Så kom dagen..... første ur!
Jeg kan godt lide at have mange forskellige mærker. De har jo alle deres egen stil.

Tag Heuer er måske nok lidt dyrere men er bestemt også et mærke jeg går efter.

Regner med at kigge efter Longines, Tag Heuer, MontBlanc, Oris og måske Roamer, i næste uge når vi er på Tenerife Icon_cool og hvis det går helt galt, måske Certina....
Svar
Jeg holder mig til Breitling, da det var det jeg havde med i mit indlæg:

Jeg tror vi har fat i en vigtig debat her:

@Mads: "Decideret negativ omtale", - nej måske ikke, men uden at kunne hitte trådene mener jeg bestemt kunne huske ordet "overbroderet" benyttet i flere sammenhænge.

Denne tråd vidner jo også om at den STORE interesse ikke er der:

[url]"http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=4556&highlight=breitling+mads">http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic. ... tling+mads[/url]

Det er der jo IKKE noget forbryderisk i, det er blot en konstatering Icon_rolleyes

@Baun: Du har i mine øjne fat i det centrale: Nogle manifakturer laver bare noget skidt ind i mellem, og det påvirker givetvis den generelle fornemmelse man har i baghovedet når ordet Breitling nævnes!

Min initielle interesse for ure er barokt nok baseret på et billede af et Navitimer (Kurt Brøndum), som jeg for 4-5 år siden printede ud & stadig har på familiens opslagstavle OG min egen "to-do-liste", fordi jeg endnu ikke har et Breitling?? (ja jeg fatter det heller ikke!)

@Claus T.
Jeg er, som du ved, til "alt muligt mærkeligt" - bare det er "smukt". For mig er det et spørgsmål om æstetik, - jeg kan blive helt høj af at tænke på de 2-300 smådele der jævnligt befinder sig på håndleddet, men dette udelukker ikke for mig en fascination af et ur med quartzværk, som bare i mine øjne er SÅ flot!

God Week-end til alle

Icon_cool Sogge
Svar
Af en eller anden årsag, så har jeg faktisk lige fra starten (da jeg begyndte at interessere mig for ure) haft et godt øje til Breitling. Jeg har søgt mange steder (gerne på dansk) efter forums hvor der var mere debat omkring dette mærke, men jeg synes ikke at kunne finde noget. Jeg kan forstå at Breitlig i Tyskland er meget mere populært end det f.eks. er i Danmark - uden at vide hvorfor.

Jeg er jo en forholdsvis ung fyr, og interesserer mig måske ikke så meget for historien bag mærket og hvad de har lavet af modeller for mange år siden, som andre herinde på forummet gør (det kan være at det kommer med tiden). Jeg har kun forholdt mig til nogle enkelte modeller som jeg synes godt om, og har ud fra det truffet mit valg.

Uden at bekymre mig om hvad andre synes om uret, så er jeg i alle tilfælde glad for min nye erhvervelse, og ville derfor dele min "store" oplevelse med jer!

Mvh
Morten Icon_e_biggrin

(sidder stadig med et smil på læben!)
Svar
Hej Morten
Jeg er ikke Breitling fan, men det ur du der har købt, er utroligt flot syntes jeg. Aldrig set et flottere Breitling, den er dejlig ren i udtrykket, og en super flot skive! Tillykke med den!
Svar
Jeg er vild med det ur du har købt, efter at have set de billeder du har sendt Icon_smil så tillykke med uret, kender ikke meget til mærket, men det gælder også de andre mærker der er i denne urverden, min interesse for selve ur mærkerne/værkerne er ny, har flest quartz ure.
men superflot ur du har købt! tillykke.

Peter m n
Svar
Tak for alle de positive kommentarer! Det glæder mig at jeg ikke er den eneste der synes om uret! Icon_e_biggrin

Jeg har oprettet en ny tråd i det nye Breitling forum, hvor jeg passende synes vi kunne fortsætte denne tråd/diskussion.

[url]"http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=5657&sid=34f18730b62d1a26c59eaa7909a6295f">http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic. ... 7909a6295f[/url]
Svar
Hej!
Tillykke med det nye ur ser rigtig lækkert ud:D.
Ville selv gerne have et Navitimer Icon_cool
Svar
Jeg har et Longines med 990,1 kal. et værk som Lemamia har købt og brugt som 8810. Det er i hvet fald et rigtig godt ur.
Jeg har ellers ikke det store kendskab til Longines, men min erfaring er god.

Mvh

Jan
Svar
blume Skrev:Jeg har et Longines med 990,1 kal. et værk som Lemamia har købt og brugt som 8810. Det er i hvet fald et rigtig godt ur.
Jeg har ellers ikke det store kendskab til Longines, men min erfaring er god.

Mvh

Jan
Har du ikke nogen billeder af din Longines?
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Nej desværre ikke. Jeg er endnu ikke nået til stadiet med at fotografere mine ure, selvom jeg dog både har spejlrefleks og didital. Selve ref. nr. 990 står helt nederst på skiven sammen med Swiss. Uret er goldplated med "guld skive" og med den jordanske kongekrone samt arabisk skift (Hussein Ibn al Tallah (Hussein søn af al Tallah) håber det er stavet rigtigt) udskåret i guld øverst på skiven og med dato. Jeg havde tilbage i 1998/99 uret til service hos Halse i Horsens, som måtte have tilsendt manualer fra Longines til arbejdet. Uret er købt i mellemøsten i 1997, hvor jeg kun fik boks med, men jeg tænkte nu heller ikke på andet dengang. Det går stadig perfekt, men får dog alt for lidt tid på armen. Bruger mest mit JCL Master Reserve samt et par kronografer (Omega Seamaster 300 G/T samt Zenith Epervier ref. 19.0130.400).

Mvh

Jan
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)