Tusinde tak for jeres tilbagemeldinger
Jeg kan rigtig godt Sogges karakteristik af de to ure

Generelt er jeg mest til rå og maskuline udtryk, ligesom uret skal bruges som ’beater’. Omvendt er der noget over DS’eren… Lækker finish. Sportsagtigt, som han skriver. Og meget forskellig fra mit Oris, selvom alle øjensynligt ikke er enig i den betragtning
Jeg spekulerer egentligt ikke i, om skiven er sort eller hvid, men mere i helhedsindtrykket. Om jeg kan lide uret eller ej. Og jeg kan lide såvel DS som Monsteret… (Selvsagt, derfor disse to kandidater

) Og om et ur er modded eller ej, har heller ikke den store betydning for mig, når bare uret fremstår, som jeg ønsker.
Jeg er ikke selv overbevist over min egen argumentation, men man behøver vel heller ikke være konsistent? For mig beror valg af ur (mindst) ligeså meget på mavefornemmelser og smag som et rationelt valg. (Af samme hensyn sammenligner jeg heller ikke værkerne på disse to ure.) I hvert fald når man endnu ikke har en samling, som skal udbygges.
Til dagligt vil jeg stadig bruge mit Oris (som jeg ikke engang har haft i en måned endnu), så mit nyindkøb bliver nok mere, hvis jeg skal lave noget med venner, hvor der er risiko for, at uret bliver beskadiget (fx sport, bytur) eller stjålet. Hvis uheldet nu skulle være ude, skal det ikke gå ud over mit kære Oris
På Claus’ billeder, synes jeg, at Monsteret fremstår markant større end DS’et. Som sammenligningen er her, ville jeg uden tvivl vælge DS’et, da jeg ikke er så vild med det ’originale’ Monster, men derimod med det modificerede.
Jeg ville meget gerne prøve begge ure. En 'haven i hånden'-fornemmelse kan uden tvivl lette mig valg, men jeg ved ikke, hvor jeg kan prøve urene henne...
Hmmm… Pt. hælder jeg lidt mod det modded Monster (pga. de rå look), mens konen kraftigt plæderer for DS’et…