jeg for mig, men her findes sikkert nogen der kan be eller afkræfte

vh

- GTwatch - 20-10-2008

hannover_dk Skrev:
GTwatch Skrev:
Mvh
Klaus
Mener pusherne sidder ens, men er ikke helt sikker. Derimod mener jeg at en skive fra 321 ikke uden lidt modifikationer burde passe på en 861 maskine - men jeg mener godt de kan modificeres til at passe.Måske noget med aksel-længde har jeg for mig, men her findes sikkert nogen der kan be eller afkræfte

vh
Men er vi ikke enige om, at alt - bortset fra bagkasse - kan være en tidlig 861'er?

Så er spørgsmålet om det er en "replacement" bagkasse (nok ikke lige den version/model jeg ville vælge), eller om der findes 67SP-bagkasser på tidlige 861'ere?

GTwatch Skrev:
hannover_dk Skrev:
GTwatch Skrev:
Mvh
Klaus

vh
Men er vi ikke enige om, at alt - bortset fra bagkasse - kan være en tidlig 861'er?

Så er spørgsmålet om det er en "replacement" bagkasse (nok ikke lige den version/model jeg ville vælge), eller om der findes 67SP-bagkasser på tidlige 861'ere?
Stadigt på rejse uden nogen som helst øger - og min interesse stoppede vel egentlig ved 321 - men havde 145.022 metal logo på skiven?
Der er forskel på kasserne for 145.012 og 145.022 - ikke meget - men måltal fra Chuch Maddox viser det - men det kan vi naturlligvis ikke se på billedet - det er det for småt til

http://www.chronomaddox.com/dimensions_selected_omega2.html

vh