Breitling - kom med din mening
Jeg er efterhånden blevet meget glad for nogle af Breitlings modeller, og tager man f.eks. et ur som Breitling SuperOcean Steelfish, synes jeg, at man får rigtig meget ur for sine penge, i fald man kan finde en nylignende brugt model (Ca. 10-12K): Distingt design, flot forarbejdning, velbygget indvendig som udvendig og en utrolig god lænke. Medgivet, den store horologi er der ikke tale om med det modificerede ETA 2824-2 værk, men til gengæld får man et flot finisheret værk, som er både robust, holdbart og meget lidt servicekrævende. Skal det serviceres, så kan det overlades til enhver kompetent urmager, og det er da også et plus. Jeg er klar over, at designet vil dele vandene meget skarpt, og det er jo også fint nok, da det jo står enhver frit for at vælge til eller fra ifht design. Men: Hvorfor ser vi så få Breitling ure på forum ?

Kom meget gerne med din holdning til Breitling. Det kan vi på forum godt debattere på en pæn og sober måde, selv om man er enten "for eller imod". Tak Icon_e_smile

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Jeg har altid syntes det var for bling bling på når visse modeller med sort krans (eller vintage i sagens natur) - nok fordi jeg heller ikke er vild med de gribere de har.
Omvendt - og man har jo et synspunkt til man får et andet - jeg synes dine og Claus t´s billeder sender et fomildende element ind over dem, og skiverne er jo faktisk flotte - og jeg er bange for at jeg er ved at vende mig til de gribere på kransen. Stille og roligt flytter jeg mig Icon_e_biggrin
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
De tidligste minder jeg har om ure er fra dengang jeg fik lov til at sidde med i cockpittet under start og landing.

Min far var en velrenommeret flymekaniker, der kendte mange luftkaptajner.

Hver gang vi var ude og flyve var jeg med min far med ude i cockpittet.

Det vildeste var når man fik lov til at sidde i kaptajnen's stol imens han gik på toilettet.
Med 900 km/t og hovedtelefoner på følte man sig lidt stor, når man kun var 8 år.
Og når man fik lov til at trykke på knappen " gear down" under landingen.

Den var nok ikke gået i dag Icon_e_smile

Jeg husker at de altid havde nogle specielle ure på. På det tidspunkt vidste jeg ikke om de var dyre eller ej...

Derfor har jeg altid haft et svagt på for Breitling Aerospace modellen.
Den skal jeg eje en dag.

İmage

Generelt synes jeg de har nogle spændende design og virker som god value for money.
Mvh Kim 
Svar
Har selv været haft en 4-5 modeller efterhånden,, men de siger mig desværre ikke så meget mere.
Min gamle b2'er havde jeg i næsten 10 år som jeg stort set gik med hver dag(havde et ur) var super glad for den, men røg til fordel for et andet ur.

Har lidt fornemmelsen af at det går lidt for stærkt med at producere deres ure og dermed ryger kvaliteten.

Var inde og kikke på en Breitling, splinter nyt ur med "slør" i kransen, no-go herfra.

Hjalp en af mine venner med at skaffe en Superocean hvor logoet løsnede sig fra skiven efter kun 3 mdr.(heller ikke i orden).

Derimod har jeg en svaghed for ref. 806 Navitimer som jeg synes er en super flot klassiker, som jeg sagtens kunne finde på at købe igen.
By
G
Svar
Super lækkert billede john. Er det en ny Steelfish du har fået? Med Pro II lænken.....
Svar
Det er jo ingen hemmelighed at jeg er vild med Breitling, specielt deres dykkerure..... De går altid superpræcist. Og jeg har endnu ikke haft problemer med et Breitling ur, så kvaliteten er absolut i top. Endnu noget der taler til deres fordel, er at de ikke ligner noget andet på markedet, men er helt deres egen. Kedelige er de bestemt ikke.

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Jeg har efterhånden haft 3-4 Steelfish, 8-10 Seawolf, samt 4-5 SuperOcean.....
Svar
For mig er de fleste af Breitling's modeller lidt for meget blingbling. Synes også de for visse modeller 'sætter sig mellem 2 stole'. Her tænker jeg på f.eks på Chronomat serien. Det er ikke et 'flyver ur' da der kun er envejs drejelig lynette, men ej heller et dykker ur, da det mig bekendt ikke opfylder DIN kravene. Et af de få Breitling ure jeg synes om, er Transocean chronograph. Et flot klassisk ur i en god størrelse og med et lækkert værk.
Vh AndersSC
Svar
Dem der "gør det" for mig lige i tiden er:

Som altid Navitimeren .. jeg elsker bare det ur! Icon_cool Evt. med blå skive på blå læderrem .. uha ...
İmage

Og så er den limiterede Avenger Seawolf Chrono Blacksteel begyndt at overvinde mig også ... Den er da lidt rå Icon_e_wink
İmage
İmage
Svar
De er ret bling, men det er da kun fedt!
Svar
Ikke om jeg fatter at man synes den nye navitimer (ud over prisen og jo respekt for det) er et alternativ til 806
Her lige en 1963 - året med hvide subdials og beads of rice krans - den nyes konfiguration er jo så rent 7750, men hver sin smag
İmage
İmage
İmage
İmage
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)