Jeg kan bare ikke lade være - lille ur-budget
(28-07-2017, 09:05 AM)TioMalo Skrev:
(24-07-2017, 11:23 PM)Miwes Skrev: Nicholas > Det er ret genialt at man kan justerer nøjagtigheden på et ur via en eller anden mekanisme, det har altid undret mig at ingen havde fundet på det....men det er da så  Icon_Up

John > Det var god info og tak for det. Jeg har hørt om Lars og hans kurser, hvilket lyder rigtig interessant og så mange ben kan der vel heller ikke være i at foretage en lille justering  Icon_blink

Michael, hvad hedder den "timegrapher" program eller app du har i din iPhone ?

Vh. John

Det er blot en lille app der hedder -Watchville- 

https://itunes.apple.com/dk/app/watchvil...?l=da&mt=8
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
(23-07-2017, 09:05 PM)Miwes Skrev: Hej Nicholas

Det er sjovt du nævner det med glasset for jeg er rigtig godt tilfreds med oplevelsen...det holder 100  Icon_Up

Jeg har sat en 24mm Di Stefano rem på min Vostok og nyder det flotte ur, som min kone der godt kan lide store ure siger "Det ur er da noget kønnere end de Panerai ure du har haft" hvilket jeg nu ikke vil give hende ret i, men jeg er bestemt tilfreds med uret og det er ikke det sidste Vostok jeg har købt.

İmage

İmage

İmage
Din kone har en god smag efter min mening. Panerai er ikke noget design ikon Icon_lol
[-]
  • runzuk5, whoa
Svar
Jeg vil lige komme med lidt mere omkring min lille test af min russer.

Det er stadig vigtigt at nævne....dette er en helt speciel test af uret og som sådan meget specielt for mig, da det er første ur jeg har justeret, så lad os se hvordan del del går.

Uret er taget frem efter at det har lagt i et døgn og vi ved jo godt at der er mange stillinger man kan teste uret i, men det har jeg ikke prøvet og uret ligger blot med skiven op.

İmage

Jeg har selvfølgelig haft uret på i værkstedet og med hensyn til glasset i forhold til safir glas, så er det aldrig lykkedes mig at ridse et safirglas, men denne Vostok har fået en ordentlig ridse i glasset ved lidt hårdhændet arbejde i værkstedet. Der kom ved samme lejlighed nogle ridser i kassen, så jeg valgte at polerer kassen til blank og det er sket med en lille pudseklods og efterfølgende polerskive. Altså uret har allerede været mere igennem end man vel kan sige er forventet og jeg er stadig meget fornøjet over det.

İmage

İmage

İmage

[-]
  • runzuk5
Svar
Verdensklasse mht regulering og polering. Fedt at du deler det med os Michael. Hvad polerer du med?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Jeg er så heldig at vi har pro udstyr til polering i vores guldsmede-afdeling på skolen Icon_Up

[-]
  • runzuk5
Svar
(12-08-2017, 09:46 PM)Miwes Skrev: Jeg er så heldig at vi har pro udstyr til polering i vores guldsmede-afdeling på skolen Icon_Up

Det må være lækkert

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Den er meget pænere nu, hvor den er poleret
Svar
Jeg må hellere slå mig op på at lave customize design på ure Icon_lol

Det er for skørt.....ved det godt, men det bliver nu også bare ved dette ur, som mistede sin garanti da jeg justerede det og derfor har jeg ingen skrupler over at udføre disse gerninger.

Stadig vil jeg understrege at jeg aldrig kunne finde på at gøre det ved mine andre ure og miste min garanti Icon_head

[-]
  • Michael F
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)