|
Køb af nyt ur - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Køb af nyt ur (/showthread.php?tid=69127) Sider:
1
2
|
Køb af nyt ur - Jonas-BP - 14-06-2008 Jeg har efterhånden bestemt mig for at købe et IWC Portuguese Automatic ref.: 500107 med hvid skive. Jeg skal have et ur, der passer til mit arbejde, hvor jeg går i skjorte og jakkesæt, men som også kan bruges til daglig derhjemme. Efter at have prøvet uret for et par dage siden, mener jeg, at et IWC Portuguese er det rette valg. Forinden jeg tager den endelige beslutning, vil jeg dog gerne høre Jeres mening om uret, både for og imod. Er det et godt ur for pengene? Hvad mener I om in-house værket med 7-dages gangreserve? Jonas - LFlex - 14-06-2008 Om det er et godt ur til pengene er jo svært at kommentere objektivt på. 70.000 er jo et prisleje hvor der er meget at vælge imellem - både indenfor ure og andre oplevelser - jeg har netop fået monteret en 5 kvm altan til 75.000 - den får både venner og familie glæde af i mange år. Det er uomtvisteligt et lækkert ur, både hvad angår det indre og ydre, så hvis du ikke skal gældsætte dig og ikke går glip af vigtigere ting (feks kvalitetstid med familien) så er der vel ikke så meget at betænke sig på? Om prisen er fair kan man jo altid diskutere, men det er i hvert fald ikke et af de ure hvor du betaler meget for ingenting. Lad mig sige det sådan; hvis jeg havde 70.000 der stod "ur" på, så ville dette være et af de ure jeg ville overveje. mvh Niels - Mads Gjødesen - 14-06-2008 IWC 7-days er super lækkert og noget af det fineste automatik værk jeg kan komme i tanke om. Så vil du smide 70 k er du ikke gået galt i byen. Så køb du trygt uret du har kig på... Hvorvidt de 70 k er givet bedre ud på andre ting er det vist kun dig selv der kan bedømme /Mads - hannover_dk - 14-06-2008 Jonas - du har fået positivt svar fra et par af de som ved noget - så kast dig helt roligt ud i det. Mange penge, men herligt ur - og ikke ren main-stream - hvilket jeg mener positivt vh - jacob jensen - 15-06-2008 til jakkesætet går du vist ikke galt i byen med den model du nævner som du også kan læse de andre skriver. (selv ville jeg gå efter noget JLC) om det er god ide at bruge den slags mønter på et ur jeg kan kun være enig med mads det er et spørgsmål til dig selv og en evt bedre halvdel men som sagt har du muligheden så GØR DET et kvalitetsur kan give en glæde hver dag resten af dit liv set i det lys er det jo billigt hvad andre mener om at du bruger den slags penge på et ur betyder intet - GTwatch - 15-06-2008 Det er et kanon lækkert ur, som du vil frydes over hver dag. Værket er lækkert, finish i top, flot, flot design - kort sagt noget af det lækreste du kan købe for menneskepenge. - Jonas-BP - 15-06-2008 Tak for de mange gode svar. Da jeg skrev, om det er et godt ur for pengene, mente jeg dog ikke, om det er for mange penge at bruge på et ur, eller om det er bedre at bruge pengene på noget andet. Jeg tænkte derimod på, om selve uret rent kvalitets- og værkmæssigt er pengene værd. Det mener jeg, at det er. Jeg har tidligere haft Rolex, men det siger mig ikke noget længere. Jeg har ligeledes overvejet Audemars Piguet, JLC og de billigste Patek Philippe. Jeg er dog faldet for IWC Portuguese, hvis skivelayout altid har tiltalt mig. Endnu engang tak for de gode svar. Jonas - jacob jensen - 16-06-2008 for mig personligt ligger IWC under JLC og AP de to laver også modeler jeg hellere ville gå efter end IWC Por. men hvis du har været lidt rundt men hver gang vender tilbage til IWCet så er der jo nok ingen tvivl om at det er uret for dig værket eller kvaliteten kan der da heller ikke sættes en finger ved men det handler jo om hvad DU helst vil have selvom om andres mening selvfølgelig altid er rar at have med så er det jo sådan at. ham der betaler musikken bestemmer hvad der skal spilles - HG - 16-06-2008 Jonas-BP Skrev:Tak for de mange gode svar. Da jeg skrev, om det er et godt ur for pengene, mente jeg dog ikke, om det er for mange penge at bruge på et ur, eller om det er bedre at bruge pengene på noget andet. Jeg tænkte derimod på, om selve uret rent kvalitets- og værkmæssigt er pengene værd. Det mener jeg, at det er. Jeg havde også IWC Portuguese 5001 i tankerne da jeg skulle have et nyt, jeg valgte JLC master 8 days. Jo jo jeg har bestemt en forkærlighed for JLC, men her var skivedesignet pænere (syntes jeg) og så er det 3mm lavere - lyder ikke at så meget - for mig gjorde det også en forskel sidder bedre på min arm. Værkerne er, kvalitetsmæssigt, meget lig hinanden. Så HVIS du syntes at IWC "ser" pænere ud - skal du vælge det ellers overvej JLC. Lad os endelig høre hvad du vælger! - jacob jensen - 16-06-2008 100% enig med HG om JLC (nok ikke den store overraskelse for mange herinde men har man først haft et JLC i hånden læst om deres historie og hvad de har betydet for andre store mærker så er det (i mine øjne) svært at komme uden om. for mig personligt står JLC som en klar nummer et inde for fine ure det bliver ikke bedre og i den prisklasse du vil handle i har de rigtig mange lækkere modeler men selvfølgelig har vi hver især vores egne favoritter men endelig nogle billeder når du har taget et valg |