Så røg der en rotte mere I fælden.
Tillykke med endnu et spektakulært fund.

Jeg skal undlade at sige det en masse andre allerede har sagt så godt, blot glædes jeg over 3 ting:
  • Du fandt et helt fantastisk ur som nu indgår i din samling - og den er ikke mere hellig end at den muligvis kan handles end. Det er stadig dig der ejer "tingene" ikke omvendt. Super tilgang

Du viser at det bestemt ikke er kedeligt "at samle på ure" det er jagten på noget specielt, noget man har søgt længe, noget som kræver "sin mand" at spotte

Nogen gange har jeg følt mig alene om at samle, eje, købe ure som jeg ingen intention har om at bruge, blot samle. Det har fra tid til anden næsten været "kriminelt" - nå - men fint, vi er da i det mindste flere om det

vh Baun
Svar
Jeg vil også godt sige tillykke og ellers kun tilslutte mig det allerede skrevne!

Der hvor min komentar ligger er i forhold til det at gå med ure i den kaliber. Som de fleste sikkert er klar over har jeg en rigtig fin Navitimer som nogen sikker vil sige er samler værdig men jeg bruger den ret meget. Som de fleste også ved sidder jeg i kørestol og det gør (desværre) at de ure jeg bruger er en del mere udsat end normalt hvilket bestemt også kan ses!

Men hvorfor så gøre det? Fordi jeg synes det er et rigtigt behageligt ur at gå med! Jeg synes det er let, en fin størrelse og ikke minst selvfølgelig glæden ved at gå med et ur i den kvalitet og udseende (skønhed). Jeg kan tydeligt huske da jeg købte det (af Kurt selvføgelig) snakkede vi om det med at bruge et sådan ur. Jeg var af den mening at nu måtte jeg lige se tiden an fordi det kunne gå i stykker, blive risset osv osv. Men som Kurt sagde - BRUG det for det kan holde til det og det kan det! Icon_cool

En anden ting er at det tit er med til at starte en ursnak. Jeg arbejder på en højskole og der skal en del til at imponerer unge mennesker i dag. Der har Navitimeren tit været indgangen til en snak om ure og glæden ved at gå med et ur der bare ikke er til pynt når de står der med deres fake Rolex der ikke engang går fordi batteriet er brugt op på en guld Daytona.

Og en sidste ting - det tikker. Som engang i biografen hvor min kammerat bludselig hviskede "Prøv at hør - man kan høre et ur i filmen!" Nej - det var min Navitimer! Icon_e_smile

Vh Søren
Svar
Jammen jeg er helt enig i at man selvfølgelig kan bruge sit fine samlerur....

vh Baun
Svar
Citat:Her er bare et (og så skal jeg nok lade være medta vise flere Omegaer i Kurts tråd om et helt enestående Navitimer) eksempel på et ur jeg har ejet et par år uden at bruge det. det kunne sagtens bruges og standen er ikke så outstanding at det vil tabe en formue..... Jeg nyder at eje det. Se på det. Det er nok for mig. jeg behøver ikke bruge det også.

Mærke og model: Omega Seamaster

Årgang: 1967 solgt i 1969
Kasse: Rund, 14 karat gul guld, flot stand med meget lidt brugsspor
Højde: 11 mm
Diameter: 34,5 mm uden krone
Skive: Lys, guld visere og timemarkeringer, fin stand
Rem: Sort original Omega læderrem
Caliber: 565
Caliber nr.: 25246388
Ref. Nr.: 166.001
Der er original og papir og box til uret

Baun, du har en grim, nærmest narcissistisk vane med meget ofte at bryde trådene med at vise dine (IMO) monotone billeder og altid nærmest ensartede beskrivelser af stand m.m., som i øvrigt virker ganske uinteressant på mig, jeg har undladt at nævne det tidligere, men når du bryder min tråd om et enestående og helt unikt ur med det, så er det nok.

/ Kurt B
Svar
Kurt Brøndum Skrev:Baun, du har en grim, nærmest narcissistisk vane med meget ofte at bryde trådene med at vise dine (IMO) monotone billeder og altid nærmest ensartede beskrivelser af stand m.m., som i øvrigt virker ganske uinteressant på mig, jeg har undladt at nævne det tidligere, men når du bryder min tråd om et enestående og helt unikt ur med det, så er det nok.

/ Kurt B

Det tager jeg så til efterretning. Og hvis andre har det på samme måde hører jeg gerne om det.

