Ja så skete det endeligt, at jeg efter at have fået et nyt Sinn U1 har ridset coatningen på ydersiden. Jeg vil derfor gerne vide hvordan jeg kan fjerne den?
Har aldrig helt kunnet lide coatningen, så måske det var godt. Ellers må der vel bare et nyt glas i.
Torben
•
Svar: 1,515
Tråde: 96
Modtaget Likes: 8 i 5 svar
Givet Likes: 0
Submersible Skrev:Ja så skete det endeligt, at jeg efter at have fået et nyt Sinn U1 har ridset coatningen på ydersiden. Jeg vil derfor gerne vide hvordan jeg kan fjerne den?
Har aldrig helt kunnet lide coatningen, så måske det var godt. Ellers må der vel bare et nyt glas i.
Torben
Det her er det de fleste anbefaler til formålet:
http://www.polywatch.de/en/polywatch.htm#problem
•
Svar: 1,069
Tråde: 116
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Kan købes på nettet (bl.a. eBay) for næsten ingen penge.
•
Svar: 742
Tråde: 27
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Tror ikke du kan bruge polywatch på safirglasset, det er beregnet til acryl"glas".
Desuden så er coatingen på U1 safirglasset hærdet til 1800 vickers, safirglasset selv til 2000 vickers så der skal sandsynligvis noget diamantpasta og en dremmel til, hvis du har nerver til det
Thomas
•
Så det er meget hårdt, men så er det da utroligt, at min datter kan ridse det med et stykke legetøj......
Men af skal det, så tager det vel bare længere tid.....
•
Seamus Skrev:Tror ikke du kan bruge polywatch på safirglasset, det er beregnet til acryl"glas".
Desuden så er coatingen på U1 safirglasset hærdet til 1800 vickers, safirglasset selv til 2000 vickers så der skal sandsynligvis noget diamantpasta og en dremmel til, hvis du har nerver til det
Thomas
...skal ikke kunne sige som det virker på U1 glasset, men det er i hvert fald det folk har gode erfaringer med til samme øvelse på Planet Ocean...så mon ikke det gør
•
HAr bestilt 2 tuber, så må vi se. Men da utroligt, hvis det skulle være så hårdt, at det kan lade sig gøre at ridse sådan. Nå men må jo prøve mig frem stille og rolig.
•
...og hold så op med at køb alt det diamant-legetøj til din datter
•
Svar: 742
Tråde: 27
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Alm. safirglas kan ridses ret nemt f.eks. hvis man kommer til at køre uret op af en murstensvæg, så at et stykke legetøj som bliver kørt hen over glasset ridser synes jeg ikke lyder urimeligt, men det er da selvfølgeligt uheldigt.
Jeg er da også tilhænger af at man kun coater undersiden af glasset på et ur for at undgå disse ridser i coatingen.
Håber du melder tilbage om polywatch virker.
Thomas
•