67.698,00 kr - hvad skal man?
@Baun - 4WD'eren lyder da som noget af det helt rigtige Icon_e_wink
- Når du uopfordret bringer det op, så har det altså en vis plads i din bevidsthed.
Jeg kan anbefale det på det varmeste. - Nedenfor ses mit eksemplar. "Hun" hed i øvrigt "Rødhætte", da hun var malet i standardfarven Freeborn Red.

İmage
"Rødhætte" - modelbillede.

Da jeg etablerede virksomhed i 1986, havde jeg brug for et køretøj.
Det måtte godt være spændende, anderledes og efter gængse overvejelser uopnåeligt. - Så anskaffede jeg Rødhætte, og havde nogle fremragende år med hende.
At "trække bjørnen i halen" var lig med, at fyre op under en 3,6 liters 6 cylindret dieselmotor så lang som en keglebane.
F.eks. stående i 70 cm mudder, og udbryde, "Vi kører før det siver indenfor", andet gear og reduktionstræk - hvorefter Rødhætte med en magtfuld buldren trak os op på tørt land - det var skønt.

Der kan måske bemærkes, at det er noget andet, når der var tale om en firmabil.
Men i en nyetableret enkeltmandsvirksomhed, der spinkelt hviler på det pantsatte hus og alt andet jordisk gods - er risikoen noget større end, at satse en opstået "spids" på en veltilrettelagt og god privatøkonomi.

Det er naturligvis korrekt, at i det udfordrende rum mellem fornuft><ufornuft, har sidstnævnte ingen chance overfor regneark og kølige rationelle økonomiske overvejelser.
Mit anbringende er naturligvis ikke at opfordre til skørlevned, ufornuft eller bringe nogen i risiko for økonomisk ruin.
- Mit ærinde kan nok bedre illustreres med en lille historie:

Engang for mange år siden, var en ung præst på rejse i det mørke Jylland. Det er så mange år siden, at der var lynghede, sparsomme grusveje og langt mellem bebyggelserne.
På rejsen søgte han natteherberg i en afsidesliggende kro, nød sin aftensmad og gik til ro. Således sødeligen slumrende ind, erkender han lys i værelset – og ganske rigtigt.

Ved fodenden af sengen stod krodatteren, i øvrigt som gud havde skabt hende, klart belyst af stearinlyset i en stage hun holdt i hånden.
”Klart belyst” er en bovlam underdrivelse.
Det var snarere, at lysskæret forsigtigt kærtegnede et legeme så fagert, at lyset ikke nænnede at lande på det; men blot lagde sig som en sensuel glorie uden om.

Den gudesmukke kvinde spurgte ham, om han ikke frøs, for så ville hun gerne dele varme med ham under dynen.
Men den uge præst mente ikke, at han frøs. Med tæppet trukket helt op under hagen meddelte han, på det gentagne spørgsmål, at han bestemt ikke frøs.
Den bedårende vision fortog sig herefter ud i mørket, og atter uden for rækkevidde.

Mange år senere, ved skelsår og alder, ligger præsten på det yderste, og en kollega er tilkaldt – og spørger ham: ”Er der noget du angrer?”.
Præsten der altid havde levet et ordentligt og regelret liv, mente ikke, at han havde noget at angre.
I den alvorlige stund, hvor regnebrættet gøres op, spørges han atter om, hvorvidt der slet intet er han angrer.
… da lyder det: ”Jeg angrer, at jeg ikke frøs”.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Torben - du bestemmer hvornår tråden skal flyttes til Off Topic....

Jeg har aldrig ejet en "rødhætte" men jeg har mødt "Krodatteren" jeg er gift med hende Icon_mrgreen

Jeg ville jo gerne bringe billeder som illustrerer dette, men jeg har ingen som yder fuld retfærdighed Icon_e_surprised

Og så har jeg haft en 4WD'er. Nogen vil måske sige: Skulle det være noget" - dertil kan jeg kun svare: Jeps det var herlige timer når den blev pakket til jagt eller hundetræning. det så rigtigt ud og det var "helt rigtigt". Indrettet i bag med hunde-kasser og i siden kasser til alt det andet grej og plads til geværer. Nøj hvor havde jeg smilet fremme når jeg brugte den bil.

Desværre var det såre ufornuftigt og koste de både ny motor og stor afskrivning på 2-3 år, men sjovt og fornøjelig det var det så sandelig. Og jeg savner den. Næsten Vintage. Jeg kan da iøvrigt tilføje at min søn Simon ofte tale om hvor skøndt det var at nuppe 4WD'eren over til gymnasiet i de dage - ellers skulle den jo bare så og kede sig i indkørslen når jeg var på arbejde.

İmage
Svar
Baun Skrev:Torben - du bestemmer hvornår tråden skal flyttes til Off Topic....
.. Ja du har ret - Vi er kommet vidt omkring Icon_rolleyes

Er der nogen, der indenfor beløbsrammen, kan bringe et (fornuftige ell. ufornuftigt) ur i spil og tråden tilbage On Topic, inden den holder flyttedag?

