Magnetisme vs. Automatisk ur
Spændende om det holder tiden om 1 måned. Det håber vi på. Det var noget af et "tab af sekunder" i døgnet.

Jeg har denne på vej:

İmage

İmage
Svar
Tongue 
(05-07-2016, 06:54 PM)stenstrupigen Skrev: Spændende om det holder tiden om 1 måned. Det håber vi på.

Hvad vil du selv betragte som acceptabelt mht tab/vind af sekunder lige efter en justering hos ursmeden?

Efter en uge?
Efter en mrd?
Efter et år?

(når jeg google får jeg nogle yderst forskellige holdninger, så det ville være fedt at høre fra eksperterne herinde Icon_blink )

- Iøvrigt er de lækre de nye Aquatis' Fortis'er. Mit eget kommer jo til at se helt kedeligt og gammeldags ud :-)

İmage
[-]
  • Avantismo
Svar
Lidt mere OT stof:
For en life time Rolex Submariner aficionado og sportsdykker som stort set kun tror på skruekrone føles Marinemaster skrøbeligt ang. kronen men tilsyneladende har den klaret testerne glimrende (sammen med Sinn). Se tråden: http://forums.watchuseek.com/f251/fortis...79285.html
For at skabe en lidt mere omfattende illusion om vandtæthed kunne Fortis have brugt den nye push-pull system sammen med skruefunktionen som ville have forhindret at man tilfældigt hiver kronen op + ville have skabt fornemmelsen af vandtæthed & robusthed.
Men... måske er det kun mig ?  
Super ur i den billigere ende af skalaen.  

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
(08-07-2016, 08:32 AM)MadsM Skrev:
(05-07-2016, 06:54 PM)stenstrupigen Skrev: Spændende om det holder tiden om 1 måned. Det håber vi på.

Hvad vil du selv betragte som acceptabelt mht tab/vind af sekunder lige efter en justering hos ursmeden?

Efter en uge?
Efter en mrd?
Efter et år?

Hvis uret går inden for 10 sekunder i døgnet ville jeg være tilfreds. Helst et sted mellem + 2 og + 10 sekunder.

Det samme efter et år.

Efter 3 år et sted mellem - 5 og + 5.

Efter 5 år vil jeg forvente helt ned til - 10 sekunder i døgnet. Hvis man er uheldig ned til - 20 sekunder.
Svar
Super svar.

Jeg har timet de sidste par dage, og vi ligger på - 2/3 sekunder i døgnet. Er det et problem at den taber i stedet for at vinde, eller er det underordnet? (Lagde mærke til at dit interval helt skulle være plus 2-10 sek...)
Svar
Nej. Ikke noget problem. Bare det ligger inden for 10 sekunder i døgnet vil jeg være tilfreds og helt på + siden, men - 2 til - 3 sekunder i døgnet er fint nok. Det kunne være sjovt at høre hvordan det går om 5 .- 6 måneders tid. Du kan ændre lidt på hvordan det går ved at ligge det enten med glasset opad eller nedad om natten eller krone op eller krone ned, men normalt vil jeg bare gå med dem og så være glad for den fine præcision. Mit eget ligger på + 10 tl + 12 sekunder i døgnet, men det har måske nok ændret sig om et halvt års tid. Jeg havde et Raymond Weil som lå på + 10 sekunder til at begynde med. Efter 6 måneder lå den på + 7 sekunder og efter 12 måneder lå den pludselig på + 12 sekunder i døgnet. Efter 1,5 år lå den på 10 - 12 sekunder i døgnet. Så blev den desværre stjålet ved indbrud og jeg håber at det er gået helt i stykker nu :) Jeg havde også et Tudor Tiger Chrono som startede med at gå + 5 sekunder i døgnet. Efter 1 år lå den på + 1 sekund i døgnet og efter 2 år lå den på - 2 til - 3 sekunder i døgnet og efter 3 år lå den på ca. - 10 til - 12 sekunder og efter 4 år lå den på ca. - 20 sekunder i døgnet. En justering hjælp kun 1 måned. Så solgte jeg den og da det blev 5,5 år gammel gik klingehjulet i stykker så den ikke kunne trække sig selv op. Hjulet gik midt over da det blev pillet af. Min urmager ved Ragnar sagde at fabrikken nok havde smurt det dårligt, men uret var et typisk eksempel på at efter 4 - 6 år er det servicetid. Jeg var købmand på det tidspunkt så uret var en del i bevægelse og løb meget med uret til træning så det blev brugt godt. Ofte var det trukket op på 30 - 60 minutters tid hvis det havde ligget stille i 12 timer. Jeg har også et Omega Chrono som over en 3 årig periode gik fra + 9 sekunder og til + 8 sekunder i døgnet. Ved service bad jeg om at uret skulle gå et sted mellem + 5 og + 10 sekunder i døgnet for jeg ville være sikker på at det ikke tabte tid. Jeg er imponeret over at det har gået så stabilt i 3 år. Selv på en watchwinder. Så selv om man kan få næsten alle ure til at gå inden for chronometrstandard på - 4 til + 6 sekunder i døgnet, er der mange ikke chonometerure, der i det lange løb går meget forskelligt over en 3 årigt periode.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)