Urdebatten / Urforum
Hvad gør du? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Hvad gør du? (/showthread.php?tid=71264)

Sider: 1 2 3

Hvad gør du? - DonWerner - 06-03-2009

Synes det kunne være sjovt og hører hvordan folk herinde bruger deres dyreste ur i samlingen? Kommer det kun på armen ved særlige lejligheder eller bruger I det også til hverdag/arbejde? For mit eget vedkommende bruger jeg mit dyreste ur dagligt. Det er med mig på arbejde og sidder ligeledes på armen når jeg har fri. Med andre ord bliver der ikke rigtig taget nogle hensyn. Selvfølgelig vil det nok blive taget af hvis jeg skulle male eller lign.

Hvordan/hvornår bruger I jeres dyreste ur?

Re: Hvad gør du? - Speedy - 06-03-2009

Jeg bruger mine dyreste ure på nøjagtig samme måde som de billigere. Altså når vi snakker almindelig dagligdags brug. Men jeg har jo heller ingen rigtig dyre ure.

Re: Hvad gør du? - Magnum - 06-03-2009

Jeg bruger alle mine ure til hverdag, og næsten også til alt.
Har lige brugt slagboremaskinen med en guld DeVille (84.000kr.) på armen.

Hvis jeg ikke har brugt et ur i et halvt års tid, så skyder jeg det ofte af, og køber noget andet godt. (og det er der heldigvis meget af)

Re: Hvad gør du? - Loncar - 06-03-2009

Tja - jeg har nok heller ikke dyre ure.....men alle bliver brugt dagligt.

Jeg tager dog hensyn til hvad jeg arbejder med - men igen - uanset hvilket Omega ur det er - der skal passes på dem alle.

Jeg har en seiko auto diver til at støbe gulve med mm.. Icon_cool

Re: Hvad gør du? - hannover_dk - 06-03-2009

Alt bruges, men visse kun til festligere lejligheder , men ALT er på armen i løbet af året - minus nogle jeg ligeså godt kunne sælge, men hvor værdien er for lav til at jeg har gidet Icon_redface .

Hensyn tages til om jeg skal svømme/dykke eller bore med slag

vh

Re: Hvad gør du? - Tukjær - 06-03-2009

hannover_dk Skrev:Alt bruges, men visse kun til festligere lejligheder , men ALT er på armen i løbet af året - minus nogle jeg ligeså godt kunne sælge, men hvor værdien er for lav til at jeg har gidet Icon_redface .

Hensyn tages til om jeg skal svømme/dykke eller bore med slag

vh

John, du har da en gylden mulighed for at sælge noget af det i Herning...... Jeg har da lidt remme jeg vil forsøge at sælge....

Re: Hvad gør du? - hannover_dk - 06-03-2009

ClausT Skrev:John, du har da en gylden mulighed for at sælge noget af det i Herning...... Jeg har da lidt remme jeg vil forsøge at sælge....
Tvivler. Det er ældre ting - jo der er jo nogen der synes de er lidt sjove - men du ved 34 mm trækker ikke så meget. Jeg regner med at det er et projekt når jeg går på pension - sætte dem op her ebay osv - jeg skal jo lave et eller andet Icon_e_biggrin
vh

Re: Hvad gør du? - Magnum - 06-03-2009

hannover_dk Skrev:Jeg regner med at det er et projekt når jeg går på pension - sætte dem op her ebay osv - jeg skal jo lave et eller andet Icon_e_biggrin
vh

Så får du også motion, med alle turene til posthuset Icon_e_biggrin

Re: Hvad gør du? - 3F - 06-03-2009

Jeg bruger alle mine ure daglig (har ikke så mange) men min Panerai er jeg nok mest glad for.

Re: Hvad gør du? - baun - 06-03-2009

For mig har det intet at gøre med urets pris hvad jeg bruger det til - kun hvad det passer til og om det allerede har brugsspor!

vh Baun