Breitling - kom med din mening
Hej

Ikke overraskende vil jeg også idag tilslutte mig vintage-hylekoret Icon_e_biggrin

MEN det var faktisk Breitling der startede min interesse for mekaniske ure. For 20 år siden var det helt klart de komplicerede chronografer der fangede mit blik, og dér må man sige at Breitling på det tidspunkt var enerådende (mig bekendt) med deres Navitimer og andre. Deres multiple tacky-ringe og logskalaer, beads of rice etc. Jeg var faktisk overbevist om at jeg en dag skulle have en Navitimer eller Cosmonaute. Men da jeg via TZ faldt ud af at de ikke brugte in-house værker, og så værker og mærker jeg aldrig havde set i butikkerne, ja så forsvandt magien over Breitling lige så stille. Jeg fandt dem pludselig "too busy", ikke nødvendigvis bling, men bare "too busy", og det syntes jeg stadigvæk de er.

Via min interesse for vintage er jeg dog faldet over de gamle Breitling og dem syntes jeg er langt smukkere og tool-ish end hvad de præsterer idag; Unitime Chrono, Co-pilot, Super Ocean Chrono. Når man ser på de ure, samt de gamle Navitimere, så kan jeg ikke forstå at de er havnet hvor de er idag.

/longbear
Svar
Tukjær Skrev:
Baun Skrev:Jeg kan ikke sige dig hvorfor - design og smag - er jo lidt uhåndterlige størrelser, men den der kan jeg bestemt ikke lide. Ligner måske legetøj for meget Icon_mrgreen

vh Baun
Legetøj er det bestemt ikke Icon_mrgreen

Denne er vandtæt indtil 3000 meter, Per. Et perfekt ur til dig når du vinterbader ved sommerhuset Icon_e_biggrin

İmage

I øvrigt det flotteste eksemplar jeg har set af et titanium Seawolf. Meget mørkt i overfladen, som de jo bliver med tiden.

Den du viser her som du også har til salg synes jeg er en rigtig lækker diver. Lige før jeg må have mig en Breitling på et tidspunkt... Icon_e_biggrin
vh Hans Henrik
Svar
Jeg kan godt lide at udfordre mine ubeviste aversioner, og sådan nogle havde jeg også (engang) mod Breitling.
Men jeg er også lidt af en "Rasmus-modsat", og når tilpas mange ytrer sig i negativ retning om et produkt, ja så får jeg lyst til at anskaffe det. Ja du har måske gættet det , jeg kører Fiat og Alfa Icon_e_smile
Anyway, da lejligheden bød sig til at købe et Breitling til en meget favorabel pris, slog jeg til og købte dette:

İmage

Det viste ur, er endda et absolut "entry-level" Breitling, nemlig en Colt GMT.
Det sidder fantastisk godt på mit håndled. Finish på kasse og lænke er upåklagelig, og urets gangpræcision er helt på højde med, eller bedre end mit Rolex GMT og mit Speedmaster B-A, som er som mine 2 andre mest præcise moderne ure.

Det er mit indtryk at Breitling de senere år har bevæget sig opad rent kvalitetsmæssigt, og jeg vil ikke udelukke at der kommer et Breitling mere til samlingen.
Svar
Len Skrev:Lige før jeg må have mig en Breitling på et tidspunkt... Icon_e_biggrin
Det er jo lidt en modsætning til dine Rolex, men du har jo haft Panerai, så helt fremmed er store ure jo ikke for dig....
Svar
Jeg synes godt om Breitling og deres ure dog er jeg ikke særlig begejstret for deres Transocean-serie. Værket i kronograf-udgaven er ganske nydeligt, men selve urets design falder ikke i god jord hos undertegnede her.

Jeg ejer selv et SuperOcean Steelfish og den er jeg glad for, selvom min samling er vokset lidt på det seneste. Valget plejer endda ofte at lande på det ur, når man skal beslutte sig ved boksen i banken...

Kort sagt, det er et dejligt ur! Dog synes jeg også godt om Super Avenger og Navitimer fra Breitling.
Svar
Jeg er normalt ikke vild med hvide ure, men dette har været på armen siden jeg fik det....

İmage
Svar
Jeg synes generelt at det er lækre ure, men synes dog også nogen gange at der sker lidt for meget, hvis i forstår? Altså der er så meget diller daller og tingeltangel på skiven at man knap nok kan se hvad klokken er. Når det er sagt så er seawolf og andre modeller alt for sprøde. Og det er nogle lækre chunky ure, og jeg håber på at få et i min samling en dag!
Svar
Hej

Jeg er jo som bekendt også meget vild med Breitling, og har været det i over 20 år, jeg fik mit første Breitling for 19 år siden, og det var et Navitimer 806 i nær nystand og jeg har den stadig, men jeg er også vild med især Seawolf, og den nye Transocean, og flere andre af de nye Breitling. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)