Instagrams rolle i urverden - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Instagrams rolle i urverden (/showthread.php?tid=81981) |
Instagrams rolle i urverden - cfnissen - 02-08-2017 Faldt over denne artikel om Instagram og ure i New York Times. https://www.nytimes.com/2017/07/31/fashion/mens-style/instagram-watches-rolex-analog-shift-jason-heaton-hodinkee.html?smprod=nytcore-ipad&smid=nytcore-ipad-share Den understøtter meget godt den tendens jeg synes jeg ser i at diskussioner mv. flytter fra fora som dette til de sociale medier. Synes også dialogen bliver en anden med Instagram, hvor man giver likes og evt. tilføjer en lille kommentar. Jeg elsker Instagram, hvor man kan få sit hurtige fix og samle nye ‘venner’ op i stakkevis som alle har lige præcis deres variant af ursygen. Facebook giver - i mine øjne - flere muligheder for dialog, men her er der så udover de åbne fora en række andre fora du skal være medlem af, hvor der så foregår sortering på grundlag af forskellige kriterier. Alt i alt masser af mere urstof, men det er spredt på flere steder. Godt eller skidt, hvad synes I? Claus RE: Instagrams rolle i urverden - Avantismo - 02-08-2017 Jeg synes det er svært at følge med 35 forskelllige steder. Twitter, snapchat, instagram osv Listen bliver kun længere og længere. Jeg må være en gammel sur mand RE: Instagrams rolle i urverden - Stensbjerg - 02-08-2017 Jeg er lidt hvor Kim er jeg gider ikke alle disse hurtig fix centraler, Jeg er for doven og (ifølge nogen) sær. Vil jeg debattere omkring ure er det noget jeg vælger til, Så for mig er der intet vundet ved sider der tilbydes et instant easy fix. Men cool der er noget for alle. Instagrams rolle i urverden - cfnissen - 02-08-2017 (02-08-2017, 07:22 PM)Stensbjerg Skrev: Jeg er lidt hvor Kim er jeg gider ikke alle disse hurtig fix centraler, Haha. Sær på den gode måde, Jacob. Claus ------ Claus har været ur-interesseret i efterhånden mange år - det hele startede med at han fik lov til at låne sin fars Jaeger-LeCoultre ur som dreng - siden er det gået ned ad bakke. Kan følges på Instagram under navnet @cfnissen. RE: Instagrams rolle i urverden - Stensbjerg - 02-08-2017 Også kun ifølge nogen, Claus RE: Instagrams rolle i urverden - Miwes - 02-08-2017 Jeg er nu heller ikke den store fan af denne mulighed og "nøjes" med lidt nogle få steder, men er klart mest til dette forum. RE: Instagrams rolle i urverden - bjorn_e58 - 02-08-2017 Jeg ER en gammel sur mand; det erkender jeg gerne. Jeg er ikke på nogen sociale medier overhovedet, jeg savner det ikke, jeg kan ikke se relevansen, og slet ikke det berigende i det. Jeg er dog aktiv på nogle fora som urforum/debatten. /Bjørn RE: Instagrams rolle i urverden - KlausM - 02-08-2017 Personligt har det bestemt ikke gjort noget godt for mig og min ur interesse. Det hele er blevet meget overfladisk og helt uden dybde. Det eneste der efterhånden tæller er de små private GTG der engang imellem holdes. Mvh Klaus Instagrams rolle i urverden - tg - 02-08-2017 Jeg er også på vognen der ikke er til at følge med i en masse forskellige kanaler, facebook, instagram etc. De tager for lang tid og er for flygtigt. Jeg kan langt bedre lide forummet her, med både flygtige dagens ur billeder, men også dybere diskussion og folk der ved en masse. Det jeg nogle gange bruger instagram til, er at finde billeder af specifikke ure, der ikke er opsatte produkt billeder. Jeg har "kun" interesseret mig for ure i 3-4 år. Som KlausM skriver så er det vist mest private gtg der arrangeres, mens det virker som om at det tidligere var et lidt mere åbent. Jeg kunne godt tænke mig at mødes med andre, men kender ikke så mange. Måske er det fordi jeg hellere læser dette forum fremfor facebook... det ved jeg selvfølgelig ikke. Generelt er det interessant hvordan "sociale" medier påvirker menneskers relationer til hinanden. Sendt fra min E5823 med Tapatalk RE: Instagrams rolle i urverden - TioMalo - 03-08-2017 (02-08-2017, 09:13 PM)bjorn_e58 Skrev: Jeg ER en gammel sur mand; det erkender jeg gerne. Jeg er ikke på nogen sociale medier overhovedet, jeg savner det ikke, jeg kan ikke se relevansen, og slet ikke det berigende i det. Jeg er dog aktiv på nogle fora som urforum/debatten. Yes - kan skrive under hvert ord i br. Bjørn´s indslag vil jeg tro, bortset fra at jeg ved jo ikke af gode grunde hvad jeg går i glip af eller relevansen af sagen når jeg ikke har prøvet det Men uanset hvad; trist at "vores forum" har tabt kampen for Facebook, Twitter, Instagram og hvad har vi af de her "sociale medie" som IMHO har en ganske asocial og forrående virkning for folks verbale kommunikation... Eller jo, det er jo bare udvikling, ik´ osse ?? Med lidt vemodige hilsener - John |