Svar: 0
Tråde: 15
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Givet Likes: 0
ja jeg synes den er flot, og så er der lige det at det er et jeg købte i en genbrugsbutik for 20,-, men så skulle der nyt glas, rem og en rensning til som kostede 1600,-, men det er vel heller ikke så galt  , og det er uret forhåbentligt værd hvis jeg vil af med det.
og husk at et gammelt ur bare er nyt ur der er blevet ældre
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Hardy Jensen Skrev:ja jeg synes den er flot, og så er der lige det at det er et jeg købte i en genbrugsbutik for 20,-, men så skulle der nyt glas, rem og en rensning til som kostede 1600,-, men det er vel heller ikke så galt , og det er uret forhåbentligt værd hvis jeg vil af med det.
Du vil da ikke af med et. Et flot ur, som fremstår i rigtig god stand og nu garanteret bare går og går efter Halse har været ind over det.
En producent med stor og god baggrund, og så gives ekstra point  for Türler på skiven. Jeg synes det med at forretningen har sit navn med på, når det er de store, trækker vintage op
vh
•
jeg er jo noget grøn i ursamleriet, og at der står Türler ved jeg ikke så meget om, men du nævner det som et navn på den butik som har solgt uret oprindeligt, er det forstået rigtigt, og hvor ligger den butik så ?, jeg tror heller ikke jeg sælger det ur, fordi jeg synes det er flot.
•
tak for tippet, nu har jeg fundet forretningens hjemmeside
•
Svar: 491
Tråde: 54
Modtaget Likes: 58 i 35 svar
Givet Likes: 88
Hejsa,
Jeg har to Favre-Leuba'er, men ingen har kostet 20 kr. i anskaffelsespris
Her er billeder af dem. Første tikker ganske fint og holder tiden.
Med ETA 900 inden.
Andet Favre Leuba er en Duomatic som er købt som et projekt, men jeg har efterfølgende kastet blikket mod andre, så det ligger i skufen.
Håber du har ikke noget imod, at jeg lægger billeder af mine FL'er her:-)
Hvis du vil rette din samlerskyts mod Favre Leuba så send en PB
•
mit ursamleri er ikke særligt målrettet, men det skal helst være mekaniske ure, og jeg har samlet i ca 1 år , og har omk 100 stk som alle går, de er ikke lige kønne men de virker, jeg har den vane, at besøge genbrugsbutikker hvor jeg ser dem, hvis jeg er ude i landet, men her i Ikast er der 4 og i Herning også 4, sidst opdagede jeg en i Bording, i genbrugsbutikkerne tager de oftest mellem 5,- og 20,- for et ur, endvidere har jeg fundet et sted hvor jeg køber mange stk som er skidt og kanel blandet sammen men så er stkprisen omk 2,-, her er så nogle quartsure som jeg sætter batteri i og sælger, så de mekaniske jeg har bliver gratis, så hvad der bliver af mek ure er noget blandet,
jeg synes det er fint at du lægger dine billeder her så der er flere der får gavn af dem,
her er et hurtigt billede med nogen af dem
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Hardy Jensen Skrev:tak for tippet, nu har jeg fundet forretningens hjemmeside
Jep og det er en af de store
[url]"http://www.tuerler.ch/0de.php" o nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.tuerler.ch/0de.php[/url]
vh
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Hardy Jensen Skrev:...jeg har den vane, at besøge genbrugsbutikker hvor jeg ser dem, hvis jeg er ude i landet, men her i Ikast er der 4 og i Herning også 4, sidst opdagede jeg en i Bording, i genbrugsbutikkerne tager de oftest mellem 5,- og 20,- for et ur, endvidere har jeg fundet et sted hvor jeg køber mange stk som er skidt og kanel blandet sammen men så er stkprisen omk 2,-, her er så nogle quartsure som jeg sætter batteri i og sælger, så de mekaniske jeg har bliver gratis, så hvad der bliver af mek ure er noget blandet.
Det er også den langt sjoveste, synes jeg. Plus man finder alt muligt sjovt og spændende! Bare fordi det ikke er dyrt, har det jo stadigvæk en rolle i historien... Nogle gange en stor en!
•
|