Urdebatten / Urforum
Mennesker - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78)
+--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81)
+--- Tråd: Mennesker (/showthread.php?tid=59698)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8

Re: Sv: Mennesker - KimT - 02-08-2013

Så længe reglerne er der, skal de selvfølgelig overholdes. Det er trods alt kun mens man letter og lander al elektronik skal være slukket. Derefter kan man jo tænde det igen, sålænge det er på fly-mode og radiosenderne dermed er slukket. Jeg forstår ikke den egoisme og mangel på respekt?

Re: Mennesker - Avantismo - 02-08-2013

Desværre en trist udvikling i vores samfund.

Mig mig mig. Arrogant idiot, som burde være smidt af flyet uden varsel.

Ser tit at folk ikke adlyder direkte beskeder. Specielt forretningsfolk, der flyver tit har denne tendens til ikke at adlyde reglerne.

Alt elektronisk udstyr skal være slukket i en flyver under start og landing.

Det handler ikke om at elektroniken forstyrrer flyveren. Den er totalt ligeglad.

Grunden til at man skal slukke alt udstyr er så man er opmærksom i tilfælde af uheld.

Chancen for et uheld under start og landing er meget større end på noget andet tidspunkt.

Min var indenfor fly branchen og havde insider viden.

Re: Mennesker - Claus Tukjær - 02-08-2013

Det er de samme folk som blæser af sted på motorvejen med 130 km/t hvor der er vejarbejde. Ingen respekt for regler og andre mennesker, samt til fare for andre billister.

Desværre kan de næppe nås......

Re: Mennesker - berg - 02-08-2013

Claus Tukjær Skrev:Det er de samme folk som blæser af sted på motorvejen med 130 km/t hvor der er vejarbejde. Ingen respekt for regler og andre mennesker, samt til fare for andre billister.

Det er også sindssygt respektløst... At folk kører hurtigt hvor der er 130 og frit udsyn, fred være med det - det kunne ikke røre mig mindre.
Men dem jeg hader mest, det er motionscyklister, i sine gamle stramme csc dragter der tror de er hævet over brugen af cykelsti og vælger at cykle på vejen... Dytter konsekvent af dem og kører meget tæt på... I håb om at de vælter!

Re: Mennesker - Claus Tukjær - 02-08-2013

berg Skrev:Det er også sindssygt respektløst... At folk kører hurtigt hvor der er 130 og frit udsyn, fred være med det - det kunne ikke røre mig mindre.
Men dem jeg hader mest, det er motionscyklister, i sine gamle stramme csc dragter der tror de er hævet over brugen af cykelsti og vælger at cykle på vejen... Dytter konsekvent af dem og kører meget tæt på... I håb om at de vælter!
100 % enig.....

Re: Mennesker - Black Seal - 02-08-2013

berg Skrev:
Claus Tukjær Skrev:Det er de samme folk som blæser af sted på motorvejen med 130 km/t hvor der er vejarbejde. Ingen respekt for regler og andre mennesker, samt til fare for andre billister.

At folk kører hurtigt hvor der er 130 og frit udsyn, fred være med det - det kunne ikke røre mig mindre.

Så noget er lovligt og andet er ikke - hænger ikke sammen i min verden. Faktisk lidt tåbeligt at nogle føler sig hævet over loven..........

Re: Mennesker - berg - 02-08-2013

Black Seal Skrev:
berg Skrev:

At folk kører hurtigt hvor der er 130 og frit udsyn, fred være med det - det kunne ikke røre mig mindre.

Så noget er lovligt og andet er ikke - hænger ikke sammen i min verden. Faktisk lidt tåbeligt at nogle føler sig hævet over loven..........

Jeg forholder mig ikke til om det er lovligt eller ej, blot om det er rimeligt. :)

Re: Mennesker - Black Seal - 02-08-2013

berg Skrev:
Black Seal Skrev:
berg Skrev:At folk kører hurtigt hvor der er 130 og frit udsyn, fred være med det - det kunne ikke røre mig mindre.

Jeg forholder mig ikke til om det er lovligt eller ej, blot om det er rimeligt. :)

Lovligt eller ej, så er det nok lidt det samme. Men fint noget er rimeligt og andet er ikke når vi taler loven.

Re: Mennesker - Joepete - 02-08-2013

Tankevækkende tråd...

I dag var jeg med familien på vej hjem fra et lille ferie smut til København. Hele vejen var der tæt trafik, og da vi nåede Fyn var det stadig slemt. Vi lå i en lang hale med 100 km/t i yderste spor, og noget langsommere i højre spor. En ung gut i en hvid Seat på hvide plader trænger sig på helt oppe i bagenden af bilen, og gestikulerer vildt og råbende om, at jeg skal trække ind til højre. Der ligger en lang slange af biler foran mig, og i højre spor er der fyldt med lastbiler, biler med campingvogne og biler med trailere. Bilen foran mig, og jeg selv, er i gang med stille og roligt at passere en lastbil, og jeg fortsætter med at følge trafikken i venstre spor, og den unge mand bliver åbenbart så træt af tingene, at han gasser vildt op, trækker ind i højre spor og kører foran den bil, som ligger lige foran mig. Bilen må bremse hårdt op, da den ikke har set den vrede, utålmodige unge mand, og få minutter efter blinker og dytter manden igen. Han trækker ind til højre, gasser op og kører direkte ind foran endnu en bil i venstre side, og alle i hele slangen må bremse hårdt op endnu engang. Hans kørsel fortsætter et par kilometer, hvorefter han kører af motorvejen. At der ikke skete et uheld på vejen var et rent held, og jeg må sige, at jeg på resten af køre turen var ret chokeret...

Gad vide hvad sådan en ung mand tænker, når han kører ind og ud mellem andre bilister på motorvejen? Jeg tvivler på, at hans tanker når ret meget længere end til hans egen næserod...

Re: Mennesker - Avantismo - 02-08-2013

berg Skrev:Jeg forholder mig ikke til om det er lovligt eller ej, blot om det er rimeligt. :)

Meget farlig holding.

Det er præcis denne tankegang, der gør at folk ikke respekterer regler / love.

Feks.

Jeg synes at det er rimeligt at overhale højre om.
Jeg synes at det er rimeligt at køre 150 km/t på denne strækning.
Jeg synes at det er rimeligt at jeg ikke slukker min telefon under start og landing.
Jeg synes at det er rimeligt at jeg ryger her.