|
Overvejer at sælge velfungernde Omega fra 1942 - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Overvejer at sælge velfungernde Omega fra 1942 (/showthread.php?tid=66537) |
mit gæt - baun - 23-02-2007 I den høje ende,hvis perfekt stand vil jeg tro at 5- K er en fair pris - I den lave ende, hvis skiven er meget medtaget, kassen med dybe ridser og viserne uoriginale eller meget medtagne, lige under 3000! Men det vil altid være eftertragtet i den størrelse og med deb sorte skive - og i stål. Godt ur at sælge, men jeg ville nu beholde det, med mindre nogen bød "for meget". vh - hannover_dk - 23-02-2007 Kan ikke alt om t30 visere, men minutviseren ser absolut kort ud, så det kan godt tænkes de har været skiftet. Billedet er jo ikke super, men jeg er enig i at man bør kunne få 3-5000 kr afhængig af stand - jeg tvivler på at skiven står skarpt, det ser ud som om den er bleget og skrifen har enten taget lidt af den sorte skivefarve op, eller er bleget ud med den, så det ikke er så let læst, noget som ofte forekommer på sortskivede ure. Enig med Baun i at stål - og så målet på lige over 38 mm (om det er korrekt for dit ur) gør det attraktivt. Husk der er forskel mellem hvad du får og hvad sælger gir i de fleste fald. Du kan jo prøve at sætte til salg herinde på køb og salg - men ofte, hvis du skal inkludere udlandet - og auktioner, så vil en sælger betale noget med 7000 kr inkl. fragt, og du få 5000 efter fragt og alle salgsomkostninter vh John Lidt nyere ..... - baun - 23-02-2007 Sidst i 40'erne - men med et godt gammelt look... Cal. 265 - og den går perfekt - og sikke nogle visere og tal/timemarkeringer. Det kan jeg glo på i timevis: ![]() Misfarvninger på skiven? - nej bare skygger - tager den med til næste urmøde - så kan i selv se! ![]() Det er den markante subdial der gør dette ur speciel: ![]() Ikke så gammel som jeres ure, men stadig med op mod 60 år på bagen. vh Baun - hannover_dk - 23-02-2007 Flot med den mørke sub-dial - 34 mm eller 38 mm? vh John Jeg har noteret.... - baun - 23-02-2007 uret til at være 36 mm. Men det kan godt være at det er lige i overkanten. jeg har faktisk et hulans bøvl når jeg skal måle mine ure. Sidder med klude og papir imellem ur og skydelære for at undgå skrammer. For mange tommelfingrer har jeg også. Hvad gør i? Fumler eller findes der en lettere metode eller et bedre instrument? vh baun Re: Jeg har noteret.... - mhca - 23-02-2007 Baun Skrev:uret til at være 36 mm. Men det kan godt være at det er lige i overkanten. jeg har faktisk et hulans bøvl når jeg skal måle mine ure. En god gammeldags linex lineal hvis det blot er diameteren uden krone. Det giver dog en væsentlig usikkerhed på ca en millimeter. Højden har jeg ikke rigtigt målt nøjagtigt, da det er svært med buede glas og lineal. En skydelære og en tynd tynd klud eller serviet lyder som en fornuftig metode omend det stadig er bøvlet. Mvh. Martin - baun - 23-02-2007 LBM Skrev:Jeg kan godt se ligheden. I øvrigt et meget flot ur. Det er besnærende at købe urene på QXL, eBay osv. men du skal så også påregne en vis risiko. Indvendig kan uret være ringere end du havde håbet og der skal lægge oveni til service. Også andre "detaljer" kan sagtens snyde. Jeg har lige købt et Omega Constellation dameur på Lauritz - det var 2-3 mm mindre i diameter end beskrevet - indeni havde baterier været utæt! Så kan man naturligvis returnere - men lidt omkostning og bøvl får man jo - og ærgrer sig gør man også! vh Baun - hannover_dk - 23-02-2007 Baun Skrev:[ Personligt føler jeg mig langt mere tryg på ebay end på ex QXL eller Lauritz. Billederne er ofte langt bedre og flere - kan forstørres - viser værket og detaljer + det er let at spørge sælger om ting og få svar samme dag - man kan finde mange sælgere med flere hundrede salg og 99% positivt feedback bag sig - også i Europa ved ex. at bruge den Tyske ebay. Der er stadigt risici, specielt hvis man slet ikke ved nok om det man skal købe og er ude og shoppe Omega constellation eller Rolex med de utroligt mange fakses og sammenbyggede ure osv., men ved man nok, eller holder man sig til mærker med langt mindre fake og sammenbygnings risiko, bruger tid på billederne og finder sammenlignelige værker/skiver osv. på nettet - og vælger man sælger med omhu - så fungerer det - Jeg har ikke én gang på over 150 handler været decideret snydt. Jeg har kikset selv i det små ved ikke at læse ordentligt efter, men endnu ikke været snydt. vh John Kameraindstillinger - LBM - 23-02-2007 Baun, Hvilke kameraindstillinger bruger du for at tage så gode og skarpe billeder af dine ure? Jeg har forsøgt forskellige ting, men intet kommer i nærheden. Re: Kameraindstillinger - mhca - 23-02-2007 LBM Skrev:Baun, Har dit kamera en "Digital makro" funktion, så anvend denne. Det bruges til at tage billeder uden blitz af ganske små ting. Du kan se nogle af mine billeder her: [url]"http://www.student.dtu.dk/~s052285/ure/billeder/">http://www.student.dtu.dk/~s052285/ure/billeder/[/url] Det er taget med et kompakt kamera, Canon Ixus 40. Mvh. Martin |