Det dog været pænt af dig at sende mig en PB om det, så kunne jeg have slettet mit indlæg og ladet din tråd være i fred.

vh Baun
Svar
Kurt Brøndum Skrev:At servicere det ville være komplet idiotisk, da der jo altid er en potentiel risiko ved det, og hvorfor skulle det dog serviceres, det vil næppe nogensinde blive brugt, i hvert tilfælde ikke af mig.
Hvis den næste ejer af det (jeg sælger jo min samling en dag) overvejer at tage det i brug så er han moden til indlæggelse et sted hvor man bliver fikseret og væggene er beklædt med gummi, da det vil reducere værdien betydeligt, som det er nu er det temmelig sikkert en mindre formue værd.

Kurt B

Hej Kurt,

Først og fremmest vil jeg gerne sige mega mange gange tillykke med fundet!! NICE! Icon_smil

Det rykker gevaldigt i skroget når man lander en klokke man bare slet ikke troede var muligt at komme i nærheden af!!

Dog vil jeg gerne være den første til at kalde mig selv psykisk syg og indlægnings klar, hvis en person defineres således, hvis han vælger at gå med et unikt samler ur!

Fint at vi er forskellige, men om så jeg havde et ur, der var en miliard værd, og det var det sidste tilbage i verden, så ville jeg vælge at gå med det en sjældent gang i ml. alligevel!

Jeg ville passe på det - JA!!

Ville det være en fornøjelse - JA!!

En del af glæden for mig ved at lande et unikt ur er at se det tikke afsted på deres naturlige tilhørs sted - nemlig på armen!

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
gmt-geek Skrev:
Kurt Brøndum Skrev:At servicere det ville være komplet idiotisk, da der jo altid er en potentiel risiko ved det, og hvorfor skulle det dog serviceres, det vil næppe nogensinde blive brugt, i hvert tilfælde ikke af mig.
Hvis den næste ejer af det (jeg sælger jo min samling en dag) overvejer at tage det i brug så er han moden til indlæggelse et sted hvor man bliver fikseret og væggene er beklædt med gummi, da det vil reducere værdien betydeligt, som det er nu er det temmelig sikkert en mindre formue værd.

Kurt B

Hej Kurt,

Først og fremmest vil jeg gerne sige mega mange gange tillykke med fundet!! NICE! Icon_smil

Det rykker gevaldigt i skroget når man lander en klokke man bare slet ikke troede var muligt at komme i nærheden af!!

Dog vil jeg gerne være den første til at kalde mig selv psykisk syg og indlægnings klar, hvis en person defineres således, hvis han vælger at gå med et unikt samler ur!

Fint at vi er forskellige, men om så jeg havde et ur, der var en miliard værd, og det var det sidste tilbage i verden, så ville jeg vælge at gå med det en sjældent gang i ml. alligevel!

Jeg ville passe på det - JA!!

Ville det være en fornøjelse - JA!!

En del af glæden for mig ved at lande et unikt ur er at se det tikke afsted på deres naturlige tilhørs sted - nemlig på armen!

Vh. Jon

Jon,

Jeg kan se på den profil at du bor i København, det er godt for dig, for der er utvivlsomt flere & bedre behandlingsmuligheder end hvis du havde boet i udkants Danmark.

Jeg tror dog ikke at det kommer så vidt, for efter at have svaret på følgende så tror jeg såmænd at vi er enige.

Jeg kan læse under din post hvilke ure du er i besiddelse af, og hvis vi nu forestiller os at du fandt en NOS (og jeg mener virkelig NOS = aldrig brugt) ”Explorer II Orange SH 1655” identisk med den du jo har en af i forvejen, betalte den meget høje pris for den som den temmelig sikkert ville koste og vidste (hvad vi alle ved) at hvis du bevarede den ubrugt så ville den bare stige og stige voldsomt i værdi med årene (en lille skade på kassen selv ved forsigtig brug ville knække den kurve), ville du så stadig vælge at gå med det en sjælden gang imellem, eller ville du bruge den anden du har (urene er jo komplet ens) ?

Du skal huske at jeg har rigtig mange Navitimere, så mange at hvis jeg ligesom dig skulle nævne dem alle under hver post jeg laver, så ville det fylde det meste af en side Icon_e_wink

Jeg har 3 gange præsteret at eje (og en sjælden gang imellem brugt) nogle meget dyre ure, som jeg alligevel kom til at beskadige mere end jeg brød mig om, det gjorde ondt, og jeg er sikker på at der er mange der kan nikke genkendende til sådanne oplevelser.

/ Kurt B
Svar
Kurt Brøndum Skrev:Jon,

Jeg kan se på den profil at du bor i København, det er godt for dig, for der er utvivlsomt flere & bedre behandlingsmuligheder end hvis du havde boet i udkants Danmark.

Jeg tror dog ikke at det kommer så vidt, for efter at have svaret på følgende så tror jeg såmænd at vi er enige.

