Urdebatten / Urforum
Storm ure - giv din mening. - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Storm ure - giv din mening. (/showthread.php?tid=66531)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

- Zniper69 - 15-03-2007

Her var muligvis noget! O&W automatisk værk for lige under 2000 kr! Dog uden forsendelsesomkostninger..

[url]"http://shop.joseph-watches.com/joseph/en/FMPro?-db=gaj.fp5&-format=index.html&-view">http://shop.joseph-watches.com/joseph/e ... html&-view[/url]

Umiddelbart vil jeg nok vælge den med sort rem hvis det bliver denne.. Ville I også dét eller er der noget grundlag for at vælge det andet? Er det andet mere solidt/holdbart?

- hannover_dk - 15-03-2007

Linkene til ham går altid kun til forsiden, men jeg tror det er H3 modellen du taler om

Godt ur til pengene synes jeg. Om du vil ha læder eller nato på er en ren smagssag. Nato i stof er ret tought og casual og behageligt, men læder holder længere og ser finere ud, og går selv til jakke - hvor en militær strap ser lidt sjov ud

Sælger er helt OK no risk

vh John

- Zniper69 - 15-03-2007

Ups.. Var ikke klar over at den var gal med linket! Men helt rigtig gættet! Der er tale om H3 modellen.. Og hvis det bliver dén tror jeg helt sikkert at læder er mere mig.. Ved nogen om man skal forvente ægte læder eller kunstlæder? Ikke fordi jeg aner om det har nogen praktisk betydning, men når nu jeg skal købe et ur til 2000+ kr vil jeg jo gerne vide hvad jeg smækker på håndledet!

- hannover_dk - 15-03-2007

tror absolut det er ægte læder - man du kan spørge ved købet men jeg er 99% sikker

VH John

- Zniper69 - 17-03-2007

Jeg vil nu efterhånden mene at jeg har været så vidt omkring at det er ved at være på tide at lave en lille opsamling.. Tror I ikke muligvis at det var en idé at gøre dét i en ny tråd? Denne er ved at være temmelig lang og uoverskuelig! Icon_e_smile Ikke desto mindre har den været til stor hjælp for mig!

- Christian Bentzen - 18-03-2007

Zniper69 ---> kunne du ikke opsumere for os, hvad du er kommet frem til?

enig - baun - 18-03-2007

enig - nu må vi høre hvad du kan opsummere udfra alle de indlæg og mails der er sendt, Zniper69! Icon_e_surprised

vh Baun

- Zniper69 - 18-03-2007

Sorry.. Det er ikke fordi at jeg ikke gider, men der er lige en del links der skal samles sammen og lignende.. Jeg tjekker stadig herinde ofte, men har endnu ikke lige kunnet finde tid til at lave en opsumering.. Jeg har dog lige kontaktet peter pr pm for at høre om han forhandler O&W, da jeg har en idé om at det er dér vi ender.. Men eftersom der er mange der har hjulpet med adskillige indlæg herinde, skal jeg også nok kvitere med en lille opsumering hurtigst muligt, måske senere i aften! Jeg tror iøvrigt at jeg muligvis opretter det i en anden tråd da det nok vil være nemmest at gøre med to vinduer åbent, én med ny tråd og denne som jeg kan tage fra første link og frem! Icon_e_smile

- Zniper69 - 20-03-2007

Inden der bliver opdateret er der nok lige en lille ting mere jeg skal have på plads! Ser I.. Jeg nævnte det vidst lige kort i tråden på et tidspunkt, men nu vil jeg gerne lige vide en ting! Jeg har ret tynde håndled, hvilket i bund og grund passer meget godt til mine ret tynde arme! Icon_e_biggrin
Men for lige at komme til sagen.. Vi snakker, har ikke lige noget at måle med, men mit øjemål siger, 19-20 cm om håndledet.. Så dét er jo utvivlsomt noget jeg lige skal tage i betragtning når jeg anskaffer mig et ur.. Hvor stort et ur kan jeg tillade mig at putte på sådan et håndled uden at det vil ligne at det er uret der går med mig - og ikke mig der går med uret?
Jeg kan jo godt regne ud at vi ikke skal op i 50mm fra rem til rem (der hvor remmene fastspændes på uret - kender ikke lige fagudtryket). Men snakker vi max 42mm eller bliver det stadig for voldsomt? Findes der et regelsæt?

Iøvrigt lige en anden lille ting.. Når kronen sidder i venstre side er det så et højrearms-ur? Muligvis dumt spørgsmål, men jeg er jo ikke ekspert! Icon_e_smile

- GTwatch - 20-03-2007

Zniper69 Skrev:Inden der bliver opdateret er der nok lige en lille ting mere jeg skal have på plads! Ser I.. Jeg nævnte det vidst lige kort i tråden på et tidspunkt, men nu vil jeg gerne lige vide en ting! Jeg har ret tynde håndled, hvilket i bund og grund passer meget godt til mine ret tynde arme! Icon_e_biggrin
Men for lige at komme til sagen.. Vi snakker, har ikke lige noget at måle med, men mit øjemål siger, 19-20 cm om håndledet.. Så dét er jo utvivlsomt noget jeg lige skal tage i betragtning når jeg anskaffer mig et ur.. Hvor stort et ur kan jeg tillade mig at putte på sådan et håndled uden at det vil ligne at det er uret der går med mig - og ikke mig der går med uret?
Jeg kan jo godt regne ud at vi ikke skal op i 50mm fra rem til rem (der hvor remmene fastspændes på uret - kender ikke lige fagudtryket). Men snakker vi max 42mm eller bliver det stadig for voldsomt? Findes der et regelsæt?

Iøvrigt lige en anden lille ting.. Når kronen sidder i venstre side er det så et højrearms-ur? Muligvis dumt spørgsmål, men jeg er jo ikke ekspert! Icon_e_smile

Hej,

"Den rigtige størrelse" er (heldigvis) en subjektiv vurdering. Moden i disse dage er store ure (f.eks. Panerai, Breitling, U-boat, Omega, etc.). Klassiske ure er mindre - spørg bare Baun!

Valget er dit, men du skal ikke kun kigge på diameteren - husk højden og lyståbningen. Materialer og farver spiller også ind, lige som den tilsigtede brug (dress, sport/dykning, tool).

Jeg har ligesom dig små håndled og synes, at 38-40/41 passer bedst. Baun vil sige 36-38, fordi sådan er vintage Omega. Andre, der har håndled som dine lår, vil sige 44+ mm.

Altså en smagssag. Prøv dig frem.

Mht. kronen og hvilken vej den "skal" vende. Igen dit valg. Den konservative børnelærdom, at uret "skal" sidde på venstre hånd, skyldes jo, at man i gamle dage skulle skrive med højre hånd.

Bær uret på den arm du lyster, med kronen i den retning du lyster. Der er nogen, der foretrækker at have kronen "op ad armen", så den ikke irriterer håndleddet. Men så kræver det, at du tager uret af, når det skal stilles/trækkes op (hvilket jeg sgu gør alligevel).

Nå, nok ord fra de varme lande. Håber svaret kunne bruges.

# GT