Jeg har desværre ikke luksusproblemet med et efterløns beløb, så mit indlæg bliver aldeles fabulerende.
Min grundholdning om sådanne pludseligt opstående pengebeløb er, "Tag pengene og løb".
Derfor anbefaler jeg uret. – En anbefaling, der kunne ses i sammenligning med f.eks. en jordomrejse?
Sådan en rejse, der ellers ligger udenfor sædvanlig økonomisk rækkevidde – er da også en stor og dejlig oplevelse.
Når solbrændtheden er blegnet, har man efter rejsen kun erindringen og fotoene tilbage. F.eks. her er Connie og jeg på fortovscafeen, hvor hendes taske blev hugget.
… og her er hotellet, hvor jeg havde diarre 2 dage i træk, samt selvfølgelig alle de positive, spændende og behagelige erindringer.
I forhold til den omtalte anvendelse, har uret en fordel. Det sidder stadig på håndleddet, når pengene er betalt.
Nu gælder det om, at holde tungen lige i munden.
Den tilsmilede mulighed ligger netop godt for, at gøre noget usædvanligt – og i ”sædvanens overvejelser” også at gøre noget ”ufornuftigt”.
Det bliver nok din vanskeligste disciplin, som professionel økonomimand, at fastholde fokus på: ”Det skal være usædvanligt og må gerne være ufornuftigt, efter sædvanlig målestok”.
Alt for ofte læser jeg på forum, at et medlems hjerte er ved at smelte over et ur, der simpelthen ”bare taler” til den pågældende.
Og massevis af gange, køber den pågældende: ”En af de sikre. Den kan man ikke tabe (så mange) penge på”.
Processen hedder: ”Jeg fik ikke den jeg elsker; men elsker nu den jeg fik mig fedtspillet til”.
Her kommer så det aldeles ufornuftige forslag: ”Anskaf en Hour Vision med kaliber 8500 i guld”.
Det bliver en flot pendant til dine smukke guld vintage ure fra den legendariske periode, mens HV er smukkeste repræsentant for den nye tid, hvor Omega genvinder fodfæste.
Blæs alle gustne overvejelser om, at næste år kommer der en endnu bedre CoAxial udgave, for kun HV markerer den stjernestund, hvor ”bøtten vendte”.
Jeg ser frem til at høre om, at du har foretaget dig noget ”virkeligt ufornuftigt”.
Med venlig hilsen - Geodoc