Instagrams rolle i urverden
For mig er det også den "Nord Korea" syge disse medier lider af,
Der gør at jeg taksere dem som waste of time. Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Jeg tror gerne, at Instagram har stor betydning for ursalget. Det er IMHO problemet, at mange, mange indlæg har kommercielt formål. Det er hurtigt og nemt at vise "noget" frem, men vi kommer jo aldrig længere. Udveksling af viden foregår i hvert fald ikke der.
JK
[-]
  • Avantismo, cfnissen, tg
Svar
Mht. de sociale medier´s betydning for netop vores miljø og min mening omkring det, så synes jeg at det på en vis er fint at der er alle de muligheder for at dyrke interessen, men på trods af at jeg gennem tiden har gjort mit for at deltage/følge med alle vegne, må jeg indrømme at det - for mig - er blevet lidt for meget. De forskellige medier har hver deres styrker og svagheder, men overordnet bliver meget af det hurtigt lidt overfladisk. Måske jeg også bare er ved at blive gammel?

Jeg er dog stadig bruger af både sider som denne (selvfølgelig) samt både Facebook og Instagram, men deltager generelt mindre og mindre aktivt alle steder. Min interesse er dog også svingende og tit presset ud på et sidespor pga. andre projekter/hobbys. For tiden en større renovation af huset, som i øvrigt også koster en nedskæring i samlingen.
Svar
Det har ikke tabt kampen. Vi er da stadig en del sure, gamle mænd, der ikke bryder sig om de moderne medier, der holder stand Icon_computer Icon_rul
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen
Svar
Fordi man er kritisk, forbeholden, behøver man vel ikke at være sur og gammel?
Man er blot klogere og mere erfaren!
/
Kristen
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
Sur..... er vel en betegnelse, andre giver en
Gammel.....er vel bestemt af kalenderen
Klogere og mere erfaren.....ja, det håber jeg da, ellers skulle pokker da stå i det hele.

Instagram, kan JEG nu godt lide, der behøves ikke sættes så mange ord på, noget jeg ikke er stor bruger af, men hvis jeg har noget der har været sjovt at skrue i, så kommer der nok et billede eller to. Eneste sted hvor der ikke skal argumenteres stolpe op og stolpe ned, man tager tingene for det hvad de er, en dejlig ting... Icon_e_biggrin1  Icon_e_biggrin1  Icon_e_biggrin1
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

[-]
  • cfnissen
Svar
Personligt er jeg i en del grupper på facebook, uden dog rigtig at deltage. Syntes der er for mangle regler, små sko og dobbeltstandard i forhold til hvordan der responeres på baggrund af hvem der skriver, og det sprog der bliver brugt.
Jeg er meget mere til et fora som dette, hvor folk generelt har respekt for hinanden samt acceptere hinandens forskelligheder. Dialogen på en fora som dette er bare en tand dybere og mere givende. Af samme grund læser jeg også altid Kristians Haagens "newsletter" Timegeeks. Da jeg synes han er godt til at skrive om mange forskellige urmærker.

Der er selvfølgelig mere eyecandy på de sociale medier, men når det er sagt, så er 80% af billederne af Rolex sub's...

Nu er jeg ikke selv bruger af Instagram men kunne dog godt forstille mig at man der kan følge nogle der er mere aldsidige når det kommer til hvilke ure der ligges op. Meeeen kan dog ikke lige overskue mere "tidsfordriv" pt
Svar
Det har nu aldrig skadet nogen, at prøve noget nyt Icon_smil Og man må gerne være kritisk, hvis man har egne erfaringer med medierne, men man skal passe på med at dømme dem ude, bare fordi man er en "sur mand".

Personligt så synes jeg instagram giver god mening for mig, da jeg kan søge og følge med i det jeg selv lyster og dette helt anonymt, som måske er den vigtigste faktor for mig og de sociale medier.....
[-]
  • Claus Tukjær, keldw
Svar
Og hvis det giver mening for dig så skal du bare 
Forsætte som du gør med max gas.

Men den rummelighed du er inde på gælder så også til dem, 
som hvilke at sige nej tak til disse (for dig) meningsfulde tidsdræbere,
uden at have praktisk erfaring med dem.

Ligeså vel du er kaptajn på dit liv, så er alle andre kaptajn på deres.

Jeg er ligeglad med hvad andre syntes om min holdning/tilgang til disse medier,
Og hvor surt et individ det gør mig til i deres optik.

Jeg slår blot et slag for at der skal være plads til at være forskellige,
Og at der ikke er nogen rigtig eller forkert tilgang til de muligheder disse medier tilbyder,
Så længe man overholder gældende lovgivning.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Findes det så skal det prøves....kunne være mit motto, men selvfølgelig skal man da gøre som man selv lyster og hvordan man nu har lyst til at optræde med et nyt indkøb og hvor henne er helt op til den enkelte...så må man også være klar til de mange kommentarer og holdninger.

Stensbjerg > Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Stensbjerg
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)