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Som et minde om OL år hvor pengene kom til udbetaling:

İmage

Selvom den jo nok er alt for stor.

Tillykke med "Krodatteren" iøvrigt, måske du skulle følge hendes tilbud om at måtte købe et JLC Reverso.
Du kunne jo komme til at angrer, at du aldrig fik det ikon købt Icon_mrgreen

De bedste hilsner
BobT
Svar
Kunne sikkert godt finde et ur eller to at foreslå, men jeg synes faktisk, din pointe i diskussionen er vigtigere, Geodoc.

Lad os nyde livet så længe vi har det! Jo ældre jeg bliver, jo vigtigere bliver gode oplevelser sammen med familie og venner.

Midt i al fornuften skal vi ikke glemme det gamle ordsprog: "Den, der gemmer til natten, gemmer til katten".

Lad os ikke håbe, vi gør det.

Jens-Kristian
Svar
Rødhætte og tool watch ?
Her er en all around -løsning, som både trækker dig op fra mudderpøl og efter en tour i vaskehallen, går den med dress watch (eller den slags klokke, som beskrives med ordmonstrum "deskdiver").
Og så koster de ingenting, der er plads for en hel kennel bag og hvis der kun er to voksne i familien, kan man finde den på gule plader pænt under efterlønsrefusionsbeløbet + der vil være penge nok for en (privatkøbt) vintage Rolex Sub 5513 eller lidt nyere ditto, 14060M.
Naturligtvis er den født med alt tænkeligt komfort og permanent 4X4...

Just my - delvis - off-topic 2cts... Icon_e_wink
John

İmage
Jeep Grand Cherokee Ltd 4,7 V8
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tio Malo Skrev:Rødhætte og tool watch ?
Her er en all around -løsning, som både trækker dig op fra mudderpøl og efter en tour i vaskehallen, går den med dress watch (eller den slags klokke, som beskrives med ordmonstrum "deskdiver").
Og så koster de ingenting, der er plads for en hel kennel bag og hvis der kun er to voksne i familien, kan man finde den på gule plader pænt under efterlønsrefusionsbeløbet + der vil være penge nok for en (privatkøbt) vintage Rolex Sub 5513 eller lidt nyere ditto, 14060M.
Naturligtvis er den født med alt tænkeligt komfort og permanent 4X4...

Just my - delvis - off-topic 2cts... Icon_e_wink
John

İmage
Jeep Grand Cherokee Ltd 4,7 V8

Og - led mig ikke i fristelse.... jeg har kigget på denne anonce et par gange:
Bjarne Skrev:VW Toureg fra 2005, gule plader men momsfri sælges til spotpris da jeg ikke bruger den mere, og ikke orker at sælge via bilbasen eller andre tilsvarende steder.

Har kørt 204.000 alle service passet, nye dæk, ikke ryger, alt fungerer perfekt, ingen skader og perfekt lak, bilen er med automatgear, fuldautomatisk klimaanlæg, luftafjedring, stor GPS, mørke stofsæder, Cruise control, ja stort set alt hvad man kan forvente i en rigtig luksus 4W driver.

Pris 130,000 Dkr. eller spændende ure helt eller delvis i bytte.

Billede er modelbillede da bilen var lidt beskidt, men denne er identisk.

İmage

og så har jeg jo allerede denne:

İmage

vh baun
Svar
Skøn tråd med blanding af livsfornuft, filosofi, masser af humor og humør - og ure som hele tiden liiiige holder den på sporet.
Det er skam topic nok i et hovedforum, denne diskussion - hvad skal man med sin efterløn. Jeg tror rigtigt mange har det dilemma, om ikke med efterlønnen så med et eller andet beløb som lige kan være i overskud.

Det er dybt individuelt. Har man klaret dagen og vejen og risikerer ikke at sætte familien i knibe, så skal man købe ur (Baun sådan en Reverso i stål - (for himlens skyld ikke med glas bagside) mangler du (så er den stadigt topic) og Connie skal nok komme på cruise og du på jagt og ungerne er fra reden, så du kan uden dårlig samvittighed sørge for dig selv her.

Det er bare ikke en lære som alle andre lige kan tage. Mine unger har en fornuftigt øknonomi men som nyettablerede med bolig børn og andet sjov, så er det en helt anden snak, hvis det en dag ser ud som om der er 50 k fri et eller andet sted, for de har fået helt andre ben end ure, kort efter. Ikke alle kan tillade sig på et hvert tidspunkt i livet at kaste mange penge efter et ur/en bil/en rejse, og det er totalt respektabelt - men kan man, skal man

Udgangen for mig er - Get the priorities right - så går det hele lettere

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Ikke rettet direkte mod den prisklasse, du søger ur i, men mod din interesse for ikoner (tror jeg).

Fra bogen The Watch af Gene Stone:

İmage

Og en gengivelse mere - på siden:

İmage
Svar
Per skrev; Og - led mig ikke i fristelse.... jeg har kigget på denne anonce et par gange:

Kikker da gerne forbi Nyborg med konen hvis du skal prøve en 4W "limo" Icon_cool
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)