Breitling - kom med din mening
Jeg kan godt lide deres SuperOcean og Avenger modeller.
Navitimer har historikken men jeg er ikke vild med designet.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
hannover_dk Skrev:Ikke om jeg fatter at man synes den nye navitimer (ud over prisen og jo respekt for det) er et alternativ til 806
Her lige en 1963 - året med hvide subdials og beads of rice krans - den nyes konfiguration er jo så rent 7750, men hver sin smag
Det er et rigtig fedt ur! Jeg kom til at tænke over det i f.m. tråden Hvorfor ur-historie? at hvis historie betyder så meget for urtosser, hvorfor går alle så ikke med vintage-ure, som jo netop inkarnerer et mærkes historie mere end noget andet? Nå, men det hører hjemme i en anden tråd. Men jeg kan sagtens forstå fascinationen af både nye og gamle Breitling ure.

Min personlige favorit er den navitimer med med subdials kl. 12, 9 og 6 som var fremme for nogle år tilbage.

Er din Navitimer egentlig ikke den der var med i Thunderball?

İmage
İmage
Svar
Steff_DK Skrev:Min personlige favorit er den navitimer med med subdials kl. 12, 9 og 6 som var fremme for nogle år tilbage.

Er din Navitimer egentlig ikke den der var med i Thunderball?

İmage
Og som er den med venus 178 kolonnehjul. Anede ikke den var med i Thunderball - nu må jeg så ind og teste lidt mere om den film, men jo det er jo givet den
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Ω-Linkcentralens Kapitel 4 (alfabetisk opslag) har under "J:" Hvordan er det med Bond og urene? – Link 5 af 5
- et forslag til hvilken Breitling, der var med i Thunderball.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Din Seiko passion forsvinder lidt når prisen kommer over 10k hva?

İmage
Svar
Claus, jeg fandt denne Steelfish, og da den var i en tand bedre stand end den anden, så blev der foretaget et hurtigt "bytte" Icon_razz

Bent, den lækre SpringDrive diver ville jeg til hver en tid købe, såfremt de var til at finde i nylignende brugt stand - desværre holder deres ejere godt på dem Icon_e_wink Icon_e_biggrin Jeg har prøvet Seiko ure i mange forskellige prisklasser igennem flere år efterhånden, så lige for tiden, lader jeg mig friste af andre producenters ure - selv om der stadig ryger en Seiko i kassen fra tid til anden Icon_e_wink Icon_e_smile SKAL jeg sammenligne lidt på tværs af brands, prisklasser, værker, finish osv, så vil jeg dog nok stadig hævde, at et ur som den automatiske Ananta Chrono, er det ur, som giver mest ur for pengene, af de ure, som jeg har prøvet Icon_e_wink Det ligger i samme prisklasse som Steelfishen, og til de penge får man simpelthen et super godt inhouse værk og en finish af den anden verden - til en yderst fair pris Icon_cool

İmage

Mange tak for alle meningstilkendegivelserne, og for de super flotte billeder i tråden Icon_cool
De venligste hilsner, John
Svar
Jeg plejer at sige: "kan man ikke sige noget pænt om er ur / urmærke, kan man jo holde mund", men når der nu ligefrem spørges:

Jeg har meget respekt for Breitling. Fantastisk historie og flotte ure op gennem 50'erne og 60'erne.

Især de mange flotte chronografer med navitimeren som den absolutte konge. Det er et ur som brænder sig fast på nethinden.

Samtidig må jeg indrømme at meget få af de nyere kreationer til taler mig. De er ikke enkle og rationelle nok i designer efter min smag. De er pyntede og overgjorte synes jeg ofte.

Det er ikke fordi jeg ikke kan lide nye ure. Der er mange nye ure jeg synes er flotte, stramme i designet og meget meget smukke, men kun ganske få nye Bretling har jeg syntes var tiltalende - og jeg kan ikke lige huske hvilke modeller det er. Som oftest "er de ikke min smag".

vh baun
Svar
Baun Skrev:Jeg plejer at sige: "kan man ikke sige noget pænt om er ur / urmærke, kan man jo holde mund", men når der nu ligefrem spørges:

Jeg har meget respekt for Breitling. Fantastisk historie og flotte ure op gennem 50'erne og 60'erne.

Især de mange flotte chronografer med navitimeren som den absolutte konge. Det er et ur som brænder sig fast på nethinden.

Samtidig må jeg indrømme at meget få af de nyere kreationer til taler mig. De er ikke enkle og rationelle nok i designer efter min smag. De er pyntede og overgjorte synes jeg ofte.

Det er ikke fordi jeg ikke kan lide nye ure. Der er mange nye ure jeg synes er flotte, stramme i designet og meget meget smukke, men kun ganske få nye Bretling har jeg syntes var tiltalende - og jeg kan ikke lige huske hvilke modeller det er. Som oftest "er de ikke min smag".

vh baun

Hejsa,

Jeg er enig i, at de "gamle " chronografer såsom navitimeren er et super fedt ur og er et ikon! Icon_e_wink

Men bare fordi det er et nyt ur, så behøver det jo ikke være total overpyntet!!

Hva' med denne her, men måske det er en af de få nye?

Et stort ur - ja - men også enkelt!

SuperOcean Heritage:

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Helt rigtigt Jon.

Det en af de få modeller fra Breitling jeg synes om. Meget fint design. Enkelt og klassisk.

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Helt rigtigt Jon.

Det en af de få modeller fra Breitling jeg synes om. Meget fint design. Enkelt og klassisk.

vh Baun
Den er jo også meget tæt på deres vintage divers.....
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)