Svar: 1,193
Tråde: 48
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Det er et kanon lækkert ur, som du vil frydes over hver dag. Værket er lækkert, finish i top, flot, flot design - kort sagt noget af det lækreste du kan købe for menneskepenge.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
Svar: 23
Tråde: 10
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tak for de mange gode svar. Da jeg skrev, om det er et godt ur for pengene, mente jeg dog ikke, om det er for mange penge at bruge på et ur, eller om det er bedre at bruge pengene på noget andet. Jeg tænkte derimod på, om selve uret rent kvalitets- og værkmæssigt er pengene værd. Det mener jeg, at det er.
Jeg har tidligere haft Rolex, men det siger mig ikke noget længere. Jeg har ligeledes overvejet Audemars Piguet, JLC og de billigste Patek Philippe. Jeg er dog faldet for IWC Portuguese, hvis skivelayout altid har tiltalt mig.
Endnu engang tak for de gode svar.
Jonas
"Flying is learning how to throw yourself at the ground and miss." - Douglas Adams
•
jacob jensen
Unregistered
for mig personligt ligger IWC under JLC og AP de to laver også modeler
jeg hellere ville gå efter end IWC Por.
men hvis du har været lidt rundt men hver gang vender tilbage
til IWCet så er der jo nok ingen tvivl om at det er uret for dig
værket eller kvaliteten kan der da heller ikke sættes en finger ved
men det handler jo om hvad DU helst vil have
selvom om andres mening selvfølgelig altid er rar at have med
så er det jo sådan at.
ham der betaler musikken bestemmer hvad der skal spilles
•
Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
Jonas-BP Skrev:Tak for de mange gode svar. Da jeg skrev, om det er et godt ur for pengene, mente jeg dog ikke, om det er for mange penge at bruge på et ur, eller om det er bedre at bruge pengene på noget andet. Jeg tænkte derimod på, om selve uret rent kvalitets- og værkmæssigt er pengene værd. Det mener jeg, at det er.
Jeg har tidligere haft Rolex, men det siger mig ikke noget længere. Jeg har ligeledes overvejet Audemars Piguet, JLC og de billigste Patek Philippe. Jeg er dog faldet for IWC Portuguese, hvis skivelayout altid har tiltalt mig.
Endnu engang tak for de gode svar.
Jonas
Jeg havde også IWC Portuguese 5001 i tankerne da jeg skulle have et nyt, jeg valgte JLC master 8 days. Jo jo jeg har bestemt en forkærlighed for JLC, men her var skivedesignet pænere (syntes jeg) og så er det 3mm lavere - lyder ikke at så meget - for mig gjorde det også en forskel sidder bedre på min arm.
Værkerne er, kvalitetsmæssigt, meget lig hinanden.
Så HVIS du syntes at IWC "ser" pænere ud - skal du vælge det ellers overvej JLC.
Lad os endelig høre hvad du vælger!
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
jacob jensen
Unregistered
100% enig med HG om JLC
(nok ikke den store overraskelse for mange herinde

)
men har man først haft et JLC i hånden
læst om deres historie og hvad de har betydet for andre store mærker
så er det (i mine øjne) svært at komme uden om.
for mig personligt står JLC som en klar nummer et inde for fine ure
det bliver ikke bedre
og i den prisklasse du vil handle i har de rigtig mange lækkere modeler
men selvfølgelig har vi hver især vores egne favoritter
men endelig nogle billeder når du har taget et valg
•