At slibe coatningen af lyder besværligt og ganske unødigt i mine ører. Eftersom jeg antager, at coatningen er sprayet på som en opløsning, hvor opløsningsmidlet fordamper efter påføring, vil jeg umiddelbart antage, at selvsamme coatning kan fjernes med et gængst opløsningsmiddel; acetone, ether, rensebenzin, terpentin, petrolether... evt. ethanol (sidstnævnte duer nok ikke... men måske???). Det vil under ingen omstændigheder skade at påføre opløsningsmiddel med en vatpind og se, hvad der sker. Opløsningsmidlet kan under ingen omstændigheder gøre skade på selve glasset ( med mindre man bruger flussyre....... hvilken man IKKE gør

).
Når opløsningsmidlet påføres skal du dog sørge for at duppe ganske forsigtigt og ikke spilde ud over selve uret, idet pakninger (der er lavet af en eller anden form for gummi, plastic, teflon etc. etc.) ikke har godt af, at komme i kontakt med organiske opløsningsmidler. Men med en dupning med en vatpind burde det ikke være et problem.
WC-rensemiddel er altid surt og ikke basisk idet man ønsker at fjerne kalk (kalk er et salt af kulsyre, som når det udsættes for sure væsker omdannes til kulsyre, der er ustabilt og spaltes i vand og kuldioxid... vupti... væk!!). Natriumhypoklorit fungerer som blegemiddel og har intet med WC-rens at gøre. Blander du natrium hypoklorit ( ala clorin) og wc-rens, dannes der frit chlor (brugt som giftgas under første verdenskrig) og så er det bare med at komme ud!!!
Stærkt basiske væsker er glimrende som afløbsrens, men fjerner under ingen omstændigheder kalken i dit toilet.