Seamaster Chronograph 321
Ja, nogle gange kan man godt være lidt heldig Icon_e_wink

Jeg var den heldige/bekymrede køber at uret som også blev diskuteret her:
http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=10569

Kan kun sige at jeg delte samtlige bekymringer, - men havde altså sat mig for at sådan een må jeg eje engang ... måske nu.
(Jeg er sikker på at jeg kan give Baun skyld for inspirationen ... tak Icon_e_biggrin )

Nå, men Pandoras æske er altså landet og den indeholdt tilsyneladende også gode ting. Her er historien fortalt i billeder.

Ved modtagelsen ...
İmage
Meget ridset og bekymrende gullige plamager...

İmage
Men generelt i fornuftig stand, bortset fra skidt og snavs.

İmage
Både kasse og serienummer indikerer 1962-63

İmage
Men hvad pokker er det dog??? Snask?

İmage
Det ligner lim fra en alternativ montering af glasset! Spændende!! Og det kan let fjernes Icon_e_smile

Værket:
İmage
Det er rent, flot og ser ud til at fungere 100% Icon_cool Icon_cool

İmage

İmage
Nice!
İmage
Og efter et par timer med ultralyd og kærlighed Icon_e_smile

İmage

Den kunne godt bruge en nænsom polering og et nyt glas. De skygger som ses skyldes alle ridser som stadig er i glasset.
Skiven har parktisk talt ingen patina. Viserne har lidt og kassen er kun "almindeligt" brugt.

Så mangler jeg blot en rem og selvfølgelig et almindeligt eftersyn ved lejlighed, - ellers har jeg vist fundet mig en keeper.

Enjoy!
Jeppe
Svar
Læææækert ur - og flot arbejde du har udført indtil nu. Jeg er godt nok sikker på du kan få de sidste ridser væk, men er enig, den skal ha et glas med omega logo i midten. Det er utroligt så langt man kan komme med bløde klude og lette pudsemidlerr i hånden til kassen
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Yes, det var vist et godt køb Icon_cool tillykke.

Kom endelig med billeder, når du har rem på Icon_e_wink .
Mvh Palle A.K.A Clubman
Svar
LÆKKERT Icon_cool Værket ser da ret godt ud, synes jeg ...

Tak for gennemgangen - det er en god måde at præsentere uret og dine tanker på Icon_e_smile Uret kan komme til at stå super flot. Brugssporene på kassen kan der gøres meget ved med lidt forsigtigt "hygge-pudsning", som John er inde på Icon_e_wink Med nyt glas og en lækker rem, så har du fundet et SUPER ur - stor respekt Icon_cool
De venligste hilsner, John
Svar
Det er bare et kanon køb. Det viser meget godt at man faktisk kan få rigtig meget for pengene nogen gange på auktioner, hvis man tør tage en lille chance (lille fordi man kan levere tilbage).

Det er et helt igennen super ur til en herlig pris.

Selvom der skal laves service til 1500 - 2000 kr (og det er ikke sikkerst at det er nødvendigt), der skal ny glas - og så synes jeg du skal gå på jagt efter den helt optimale rem, det fortjener uret, har du et fantastisk godt ur til pengene.

Lad os følge dit remvalg. Til et ur som dette må man ngodt ofre en lidt særlig rem. Original måske - eller noget guf!

Lidt inspiration. Her originale Omega remme - undtagen den sidste som er en Alogatorrem monteret med et Vintage spænde.

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

vh Baun
Svar
Super lækkert Icon_e_biggrin

Tillykke med den Icon_e_wink
Svar
Flot ur, dristigt indkøb og hvor var det godt, at "Den heldiges bekymring viste sig uden grund".
Det må have været med bævende hjerte at åbne til værket, og en fryd at konstatere det i så smuk og intakt stand.
Tillykke med det smukke ur.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Hej Jubster

Tillykke med købet, jeg bød iøvrigt selv på samme ur, da jeg kunne se at det var meget lang tid siden at nogen havde rørt ved det, og det er som regel gode tegn på at der ikke har været en fusker inde over, og poleret det hele rundt.

MVH Peter
İmage
Svar
Hej Gutter.

Tak for kommentarer og opmuntring. Jeg skal selvfølgelig nok holde jer opdateret, når der sker mere. Om ikke andet til et GTG på et tidspunkt.

Beklager at jeg ikke respekterede jeres bud på Lauritz ... men uvidenhed om jeres "numre" er trods alt en befrielse Icon_rolleyes (med ref til tidligere diskussioner om at byde over hinanden!)

Ja, det var umådeligt spændende at åbne op og aftenen vandt absolut nye højder da det gik op for mig at der reelt ingen problemer var gemt i uret, - altså efter min uvidenheds bedste overbevisning Icon_e_confused

Hold jer muntre.
Jeppe
Svar
Hej Jeppe

Der var intet ondt ment i mit indlæg, da du havde lyst til at give mere for uret end jeg havde, jeg vinder stort set aldrig en auktion omkring et Omegaur, hvorimod jeg har købt en del Seikoure derinde, og jeg er meget glad for at uret kom til den rigtige mand, og ikke bare en handler der skulle tjene på det. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)