Favre Leuba
hej, jeg er helt ny her, og kender ikke så meget til ure, i det sidste år er jeg begyndt at samle mekaniske ure, og jeg har fundet et Favre Leuba Harpoon, mon det kan betale sig at få det renset / rep. det går i stå
og husk at et gammelt ur bare er nyt ur der er blevet ældre
Svar
Ja, hvis du synes det er flot, og du kan bruge det, så ville jeg sige det er værd at spendere lidt grunker på!
Kan selv godt lide favre leuba, så det farver måske mit svar lidt? Icon_rolleyes Icon_e_wink
Svar
tak for svar, har du en ide om hvad det koster
Svar
Kender ikke modelle, men ikke chronograf mekanisk værk 700-1000 kr - kronograf 1500-1800 skule jeg tro, hvis der ikke skal større reservedele til
Favre Leuba lavede udemærkede ting absolut
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
endbu engang tak, Icon_e_biggrin jeg gætter på uret er fra engang i 1970 - 1980, det er et af dem der er selvoptrækkende, pænt " guldur " mindre pænt glas, fundet i en genbrugsbutik 20,- kr, så der er plads til rep.
Svar
Du kan jo lige høre om urmageren, f.eks Mølbak eller Krognos, og så ev butique dor i Lyngby - jeg ved det ikke, men har hørt de også har en urmager der kan nappe sådan en sag? - om glasset kan poleres, det kan det ofte. Så sparer du lidt
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
er der ikk en der kan sætte et billede ind at uret, eller et der er tilsvarende, kan nemlig ikk lige finde det på nette...
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Icon_e_biggrin jeg bor i Ikast men der er nok en urmager i nærheden, jeg købte en Omega "tvebak " ( lommeur ) for et par dage siden, det kunne også trænge til en omgang, men idag fandt jeg et Tissot Seastar automatic antagelig et 1970er ur , billigere end det Favre, som jeg prøver at finde på nettet det ser ud til at gå perfekt, med hensyn til div rep. mon uret kan sælges og give pengene hjem hvis jeg bliver træt af det
Svar
forsøger med et billede , hvordan gør man
Svar
Tjo - så er der jo Halse på gågaden i Horsens, han klarer også den sag - men det er jo lidt fra Ikast
Svært at sige om det giver pengene igen. Ja formentlig KAN det det når du kun har givet 20 kr, men hvis det er formålet ville jeg ikke gide reparere. Det skal være fordi du synes det er et pænt ur der fortjener at gå - og blive gået med ved specielle lejligheder.
vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)