|
Speedmaster vs Flieger Chronograph - Hvilket er federst? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Speedmaster vs Flieger Chronograph - Hvilket er federst? (/showthread.php?tid=72128) Sider:
1
2
|
Speedmaster vs Flieger Chronograph - Hvilket er federst? - PerryH - 04-07-2009 Smag og behag er selvfølgelig én ting. Historien bag uret en anden. Men hvis men ser lidt bort fra de to ting, hvilket ur er så det lækreste - Omega Speedmaster Pro 3570.50.00 eller IWC Flieger Chronograph 371701? Er der nogen der har argumenter for og/eller imod urene i en "duel"? ![]()
Re: Speedmaster vs Flieger Chronograph - Hvilket er federst? - hannover_dk - 05-07-2009 For sent at gide google Jeg ser den store forskel mellem dagens speedmaster pro med en flot knasstyret maskine og den IWC - do - - som mest historisk, hvor speedmaster vil vinde klart. (at jeg så også godt kan lide speedmasterens snoede horn er en privat sag) I valget- tog jeg speedmaster vh Re: Speedmaster vs Flieger Chronograph - Hvilket er federst? - Peter - 05-07-2009 Hej IWC er med ETA Valjoux 7750, og Omega er med Lemania 1873, begge to ganske udmærkede chronographværker, jeg vil dog vælge Omega Speedmaster, af de to, som begge er lækre ure. MVH Peter Re: Speedmaster vs Flieger Chronograph - Hvilket er federst? - jk_phpbb3_import15746 - 05-07-2009 Jeg har en Speedmaster ST 145.012 med cal 321 og en IWC Flieger 3706 (forgængeren for 3717). Det er, som Peter skriver, dejlige ure begge to. De er meget forskellige og har begge deres historie (Speedmasteren specielt selvfølgelig), så jeg kan ikke vælge nogen af dem fra. Et meget personligt valg, men du vil blive glad for uret, uanset hvad du vælger. Hvis prisen spiller ind, kan Speedmasteren sikkert findes noget billigere end 3717. Jens-Kristian Re: Speedmaster vs Flieger Chronograph - Hvilket er federst? - Stenbukken - 05-07-2009 For mig er det Speedmaster´en Men IWC´et er også lækkert selvfølgelig, som de andre også skriver. Re: Speedmaster vs Flieger Chronograph - Hvilket er federst? - willy - 05-07-2009 PerryH Skrev:Smag og behag er selvfølgelig én ting. Historien bag uret en anden. Men hvis men ser lidt bort fra de to ting, hvilket ur er så det lækreste - Omega Speedmaster Pro 3570.50.00 eller IWC Flieger Chronograph 371701?willy the angry.buy the one you like the best you have to bloody wear it.my humble opinion iwc are a class up from omega in every department.just look at the case work and strap.iwc are without a doubt the brand that rework eta caliber more than most.omega are trying very hard right now to go a class up and compete with rolex.rolex and omega are really mass produced watches making about 1.000.000 each a year.iwc make around 40.000,that says it all for me. Re: Speedmaster vs Flieger Chronograph - Hvilket er federst? - jacob jensen - 05-07-2009 Jeg må indrømme jeg er også mest til IWCet her Re: Speedmaster vs Flieger Chronograph - Hvilket er federst? - HG - 05-07-2009 Jeg er også KLART til IWCèn her. Re: Speedmaster vs Flieger Chronograph - Hvilket er federst? - Tukjær - 05-07-2009 HG Skrev:Jeg er også KLART til IWCèn her. Henrik, vil du lige sende en mail til mig på, <!-- e --><a href="mailto:claus@urtosse.com">claus@urtosse.com</a><!-- e -->.....? Re: Speedmaster vs Flieger Chronograph - Hvilket er federst? - TioMalo - 05-07-2009 Det er nok IWC... Jeg ved ikke hvorfor, men når jeg køber dem begge to beholder jeg Fliegeren ca. 3 uger, Speedmasteren kun en uge før jeg sælger dem igen... Teoretisk set synes jeg at Speedmaster er mere spændende æstetisk set mod IWC´s stringent protestantisk formgivning. Og alligevel; Flieger er numero uno for mig. John |