Hvilke ure samler I på og hvorfor?
Så er jeg nok mere til de nyere typer, Seamaster og Speedmaster. Jeg vil ikke have ure under 40mm. Men jeg kan se at de bliver for dyre. Bør nok holde mig til Certina DS First (3000 kr) og Seiko Premiere SPB001J1, som jeg venter på fra England (3938 kr).

Men kan godt se det flotte og interessante i vintageure. Bare ikke noget for mig, endnu!
Svar
Så skal du nok bare lidt op i pris...

Mange Speedmastere er i den størrelse men også visse Semastere er ret store - sports, dykkere og Chronografer - men i pæn stand taler vi så hurtigt fra ca 10 K

vh baun
Svar
Min interesse drejer sig omkring omega herreure fra perioden 1920-50. Min personlig holdning er at langt de smukkeste og mest spændende ure man kan finde kommer fra den periode - og omega har altid, for mig, stået som noget ganske særligt. Desuden passer de til det tøj jeg går i til daglig Icon_cool

Jeg er meget "grøn" som samler - faktisk er mit første omega stadig undervejs.

Jeg samler på urene for at bruge dem - jeg ser dem ikke som inversteringsobjekter (ud over i min egen livskvalitet) Icon_e_smile

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
Her er min samling af ure, dog mangler det nyeste, et Seiko Premier Automatic.

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Men er godt nok varm på et brugt Omega Seamaster James Bond ur. Starter nok med et Certina DS First automatisk, så må vi se.
Svar
I photobucket findes en line der hedder IMG - bare klik på den, så kopierer den sig og du kan sætte ind direkte her i vintage ure med ctrl v og skal ikke gøre andet, så vises billedet

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Kan ikke rigtigt få det til at virke!
Svar
İmage

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Mikael
Svar
Det er godt nok en lækker samling du har tukjaer. Hatten af for den. Der er flere af dem jeg godt kunne tænke mig. Specielt Seiko Sportura serien er jeg helt vild med. Jeg har selv et Seiko Velatura med kinetic direct drive, som jeg bruger til hverdag. Er rigtig glad for det.
Svar
Tak skal du have. Glad for samlingen ikke falder helt igennem.

Jeg har også fået ryddet lidt ud i de første ure jeg købte. Jeg fik godt nok købt en del som jeg hurtigt blev træt af. Men heldigvis lykkedes det mig at sælge dem via QXL uden det store tab.

Jeg føler dog ikke at jeg kan være med herinde, her er mange rigtigt hardcore ursamlerer. Men nu står den på automatiske ure fremover, så måske......

Venter lige nu på Seiko Premier auto., køber nok også Certina DS First auto (billige på Tenerife) i uge 28. Og endelig skal jeg have anskaffet mig et Omega Seamaster automatic (ikke for gammel, ej heller for dyrt).
Svar
Hvorfor føler du ikke at du kan være med? Du har da mange flere ure end mig og jeg tror da ikke der er nogen herinde der kigger skævt til dig, fordi din samling måske er lidt atypisk i forhold til flertalet herinde. Jeg har også haft kig på et Certina DS First. Det er altså et lækkert ur, men for mit vedkommende tror jeg det bliver til et Bond Seamaster først. Det er et ur jeg længe gerne har villet have.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)