Svar: 64
Tråde: 9
Modtaget Likes: 5 i 1 svar
Givet Likes: 0
1955 Valjoux 72 AOPA Navitimer med Boks & Certifikat.
Det er nok det mest spændende Navitimer jeg nogensinde har købt, og taget i betragtning hvor få Valjoux 72 Navitimere der højst sandsynligt blev produceret, så er der en god mulighed for at det er det eneste NOS eksemplar i verden. Det er under alle omstændigheder det eneste jeg nogensinde har set eller hørt om.
Korrosionen på time viseren er forårsaget af det stærkt radioaktive stof Raduim som blev brugt til skive og visere dengang.
Jeg blev for nylig kontaktet af den nuværende ejer som havde fået det af sin afdøde farfar der døde i 1967, han havde fået det som gave i maj 1955 da var jagt guide i Wyoming USA.
Efter flere timers telefonsamtaler blev vi enige om at der kun var en rigtig plads for at ur af den kaliber, nemlig i min samling.
Som det fremgår af Certifikatet er det originalt Breitling, og indtil nu har det været min klare opfattelse at de første AOPA Navitimere kun kunne købes af medlemmer af pilotorganisationen AOPA og kun igennem AOPA. Tilbage i 50’erne var Wakmann distributør af Breitling ure i USA og kassen er da også Wakmann, hvorfor Certifikatet er fra Breitling står i det uvisse, og det er første gang nogensinde jeg ser det, ligesom det også er første gang jeg ser den kasse det ligger i.
Serienummeret er også påskrevet Certifikatet, men det er ikke vist her.
Så vidt familien ved var farfaren der fik det i gave i 1955 på ingen måde involveret i flyvning, det kan personen der gav ham det naturligvis have været, men det vides ikke.
Det er sælgers billeder der er vist, lige så snart jeg får det hjem vil billeder samt info naturligvis blive indsat i min artikel om 806 Navitimere http://www.watchlife.com/DesktopDefault.aspx?tabid=144
/ Kurt B
•
Svar: 940
Tråde: 53
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 6
WAUW  Det er eddermame et lækkert fund
•
Svar: 777
Tråde: 45
Hjertelig tillykke! Et drømme-fund. Jeg glæder mig til, du får lavet flere billeder af det fantastiske ur.
Jens-Kristian
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Superfund (selvom den jo ligner så mange af de andre du har, så du kan roligt skubbe den videre til mig for en slik  )
Kan man tænke sig at i Europa solgtes de tidlige AOPA kun gennem dem - men i USA fik Wakeman som Breitling grossist mulighed for at sælge direkte? (selvom AOPA i høj grad var aktiv i USA fra starten) Wakeman kan ha haft noget i sin aftale med Breiling som gjorde, at alle deres ure i USA - no matter what - skulle gå gennem Wakeman?
vh
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Jeg bukker mig i støvet! RESPEKT!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
watchfreak2003 Skrev:Imponerende & fascinerende – mildest talt!
Har du nogen idé om hvilken stand værket er i – om det nogensinde har fået service?
Kunne være skægt hvis den originale rem fulgte med.
Tillykke – Great catch!
Ifgl. sælger har bagkassen aldrig været flippet af, og remmen aldrig udskiftet.
/ Kurt B
•
watchfreak2003 Skrev:Kurt Brøndum Skrev:watchfreak2003 Skrev:Imponerende & fascinerende – mildest talt!
Har du nogen idé om hvilken stand værket er i – om det nogensinde har fået service?
Kunne være skægt hvis den originale rem fulgte med.
Tillykke – Great catch!
Ifgl. sælger har bagkassen aldrig været flippet af, og remmen aldrig udskiftet.
/ Kurt B
Cool!
Havde ikke gjort det store hvis remmen var ny(ere) & værket fået service, men
alt andet lige er det lidt sjovere når det er "uberørt".
For en hardcore samler som mig betyder det alt at værket er jomfrueligt og at remmen der der sidder på det er den der oprindeligt sad på uret da det blev købt.
At servicere det ville være komplet idiotisk, da der jo altid er en potentiel risiko ved det, og hvorfor skulle det dog serviceres, det vil næppe nogensinde blive brugt, i hvert tilfælde ikke af mig.
