Undertegnede er 20 år, og ejer skam også et Speedmaster Prof. -- det varierer meget, hvordan andre i min aldersgrupper opfatter mit urvalg. Nogle har slet ikke hørt om Omega

mens andre slet ikke kan forstå, hvorfor man dog skulle bruge så mange penge på et ur

og så er der dem der spørger "er det ægte?!"

Til sidst er der dem, som mener at det er cool at gå med sådan et klassisk ur, hvilket desuden også går skide godt med andet tidsløst design (nu er jeg mest ovre i tøjmærker som Filippa K, f.eks.).
Jeg har det dog med at gå med mit Seamaster til dagligt, dels for at undgå for meget slid på læderremmen, som jeg har på mit Speedmaster Moonphase, og til dels fordi jeg har vænnet mig til at gå med lænke (har haft lænkeure i 3-4 år, og har kun haft speedmasteren med læder i en månedstid)
Men alt i alt, så er det nu mere vigtigt, at man selv holder af uret, og selvom det måske passer lidt skævt til nogens stil, og at uret ikke altid får den respekt det burde have, så er det følelsen ved at have mange, mange års historie på håndleddet der tæller!
Modeure, såsom D&G tror jeg aldrig rigtig går af mode hos piger/kvinder - men jeg ser en større tendens hos mænd (og også unge mænd) til at gå med nogle lidt mere sofistikerede "normale" lænkeure (dog sjældent de rigtig dyre mærker), og ser også enkelte med vintage ure, såsom Omega og enkelte Fortis har jeg også set. Desuden ser jeg også flere og flere piloture? Disse virker også mere udbredt, end blot for et år siden. Så synes da at det går i den rigtige retning!