Submersible Skrev:watchfreak2003 Skrev:Tynde drengede arme med alt for store ure, holder ikke en meter – siger kvinder!
Min egen kone kalder det for decideret usexet …… Ouch ;-]
Nå siger de det - de kvinder jeg kender inkl. min kone ville sige, at små ure til den store arm er lidt små fimset. Men jo smag og behag. Det vigtigste er, at man selv kan lide det og ikke tænke på hvad andre siger.
Flot at være uenige uden måske i virkeligheden at være det

Det er jo to helt forskellige og begge helt korrekt påstande.
En tynd arm med en stor 47 mm klods på fremhæver hvor tynd mandens arm er
En tyk arm med en 32 mm ur ser måske nok lidt fimset ud for mange.
Som med tøj, tykke springer striber på tværs over og tager dem på langs eller ensfarvet - man har da ingen årsag til at fremhæve at man har et par kg for meget.
De fleste gennemsnitsarme klarer sig fint med alt fra 38 mm op til 44 mm i dagens mode. Vil man under de 38 mm (og det er jeg ofte) så må man nok erkende man er lidt af en vintage mand og vil man op over de 44 mm, ja så er man lidt modedyr, som måske tilmed har valgt modens yderpunkt. Personligt synes jeg der er en tendens til urene vokser sig for store, men moden går ind for det pt - og så er der altid nogen der overgør moden - og dem om det - der er jo ingen der der har ret vel?
Test et par ure på armen så du "forstår" størrelsen inden du køber. Bestem dig så, først og fremmest ud fra dine egne fornemmelser, men gerne med råd fra venner og/eller kærester for hvad der er dig.
Det er ret tydeligt i bybilledet, at det har lidt med alder og type at gøre. De helt store hører til de lidt mere fremme i skoene typer som godt vil ses hurtigt - oftest men ikke altid, yngre - (tænk kasket og X factor tøj - vuggende gang og gerne capriolet), de lidt mindre, hører til de mere afdæmpede typer- ofte - men ikke altid - lidt ældre - og som stikker lidt mindre ud ved første blik.
Derimellem - alle de andre - dem med gamle kronografer eller et ur de fik for 6 år siden til en speciel lejlighed, eller den Submariner/JLC/IWC osv som de altid har ønsket - og naturligvis også de ligeglade; med Inex på armen
Nå den skal jo nok finde sine uenige
vh