DonWerner Skrev:Synes det kunne være sjovt og hører hvordan folk herinde bruger deres dyreste ur i samlingen? Kommer det kun på armen ved særlige lejligheder eller bruger I det også til hverdag/arbejde?
For mit eget vedkommende bruger jeg mit dyreste ur dagligt. Det er med mig på arbejde og sidder ligeledes på armen når jeg har fri.
Med andre ord bliver der ikke rigtig taget nogle hensyn. Selvfølgelig vil det nok blive taget af hvis jeg skulle male eller lign.
Hvordan/hvornår bruger I jeres dyreste ur?
Sjov og interessant tråd.
Ingen af mine ure er særligt "dyre", i hvert fald i forhold til mange andre.
Mit dyreste ur er ganske robust, og kan stå til brug, uden at det medfører belastende forsigtigheds tiltag.
Anderledes forholder det sig med det ur, der er blevet mit
dyrebareste. - Det er klart nok den gamle "unbreakable", der startede hele "ur galskaben".
Først troede jeg, at når hun nu var sat i stand - ja så skulle hun bare fortsat ha' med grovfilen, og tjene som arbejds ur.
... Jeg ville ha' det rigtig dårligt med at smadre, eller miste uret, der har fulgt mig gennem 41 år og trods "nul-service" aldrig har svigtet.
Så mit dyreste ur (i penge) anvender jeg jævnligt, naturligvis med den respekt og omhu et anstændigt ur altid bør behandles med.
Men mit dyrebareste ur, der pengemæssigt er det "billigste" i samlingen - Det bliver behandlet med fløjlshansker.
Med venlig hilsen - Geodoc