Et rigtigt interessant tema i denne tråd.
– Det giver jo anledning til eftertanke, om man nu er så rationel og bevidst i sit ur-valg, som man til dagligt forestiller sig, at man er.
Til trådstarter vil jeg gerne bemærke, at såfremt jeg ejede sådan en ”Speedmaster CoAx”, ville den rangere fremmest i min bevidsthed.
…. Og måske også blive ”det ubevidste valg” – dejligt ur.
Efter med stort rationelt(?) overblik, at have ryddet gevaldigt ud i samlingen, er der kun få eksemplarer, at vælge mellem.
Det indskrænker sig (stort set) til:
Jaeh og joeh, så er der jo også nogle rariteter, som jeg ikke vil gå med; og nogle kuriositeter, lidt á la ”skuffe bundfald”, f.eks. mit mere end 50 år gamle (lille bitte) drengeur.
Blandt rariteterne er nedenstående:

… om hvilken Peter Halse – ved indleveringen sagde:
”Den skal bare ha’ en kraftig bred rem; så ka’ du sagtens ha’ den på armen”.
Jeg har nu ikke rigtig fundet den rette rem, så den indgår (endnu) ikke i det bevidste eller ubevidste urvalg
Min Casio GW5600:

… indgår i det meget bevidste valg til hårdt arbejdsbrug; men bliver ikke ”ubevidst hængende på håndleddet” i længere tid.
Man skulle tro, at når der nu er foretaget et så bevidst
fravalg af ure, ville der næppe være en ”ubevidst” favorit; men det er der.
Det er Speedmaster Professional X-33, der har en formidabel evne til ”at blive hængende på håndleddet i ugevis”.

… her vist med et billede lånt fra nettet.
Omhyggeligt valgt for at ”prikke til dem”, der næsten ikke kan udholde, at se en sekundviser flytte sig 1 sek. ad gangen
Med venlig hilsen – Geodoc