Afstemning: Hvilken karekter giver du værket
13 Værk i top kvalitet og finish
11 Værk i super kvalitet med fine detalje pænt over middel
10 Værk i høj kvalitet over middel
9 Værk i pæn kvalitet med lidt finish
8 Værk i pæn kvalitet uden ekstra finish
7 Værk i standard kvalitet
6 Værk i ”kun funktionel” kvalitet
5 Værk i ringe kvalitet
03 Værker i meget ringe kvalitet
00 Værker i meget, meget ringe kvalitet
[Vis resultater]
Afstemningen lukkes på: 26-10-4374

Hvor høj er kvaliteten på værket
Baun Skrev:Nå men kan vi konkludere at snittet ligger tæt på et 8-tal og at der er en pæn spredning....

Kunne være interessant at finde værker der kan bære et 10 -tal - i snit - og er fra ca 1960 - men samme close up fotos! Hvem kan klare det?

vh Baun
Jamen den køber jeg jo så helt Icon_e_smile (det var vist ETA 2824/2892 som forvirrede i den første text)
Buren - mikrorotor - ja 8 måske 9 holder vel egentlig rimeligt godt for det værk - med det ekstra point for mikrorotoren som jo så desværre vel ikke helt vandt indpas

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Er der nogen der kan huske hvem der har rettighederne til Burens micro-rotor værker nu om dage?
Svar
well jeg synes nu stadigvæk at et 8-tal er i overkanten for pågældende værk. karakteren 6/7 ville være passende. Jeg kan i hvertfald hurtigt komme i tanker om mikrorotor-værker fra 60-70 æraen som er ligeså langt flottere, som der er med robåd fra Jupiter til Mars. Det første som faldt mig i hu var selvfølgelig universal-geneve´s som efter min bedste overbevisning ligger et niveau/karakter over buren-værket. Efterfølgeren fik endnu et nøk på finishsiden og burde så have karakteren 10, hvilket er aldeles for højt, når man så kigger på et værk som piaget cal. 12p/1 og 12p/2. og endnu 1 til 2 niveauer op, - Patek!! Hvor i alverden skulle man så placere PP cal.240, som jo stadigvæk ikke er komplikationsværk???

İmage
Er et 10-tal ikke i overkanten??
İmage
Dette er både i æstetisk fremtoning og finishmæssigt burenværket overlegent!
İmage
Ups, så landede vi vist på 11-tallet(tror nok vi må tage 12-tallet med for at få plads til PP
İmage
Et par kvantumspring fra Burenværket og blot 3 karakterspring??? Den holder bare ikke!!!
Hvis Burenværket var en fristil fra 7-klasse: "hvad har du lavet i sommerferien", så må dette være en doktorafhandling i: "teser og modeller i Albert Einsteins relativitetsteori..."
Svar
Hej

Men det gør da ikke Buren værket dårligere. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
Jeg vil nu stadig mene det max. kan få en 7´er. Specielt listet op i forhold til Makitas værker hvilket jo tydeligt viser at det kan gøres langt flottere. Så for ikke at springe skalaen bør det i mine øjne hedde max. 7.

Dermed ikke sagt det ikke er et ganske fornuftigt værk Icon_e_wink

/Mads
Svar
makita Skrev:well jeg synes nu stadigvæk at et 8-tal er i overkanten for pågældende værk. karakteren 6/7 ville være passende. Jeg kan i hvertfald hurtigt komme i tanker om mikrorotor-værker fra 60-70 æraen som er ligeså langt flottere, som der er med robåd fra Jupiter til Mars. Det første som faldt mig i hu var selvfølgelig universal-geneve´s som efter min bedste overbevisning ligger et niveau/karakter over buren-værket. Efterfølgeren fik endnu et nøk på finishsiden og burde så have karakteren 10, hvilket er aldeles for højt, når man så kigger på et værk som piaget cal. 12p/1 og 12p/2. og endnu 1 til 2 niveauer op, - Patek!! Hvor i alverden skulle man så placere PP cal.240, som jo stadigvæk ikke er komplikationsværk???
Hvis Burenværket var en fristil fra 7-klasse: "hvad har du lavet i sommerferien", så må dette være en doktorafhandling i: "teser og modeller i Albert Einsteins relativitetsteori..."

Godt perspektiv Makita (tog dine billeder ud af citatet, dem har folk forhåbentlig i hovedet.) Slet ikke så nemt det der. Man vil jo gerne placere et godt standardværk ind i 8 (eller 7 for den sags skyld) og så bliver der ikke så meget plads op til de 13 som du så klart viser.
Tænk hvis man så havde komplikationer og repeaters med i samme skole klasse, så måtte de i alle fald ha egen skala
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
peter Skrev:Hej

Men det gør da ikke Buren værket dårligere. Icon_e_surprised

MVH Peter

Det ville jeg jo heller ikke mene.... Der er mange langt flottere microrotore, fra den æra, men bare fordi karakterspringet er lille op til PP, betyder vel ikke at buren værket er dårligere? Det betyder vel nærmere at skalaen måske skal justeres lidt?

I hvert fald synes jeg stadigvæk at beskrivelsen til karakteren 8 passer fint til værket:
Citat:Værk i pæn kvalitet uden ekstra finish
Svar
Flot perspektivering Makita - du viser præcis hvad der er på skalaen.

Det kan vi godt blive klogere af.

Det kunne være morsomt med samme skala - og et andet værk - et Chronometer - eller manuelt. Så kan vi se om ikke vi er mere enige anden gang!

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Det kunne være morsomt med samme skala - og et andet værk - et Chronometer - eller manuelt. Så kan vi se om ikke vi er mere enige anden gang!

vh Baun
Absolut sjovt, men jeg synes da at med 70% inden for området 7-8 var vi ganske så enige. Kun en faldt helt uden for med 03 som jo nok burde ha hørt til en stiftankermaskine eller juvelløs sag, men samlet var vi MEGET enige her synes jeg.
Jeg synes ikke det er så let at finde egnet billede, men jeg prøver i ny tråd, det forudsætter jeg finder ud af det med afstemning
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Snittet får jeg til 7,7 - men jeg synes at spredningen er meget står - på noget så faktuelt, men vi får se med den næste!

vh baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)