Hvis den næste ejer af det (jeg sælger jo min samling en dag) overvejer at tage det i brug så er han moden til indlæggelse et sted hvor man bliver fikseret og væggene er beklædt med gummi, da det vil reducere værdien betydeligt, som det er nu er det temmelig sikkert en mindre formue værd.
Kurt B
•
watchfreak2003 Skrev:Kurt Brøndum Skrev:For en hardcore samler som mig betyder det alt at værket er jomfrueligt og at remmen der der sidder på det er den der oprindeligt sad på uret da det blev købt.
At servicere det ville være komplet idiotisk, da der jo altid er en potentiel risiko ved det, og hvorfor skulle det dog serviceres, det vil næppe nogensinde blive brugt, i hvert tilfælde ikke af mig.
Hvis den næste ejer af det (jeg sælger jo min samling en dag) overvejer at tage det i brug så er han moden til indlæggelse et sted hvor man bliver fikseret og væggene er beklædt med gummi, da det vil reducere værdien betydeligt, som det er nu er det temmelig sikkert en mindre formue værd.
Kurt B
Aha – så burde jeg måske investere i en trøje med MEGET lange ærmer ......... men jeg er
selvfølgelig heller ikke "samler" af ure der ikke er beregnet til at gå med!
Anyway – flot karismatisk ur.
Jeg påtager mig gerne titlen "ursamler", sådan omtaler jeg jo af og til mig selv, men jeg kigger på de gamle Navitimere som kunst, der er et kæmpe investeringspotentiale i dem, og det er den dybere årsag til at jeg kontinuerligt opbygger min samling, det er 100% med langsigtet profit for øje.
Jeg har igennem årene købt, brugt (flashed dem og vist dem frem) mange dyre nye / nyere ure, og solgt dem igen når der var et andet der bankede på, men det er der ingen kunst i, og blærerøvsværdien i et ur er der jo ingen økonomisk værdi i, alle og enhver kan købe et nyt Rolex ur og gå ind på Cafe Victor med opsmøgede ærmer.
De gamle Navitimere har sjæl, og det giver mig en stor tilfredsstillelse at finde et ur som dette, efter mere eller mindre at have ledt efter det i 10 år.
Jeg har fået kæmpe oplevelser igennem årene i forbindelse i forbindelse med køb af gamle Navitimere, men dem vil jeg ikke komme ind på nu.
Jeg er modsat dig samler af "dyre" ure der ikke er beregnet til at gå med, men samtidig køber & bruger af dyre ure der ér beregnet til at gå med, og det går fint hånd i hånd, det ene betaler jo for det andet.
/ Kurt B
•
Svar: 400
Tråde: 22
Givet Likes: 2
Tillykke med endnu et perfekt eksemplar i en dybt imponerende samling.
Iøvrigt så savner jeg Onslow den dejlige dreng, Ham kunne Fru Hyacint alligevel ikke få skovlen under....som den eneste
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
•
Citat:Tror jeg taler på manges vegne når jeg skriver, at det naturligvis indgyder kolossal respekt når man ved hvor meget
arbejde, viden, engagement & ikke mindst kapital, der kræves for at kunne kalde sig den ukronede Konge af Breitling
Navitimer Worldwide.
Jeg har læst din artikel om 806 Navitimere (flere gange), men ville da finde det særdeles interessant hvis du engang
gad poste yderlige anekdoter fra din rejse frem mod "Herredømmet" over 806. Der må være mange spændende & sjove
historier. Gid du gad!
Ved skam godt du er "bruger af nyere smarte ure". Du købte for efterhånden en del år siden, et IWC Aquatimer af mig
Mit relative gode humør pga. den forstående weekend gør, at jeg naturligvis ikke tror du hentyder til mig mht. "lethed
ved indkøb af spritnye Rolex klokker der fremvises med opsmøgede ærmer på Cafe Victor" alene af den grund, at jeg ikke
ejer et Rolex, aldrig har været på Cafe Victor & kun går i undertrøjer – samme model som Onslow 
Det var på ingen måde møntet på dig, jeg syntes faktisk din tilgang til den her leg er ganske underholdende, det var en ren provokation der sikkert vil gå rent ind på mange, men – get a life you guys . . .! ! !
Du kan læse lidt at det du forespørger her http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=10184
/ Kurt B
•
|