Speedmaster spørgsmål - 105012-66
>>>> Der er linket til denne tråd fra Ω Link-Centralen. Redaktørens editering er fremhævet med: # <<<<
Faldt lige over denne:
OMEGA - PRE-MOON - SPEEDMASTER PROFESSIONAL
Referenz 105.012
Pre-Moon-Modell von 1966
OMEGA Kaliber 321

Bei watchauktion24 nun die legendäre OMEGA SPEEDMASTER Pre-Moon aus dem Jahre 1966.
Dieser absolute Klassiker unter den OMEGA Sammler-Chronographen verfügt über das hochwertige OMEGA Handaufzugs
-Kaliber 321 mit Schaltradsteuerung und ist mit dem original OMEGA Vintage-Stretchgliederband mit signierter Faltschließe ausgestattet.
Eine Bereicherung für jede OMEGA Sammlung und sicher interessant für Kenner und Liebhaber besonderer und exklusiver Zeitmesser!
İmage
İmage
İmage
İmage

Marke: OMEGA
Modell: SPEEDMASTER Professional Pre-Moon
Werk: Handaufzug, OMEGA-Kaliber 321, 17 Juwele
Gehäuse: Edelstahl, Durchmesser 40mm ohne Krone gemessen, verschraubter Boden, signierte Krone
Band: OMEGA Stretch-Stahlgliederband mit signierter Faltschließe
Glas: Plexiglas
Funktionen: Stunden, Minuten und kleine Sekunde an der 9, Chronographen-Sekunde aus der Mitte, Lünette mit Tachymeter-Skala
########################################################

Cal. 321 er fint, kronosekundviseren passer ikke til en 66'er, men skal skiven ikke være en "Pie Pan", eller er den uden knækket på 105012'ere?
Hvis den bør være med knæk, har I så før set, at de er med metal-logo?

### Redaktørens bemærkning: Indlægget er rettet med forfatterens tilladelse.
Det skyldes at tråden er optaget i Ω Link-Centralen.
Linket til auktionen er fjernet, og auktions tekst og billeder er kopieret ind i stedet.
Ellers vil trådens sammenhæng gå tabt, når auktionen er færdig.
Redaktørens inserat er fremhævet med: ######
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Jeg tror bare at uret har fået en ældre bagkasse. Viserne er skiftet, men skiven er lidt svær at regne ud. Enten er det en NOS perfekt skive eller også er der nogle cowboyder tricks indblandet.
Svar
Æv er ikke sammen med mit arkiv idag - men jeg ved faktisk om ikke den er med knæk originalt og at den er med påsat logo så so far so good - men skiven er som columbo er inde på givet NOS eller redialet eller på anden måde frisket op som ny.
Det gør naturligvis at man ikke kan være sikker på bagsiden, men jeg tror bagside og kasse er 105012 - og skiven svarer til, men er ny one way or the other
Håb på en af dem som kan det her og har arkivet hos sig eller i hovedet kommer ind.
Sikker på det med knækket er jeg ikke - for det lyder lidt skørt - jeg kan dog se at de få jeg lige har googlet ikke virker som om de har knæk. Svært at se på billederne måske - og underligt

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Her er der et godt billed, både med knæk og metal logo.
Bagkassen ser rigtig ud. Fra 105.003 og ældre få bagkassen også et knæk

[url]"http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=1785933&rid=0">http://forums.timezone.com/index.php?t= ... 5933&rid=0[/url]

Vh Dennis
Svar
bsa Skrev:Her er der et godt billed, både med knæk og metal logo.
Bagkassen ser rigtig ud. Fra 105.003 og ældre få bagkassen også et knæk

http://forums.timezone.com/index.php?t=t...5933&rid=0

Vh Dennis

Ja var jo også det mest sandsynlige - Mærkeligt jeg fadt en til uden - men enig - den må ha det

İmage

Sjovt så svært det nogen gange er at se knækket - men tydeligt her på dit billede vist direkte fra Timezone her
Så er skriven jo ikke bare ny men også forkert
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Ja, selv de tidlige 861'ere havde knækket (og metal-logo), så det er nok en redial - men vel og mærke en, hvor metal-logoet er sat på (det er det, jeg ikke har set før).
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
GTwatch Skrev:Ja, selv de tidlige 861'ere havde knækket (og metal-logo), så det er nok en redial - men vel og mærke en, hvor metal-logoet er sat på (det er det, jeg ikke har set før).
fup og fidus hva Icon_e_confused Hvad mon sælger siger - jeg kan da høre ham for sjov. Er jo ikke kendt for at ville snyde men??

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Ja, indtil ca. midt 69 havde de metal-logo,
lige på nær speedmaster 125 og 57 replica,mener jeg.

Vh Dennis
Svar
SWISS MADE = Replacement dial. Skive og visere er blevet skiftet ved service.
Den korrekte skive for perioden skal have knækket og metal logo.
Bagkasse og lynette indlæg ser korrekt ud.
Til den pris ville jeg hellere går efter den ægte vare.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Ja der skal stå " T SWISS MADE T " i bunden af skiven,( den korte model).

Vh Dennis
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)