Svar: 18
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tak for svarene. Flere er velkomne.
For mit eget vedkommenede, er det IWC'en jeg har haft det længste crush på - det startede for adskillige år siden da jeg havde en Flieger mark XV i hånden - det var bare så lækkert. Men det har altså i mit hoved vokset sig til en chronograf. Speedmasteren er så kommet ind i billedet fra... tja. Det er i hvert fald et ur man ikke rigtigt kan ignorere. Det er rasende flot, og ser lige godt ud på lænke som på rem; hvor jeg synes, at 3717 kun er sagen på en rem.
Omega har holdt fast i Lemania med en enkelt ændring af betydning i 1968 (er det rigtigt?). IWC har så vidt jeg ved skiftet lidt rundt, og kører nu med ETA/Valjoux 7750 modificeret i en eller anden grad. Er der for meget metervare over det?
Omega Seamaster Pro 2254
•
Svar: 777
Tråde: 45
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
IWC modificerer 7750 værket meget. Det kan du finde mange indlæg om på nettet. F.eks. her:
http://www.timezone.com/library/comartic...1896618891
For nogle år siden oplyste IWC, at Flieger 3706 er det ur, som har krævet mindst service af hele deres produktlinie. Jeg gætter på, 3717 er lige så stabil.
Metervarer? Det gælder vist begge ur-værker.
I denne prisklasse er det svært at finde horologiske mesterværker
Jens-Kristian
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg synes egentlig at netop de 2 ure viser eller repræsenteter de 2 mærker på bedste vis.
Omega med det stabile og fantastiske design, med manuelt værk, plexiglas og fede horn - en klassiker i bedste stil - og samtidigt et lidt konservativt valg. Det sikre, altid populære og i en super kvalitet fra en af de helt store producenter af luksusure.
IWC, som med et rent og stilfuldt design appelerer til "de unge løver" eller forretningsmanden som nok vil have sig et super lækker ur i top kvalitet, men også synes at Omega (og Rolex) er for kendte og lidt for "brugte"
For de der kender til ure er der mere signalværdi i IWC, men det er klart at langt flere ikke ur kyndige, vil kunne genkende Omegaen.
Skulle jeg vælge ville jeg vælge Omegaen pga. Vintage looket, værkets kvalitet og historien.
Havde du derimod peget på en IWC Portoguese.... så ville jeg for alvor komme i problemer. Den er min IWC favorit!
vh Baun
•
Baun Skrev:Jeg synes egentlig at netop de 2 ure viser eller repræsenteter de 2 mærker på bedste vis.
Omega med det stabile og fantastiske design, med manuelt værk, plexiglas og fede horn - en klassiker i bedste stil - og samtidigt et lidt konservativt valg. Det sikre, altid populære og i en super kvalitet fra en af de helt store producenter af luksusure.
IWC, som med et rent og stilfuldt design appelerer til "de unge løver" eller forretningsmanden som nok vil have sig et super lækker ur i top kvalitet, men også synes at Omega (og Rolex) er for kendte og lidt for "brugte"
For de der kender til ure er der mere signalværdi i IWC, men det er klart at langt flere ikke ur kyndige, vil kunne genkende Omegaen.
Skulle jeg vælge ville jeg vælge Omegaen pga. Vintage looket, værkets kvalitet og historien.
Havde du derimod peget på en IWC Portoguese.... så ville jeg for alvor komme i problemer. Den er min IWC favorit!
vh Baun
willy portuguese years ahead of its time.fantastic watches.perpetual calender is in my opinion one of the most beautiful watches ever made.
•