Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Et "gammelt" Omega 30 kostede måske 2-400 CHF i beg. af 60'erne og kan brugt idag vel sælges for 3.500-4.000 DKK altså til en højere pris end det er købt for?!?!?!, men det gør det jo ikke til en "ikke underskudsforretning (forrentning)?
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Svar: 23
Tråde: 10
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Min tidligere kommentar vedrørende køb og salg af nye ure uden tab fortjener åbenbart at blive uddybet. Jeg har i alt tabt 4-5k på salg af Omega, Panerai og IWC (nye modeller, der stadig er i produktion), men jeg har til gengæld haft en tilsvarende avance på salget af et Rolex Daytona. I alt har jeg således haft 4 nye ure, der alle er blevet solgt igen, de tre med mindre tab og det ene med fortjeneste. Hvert eneste ur har været købt for at blive båret af mig selv, hvilket har været tilfældet i en årrække. Efter nogle års ejerskab har min interesse for og viden om den horologiske verden imidlertid udviklet sig, hvorfor jeg siden hen har skilt mig af med pågældende ure. Jeg kan blot prise mig lykkelig for, at jeg samlet set endnu ikke har lidt tab på mine hidtidige erfaringer.
Der skal imidlertid ikke herske nogen tvivl om, at køber man et nyt ur hos AD, så vil man i langt de fleste tilfælde tabe penge ved at sælge uret igen (medmindre der er tale om en efterspurgt model).
I forlængelse af en anden brugers tidligere indlæg skal endvidere bemærkes, at jeg altid går ind til en handel med intention om, at det skal være en god oplevelse, der er rimelig for begge parter. Nå det er sagt, så vil jeg gerne stå ved, at jeg uden tøven sælger et efterspurgt ur til en højere pris, end hvad jeg selv har givet for det. Herved mener jeg ikke, at man "snyder" eller "udnytter" nogen. Det er blot et simpelt spørgsmål om udbud og efterspørgsel, når begge parter er indforstået hermed. Ingen af os vil sælge et populært ur til udbudspris, når vi ved, at køber dagen efter kan sælge det med fortjeneste.
For så vidt angår mine igangværende overvejelser, har jeg besluttet mig for at udskyde købet af et nyt ur. JLC Master-serien er virkelig spændende, men mit førstevalg har altid været Patek Philippe. I stedet for at skyde 60k efter et Master Eight Days i dag, vil jeg hellere vente et par år for derefter at købe drømmeuret.
Mvh.
Jonas
"Flying is learning how to throw yourself at the ground and miss." - Douglas Adams
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Jonas-BP Skrev:Min tidligere kommentar vedrørende køb og salg af nye ure uden tab fortjener åbenbart at blive uddybet. Jeg har i alt tabt 4-5k på salg af Omega, Panerai og IWC (nye modeller, der stadig er i produktion),
Der skal imidlertid ikke herske nogen tvivl om, at køber man et nyt ur hos AD, så vil man i langt de fleste tilfælde tabe penge ved at sælge uret igen (medmindre der er tale om en efterspurgt model).
Mvh.
Jonas
Der har du så været både dygtig og mere end almindelig heldig med modellen, for normalt - med mindre vi taler specielle ure på lange ventelister, så ryger de der 4-5 k nemt PER ur ved køb fra AD og salg som brugt (noget andet hvis det stadigt er NIB)
vh
•
JohnFyn Skrev:Et "gammelt" Omega 30 kostede måske 2-400 CHF i beg. af 60'erne og kan brugt idag vel sælges for 3.500-4.000 DKK altså til en højere pris end det er købt for?!?!?!, men det gør det jo ikke til en "ikke underskudsforretning (forrentning)?
Danmarks statistiks prisberegner viser at 1 krone i 1960 er knapt 12 kr idag. 300-350 CHF tror jeg var små 1500 kr i 1960 eller hvad der svarer til 17.528 kr i 2009 penge - Uf inflationen har nappet fortjenesten og lidt til så du har ret i at det stadigt er en underskudsforretning - men så har man jo også haft fornøjelsen
vh
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
hannover_dk Skrev:JohnFyn Skrev:Et "gammelt" Omega 30 kostede måske 2-400 CHF i beg. af 60'erne og kan brugt idag vel sælges for 3.500-4.000 DKK altså til en højere pris end det er købt for?!?!?!, men det gør det jo ikke til en "ikke underskudsforretning (forrentning)?
Danmarks statistiks prisberegner viser at 1 krone i 1960 er knapt 12 kr idag. 300-350 CHF tror jeg var små 1500 kr i 1960 eller hvad der svarer til 17.528 kr i 2009 penge - Uf inflationen har nappet fortjenesten og lidt til så du har ret i at det stadigt er en underskudsforretning - men så har man jo også haft fornøjelsen
vh
Det med priser er lidt svært, måske kan en Seamaster 30 fra 60'erne i super stand, near mint SÆLGES for 3500-4000 kr.
Meen de kan da osse KØBES for rundt regnet det halve hvis man kigger sig lidt for og er lidt heldig!
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Stand, stand og atter stand
priser fra 1000 kr - til ??
hvad så hvis den er NOS....
vh Baun
•
Baun Skrev:Stand, stand og atter stand
priser fra 1000 kr - til ??
hvad så hvis den er NOS....
t.com/albums/a184/baunc/Seamaster/196320175067OmegaSeamaster30S286org.jpg[/img]
vh Baun
Ja da -
meget flot - men som du spørger HVAD SÅ?? Den kommer nok ikke op på de 17 k som nyprisen i 2009 penge vel var, men HVAD er så prisen på grisen mon (ud over det en køber vil give
)?
vh
•
En Speedmaster ref. 105.003 kostede i 1965 495,00 DM på lænke (1501) og 475 på rem.
Hvad svarer det så til i nutidskroner John?
Lænken kostede altså 20 DM ekstra!
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Nej min kommentar var til Benny som (ganske rigtigt) peger på at man kan købe en Seamaster 30 til 1500 - 2000 kr ....
Og ja det kan man da - på en auktion typisk!
men den kan også være dyrere end de 3500 - 4000 kr som var nævnt!
3 - 4 K er den typiske pris for et pænt Seamaster 30 som er iorden fra en god sælger. Vist iøvrigt også hvad Benny selv har solgt den slags til.
Men yes - på auktioner kan de købes billigere.
vh Baun
•
Baun Skrev:Nej min kommentar var til Benny som (ganske rigtigt) peger på at man kan købe en Seamaster 30 til 1500 - 2000 kr ....
Og ja det kan man da - på en auktion typisk!
men den kan også være dyrere end de 3500 - 4000 kr som var nævnt!
3 - 4 K er den typiske pris for et pænt Seamaster 30 som er iorden fra en god sælger. Vist iøvrigt også hvad Benny selv har solgt den slags til.
Men yes - på auktioner kan de købes billigere.
vh Baun
Solgt én (i hele mit liv) meget flot fuldt serviceret Seamaster 30 for 2800.- Men det var osse til en rigtig god ven!
•