Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 (/showthread.php?tid=72248) |
Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - Jonas-BP - 30-07-2009 Jeg overvejer at købe et JLC Master Control ref. 1398420 i stål og med læderrem. Drømmeuret er godt nok et Patek Philippe, men det må vente lidt endnu. Indtil da er jeg på udkig efter et ur i samme stil. Mine krav er som følger: - Maks 40-42 mm - Læderrem - Automatisk værk - In-house er at foretrække - Pris: Maks. kr. 60-70.000 - Uret skal bæres til habit Jeg har interesseret mig for finere ure i en årrække, særligt Patek Philippe, Audemars Piguet og A. Lange & Söhne, men jeg har aldrig været med på JLC bølgen. Jeg er klar over, at JLC er velanset blandt samlere som et ur af høj kvalitet, og samtidig er priserne fornuftige. Master Control ref. 1398420 er derfor et udmærket alternativ, indtil jeg en dag (om alt for mange år) har mulighed for at købe et Patek Philippe eller et A. Lange & Söhne. Jeg er klar over det gamle råd: "Køb det ur du helst vil have med det samme, ellers ender du bare med at fortryde, og i stedet købe drømmeuret på et senere tidspunkt." Der vil imidlertid gå mange år, før jeg får råd til drømmeuret, så i mellemtiden vil jeg gerne have et kvalitetsur, der gør ventetiden nemmere Jeg modtager gerne forslag til andre lignende ure, men er primært interesseret i at høre mere om JLC Master Control ref. 1398420. Mvh. Jonas Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - jacob jensen - 30-07-2009 Med 70k i lomme kommer du langt i JLC verden,tror heller ikke AP er helt udelukket til de penge. Personlig ville jeg kigge i hele deres Master serie igennem,Master Control kender jeg ikke det vilde til måske vi evt. skulle have HG på banen her Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - Tais Brüniche-Olsen - 30-07-2009 Med den prisramme og en drøm om et PP ville jeg starte med at se hvad man kan få af PP for de penge. Prøv evt. chrono24.com. Her er et JLC Master Control ref. 1398420 til salg i Tyskland til små 25k: [url]"http://www.chrono24.com/en/jaegerlecoultre/1472418.htm?SETLANG=EN" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chrono24.com/en/jaegerlecoul ... SETLANG=EN[/url]" onclick="window.open(this.href);return false; Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - HG - 31-07-2009 Med den prisramme ville jeg vælge et Master Eight Bjarne (Mywatch) har et til salg (og et PP) Jeg har selv et Master Control 1398420 Flot og lækkert ur, det blev dog hurtigt solgt da jeg syntes at læderremmen var for "ringe". Den der følger med til Master Eight er af en helt anden kvalitet. Det samme er værket, LÆKKERT LÆKKERT, manuelt optrukket med power reserve til 8 dage. Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - 116520 - 31-07-2009 Narj HG, dit JLC var ikke det nuværende 1398420 men den forrige model, jeg tror den hedder 140.8.89, jeg har selv haft en siden 2004 og har ikke haft problemer med remmen, den er samme kvalitet som mit Master Calender og øvrige JLC's jeg har haft mellem hænderne. Jonas-BP: Master Control kan varmt anbefales og den går fremragende til habit, ligesom de øvrige i Master Control serien, vær dog opmærksom på at tykkelsen på kassen stiger med antallet af komplikationer. For din prisramme kan du finde mange alternativer i Master Control serien (Eight Days, Calender, Geographic, Hometime etc.) Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - HG - 31-07-2009 116520 Skrev:Narj HG, dit JLC var ikke det nuværende 1398420 men den forrige model, jeg tror den hedder 140.8.89, jeg har selv haft en siden 2004 og har ikke haft problemer med remmen, den er samme kvalitet som mit Master Calender og øvrige JLC's jeg har haft mellem hænderne.Det var et forkert billed jeg fik uploadet, sorry. Det er 1398420 jeg havde. Det var nu heller ikke noget "galt" med remmen - men den var tyndere og ikke lige så lækker som de andre JLC ure jeg har haft. Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - Brusen - 31-07-2009 jeg ville også kravle længere op hvis dit budget hedder 60-70k. med mindre du selvfølgelig ikke vil have et ur med komplikationer i. master control er i mine øjne også et rigtig lækkert ur, ingen tvivl. Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - Jonas-BP - 31-07-2009 Det er særligt det rene skivelayout, der tiltaler mig ved standard udgaven af Master Control. Jeg er dog ikke så vild med den brune rem, der i givet fald skal skiftes ud med en sort. Master Eight er også lækker, men jeg er negativt indstillet over for det manuelt optrukne værk. Jeg gider ikke trække uret op, heller ikke selv om det kun er hver 8. dag. Desuden mister man det rene skivelayout på denne model (der på trods heraf stadig er et utroligt lækkert ur). Jeg har i øvrigt indtryk af, at Master Control ref. 1398420 tilbyder meget ur for pengene. Mvh. Jonas Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - jacob jensen - 01-08-2009 Alt JLC tilbyder meget ur for pengene i denne klasse Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - cfnissen - 01-08-2009 De findes også i nogle særlige JLC Boutique-varianter - typisk med andre farvekombinationer på skiverne (grå, sorte mv.). Prøv evt. at gå ind på JLC's hjemmeside. Kig i nederste højre hjørne efter "Le CLUB". Hvis du melder dig ind, så vil du bl.a. få adgang til at se nogle af de særlige versioner. De har disse versioner i JLC's egne butikker - jeg har bl.a. set nogle varianter af Hometime og Geographic i Paris. De var rigtigt flotte. Alle varianterne er i sagens natur limited editions - nogle af dem i ret lave stk-tal. ...og så er det jo bare om at finde en af JLC's egne butikker, f.eks. i London og Paris og bestille pr. telefon, mail eller måske selv tage derhen... Claus |