Svar: 10
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg har et gammel Omega fra ca. 1942. Det har en sort skive og "guld" markeringer. Nederst (kl. 6) er er en lille lettere sænket skive, hvor sekundviseren er placert. I dette felt er der også "guld" markeringer.
Uret skal trækkes op manuelt, men fungerer upåklageligt. Jeg bruger det stort set dagligt.
Jeg er ret sikker på, at uret har fået nyt glas.
Vil forsøge at få billeder på hurtigst muligt.
Jeg har overvejet at sælge uret. Hvilken "ball park figure" skal jeg forvente?
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Eh - kaliber nr (værk type) nok 30T2 eller noget sådan, men var rart at vide + er det stål - forgyldt, 14K eller 18K massivt? og så standen som man måske kan se af et godt billede - og original skive (med eller uden snavs/patina) og originale visere?
Mellem 1000 og 6.000 kunne være godt bud - men kan også være forkert trods spændet, så du ser man må vide mere.
vh John
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Johns svar er ikke helt ved siden af, dog vil jeg tro at du kan få mere end 1000 kroner for uret.
MVH Peter
•
peter Skrev:Hej
Johns svar er ikke helt ved siden af, dog vil jeg tro at du kan få mere end 1000 kroner for uret.
MVH Peter
Helt enig - men HVIS det nu var med en meget dårlig skive, halvrustne visere i forgyldt som var slidt igennem en del steder, og maskinen skulle have fuld rens og smøring med det samme, så - men du har ret 1000 kr ville være meget lidt for en t30 xx (hvilket jo så også bare er mit gæt
vh John
•
Jeg har nu fået taget et billede af mit Omega fra 1942. Er overrasket over, hvor svært det er at fotografere et ur.
Jeg er lidt nervøs ved at åbne kassen for at fotografere værket. Synes projektet virker lidt voldsomt.
Ender nok med at tage uret til en af de urmagere, som jeg kan se blive omtalt i dette forum.
•
Selv uden billede af værket vil jeg påstå 30T2 kaliber som skam er en af de gode gamle inhouse og forløber for en masse andre senere Omega inhouse værker.
Jeg kan ikke af dit billede se om vi taler om forgyldt, 14 K eller 18 K rent guld.
Det er også svært at se størrelsen, nogle er 32 mm andre 34 og så findes de også i 38 mm som din lidt kunne ligne. Det er diameter målt uden krone jeg giver dig. Din sorte skive har bleget en del - eller billedet snyder. Jeg tror umidelbart den er original.
Her ser du en jeg selv har i 14 karat - den holder 38,16 mm uden krone og er uden buler eller noget - med 30T2 fra 1946, i absolut fornuftig stand i skiven - som er i helt original stand ligesom viserne. Den går strålende.
Den betalte jeg 2.500 kr for fra Ebay hvis det kan give dig en ide. Den kunne også ha kostet mere, men så havde jeg ikke været køber - så det er bare et lille tegn du derved får.

Du ser nok ligheden lidt
vh John
•
Jeg kan godt se ligheden. I øvrigt et meget flot ur.
Mit ur er i stålkasse (38mm).
Jeg købte det for et par år siden hos en ret kendt dansk forhandler af vintage ure. Skulle måske have handlet på eBay i stedet.
Lad mig bare sige, at jeg har betalt noget mere for uret.
•
LBM Skrev:Jeg kan godt se ligheden. I øvrigt et meget flot ur.
Mit ur er i stålkasse (38mm).
Jeg købte det for et par år siden hos en ret kendt dansk forhandler af vintage ure. Skulle måske have handlet på eBay i stedet.
Lad mig bare sige, at jeg har betalt noget mere for uret.
Jamen det er dyrere hos en forhandler som sikkert har givet det en service og står inde for ægtheden.
Ebay - kan være gambling, specielt hvis man ikke er "hjemme" i mærket + som sagt, det kunne også være gået højere, jeg får højst 1 ud af måske 50 bud hjem - simpelthen fordi jeg kun vil have uret hvis det er billigt - men mindre det er noget helt specielt i alle fald.
vh John
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Omega 30 millimeter som værket kaldes i det ur du har er der en del af på markedet, men meget få med sort urskive derfor en højere salgspris.
MVH Peter
•
Kan I se om viserne i det sorte ur er originale? De ser noget kortere ud end i det ur John har vist billeder af.
•