Jeg kan læse under din post hvilke ure du er i besiddelse af, og hvis vi nu forestiller os at du fandt en NOS (og jeg mener virkelig NOS = aldrig brugt) ”Explorer II Orange SH 1655” identisk med den du jo har en af i forvejen, betalte den meget høje pris for den som den temmelig sikkert ville koste og vidste (hvad vi alle ved) at hvis du bevarede den ubrugt så ville den bare stige og stige voldsomt i værdi med årene (en lille skade på kassen selv ved forsigtig brug ville knække den kurve), ville du så stadig vælge at gå med det en sjælden gang imellem, eller ville du bruge den anden du har (urene er jo komplet ens) ?

Hej Kurt,

Sådan et gratis ophold på Sankt Hans er vel ikke at foragte?
- Nogle vil mene at går man rigtig op i sine ure er, så er man allerede en oplagt kandidat til et sådant ophold? Icon_smil

Vi er tildels enige ja - hvis man skaffet 2 identiske referencer af et ur og det ene er NOS og det andet i god stand - så ja så ville jeg nok vælge at bruge det der "bare" er i god stand!

Hvis du tager et af mine Omega ure som eksempel:
CK2914-1 Railmasteren - så er dette virkelig en ener - eller hvis du mener du kan pege hen til et sted hvor en sådan sælges i en første udgave magen til så jo tak? Icon_e_wink
Dette ur får armtid hos mig, da jeg ikke nænner, at det bare ligger og koger i boksen altid!

- Og jo jeg er da ekstra opmærksom på at det netop er det ur som er på armen....

Kurt Brøndum Skrev:Du skal huske at jeg har rigtig mange Navitimere, så mange at hvis jeg ligesom dig skulle nævne dem alle under hver post jeg laver, så ville det fylde det meste af en side Icon_e_wink

Kurt - Jeg er ikke i tvivl om at du har mange Navitimere! - RESPEKT! Icon_cool
Hvis du læste min signatur, så ville du også kunne læse ud af linierne af denne, at jeg langt fra har listet alle mine ure op her....

Kurt Brøndum Skrev:Jeg har 3 gange præsteret at eje (og en sjælden gang imellem brugt) nogle meget dyre ure, som jeg alligevel kom til at beskadige mere end jeg brød mig om, det gjorde ondt, og jeg er sikker på at der er mange der kan nikke genkendende til sådanne oplevelser.

Den særprægede oplevelse har jeg "heldigvis" tilgode! Icon_e_wink

Nå men Kurt - det var/er ikke for at starte en blodig diskussion, men blot for at nævne at jeg godt kunne have fundet på at gå med det ur - og jeg kan sige at jeg med garanti ikke havde købt et så unikt ur uden at have haft bagkassen af! Icon_e_wink

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Jeg forstår GMT og KB fuldt ud - begge to.

Havde jeg sat min pension i et enkeltstående ubrugt comex i den mest specielle udgave - så ville jeg heller ikke gå med det. Jeg ville så se på det som et værdipapir - og lige der er det så, at jeg køber værdipapirer og andet til det formål.

Når det er samlingen, så kommer urene på armen med stor glæde. Min Eterna art nouveau (eller min Navitimer 1963 beads of rice) kommer ikke med ud og sejle i kano eller til brændeflækning - men de kommer til fest og generalforsamlinger i stedet - af den hyggelige slags med god mad og vin uden overflod. Andre ure må godt komme med i kanoen, og atter andre kan bedre stå sig til en julefrokost, medens helt tredie er fine under vandet - men de blir gået med - lidt eller meget - og pensionen står så i noget andet

Intet galt i at kunne alt om navitimers og ha de rette forbindelser så man kan komme i kontakt med den slags sjældenheder vi har at gøre med her - og intet galt i at ville ha dem som pensionsforsikring (kan sikkert være en lysende investering) -

Jeg satser bare på noget andet til det formål, og går med mine ure.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Med så mange forskellige, og så alligevel eens Navitimers, er jeg sikker på at Kurt Brøndum har en Navitimer beater eller to at gå med,og sikkert også flere andre kategorier af ure.

Hvad jeg ville sige er, at en sådan samling ure, så unikke,...og samtidig en samling der sikkert ikke findes mage til i hele verden, den kan da så absolut nydes i sin perfektion og helhed, uden at skulle bæres på armen.

jeg har mere og mere fået indtryk af, at dyre, og specielle ure er lig med en sikker investering over lang tid,
og en fuldendt samling ure er sikkert meget mere tilfredsstillende at kigge på, og røre ved, end en lille bunke værdipapirer....eller stor bunke for den sags skyld, selv med en evt. afkastning i hård valuta,- over tid in mente Icon_e_smile
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)